Egyik ismerősöm a következő problémába futott bele, kíváncsi vagyok, hogy találkoztatok-e már ilyennel, és van-e tippetek, hogy mi okozhatja.
Bővítették az analytics fiókjukat Content groupinggal (követőkód módosítással), illetve tag managerben csináltak pár új tag-et.
Mióta ez megtörtént a bounce rate 50-60%-ról 1-2-re csökkent, de csak a content grouping által érintett oldalakon. Áttúrtam a tag-eket, de nem láttam semmi extrát, analyticsben nem látok változást az eventekben sem, így ez nagyon furcsa, szerintem nem egy rosszul elsülő event okozza.
Ttag assistantban lefuttatva azt látom, hogy egy oldalletöltésnél van 5 hit. Az 5-ből az első hit a következő kezdetű URL-t hívja: "www.google-analytics.com/r/collect?...", a többi viszont a "stats.g.doubleclick.net/r/__utm.gif?" kezdetű URL-t.
Utóbbi ha jól sejtem a Tag managerben definiált tagekhez tartozik, az első viszont egy szimpla analytics kódnak tűnik. Ráadásul a legelső hit csak azokon az oldalakon sül el, amik az alacsony bounce rate-et produkálják, így biztosan ez lesz a ludas.
Viszont nem bírok rájönni, hogy ez hol lehet, honnan jöhet. Van rá esély, hogy a content groupinghoz használt követőkód módosítás pushol még egy oldalmegtekintést?
Előre is köszi, ha valakinek van tippje.
Könyvjelzők