DomainFlotta eredeti hozzászólása
Mondjuk ezt valóban nem tudom. Viszont ha így van, akkor az egy igazán jó piac.
Múltkor beszéltem egy adwords szakival, aki egy fogorvosi rendelőnek csinál kampányokat évek óta. Mivel szkeptikus volt a cég, így sikerdíjban egyeztek meg. Évek óta havi 680-750e között fizetnek neki. Szóval ott, ahol egy titkárnő is boldogul, ott kincseket lehet találni.
A vásárlói útvonal hosszától nagyban függ a stratégia. Ott ahol impulzusvásárlás van és azonnali döntések, ott nem leadet kell gyűjteni és gondozni azt. Ezek a vállalkozások elég szűk piacon mozognak. Tipikusan ilyen zárnyitás, duguláselhárítás stb. Ezért ezek a legdrágább kulcsszavak.
Olyan stratégia nem lesz, ami mindenkinek jó, de ha a gauss görbét nézem, akkor a középső szakaszban olyan cégek vannak, akiknek a lead gondozás fog működni, a felszálló ágban azok, akiknél egyáltalán nem fog működni és a leszálló ágban azok, akik enélkül nem is tudnának működni.
A webáruházak pl jó példák. A legtöbb webáruház működik úgy is, hogy azonnal elad. Csak a terméket reklámozza és semmi mást. Bele is kerülnek az árversenybe.
Ők tipikusan a könnyen elérhető gyümölcsöket szüretelik le. Azokat a vevőket szolgálják ki, akik készen állnak a vásárlásra.
Miközben azok a webshopok még ki is nevelik a vevőiket átlagban 5,8x nagyobb forgalmat érnek el (majd megkeresem a statisztikát, ahol olvastam). Ami logikus is, hiszen sokkal nagyobb szeletét foglalják el a piacnak. Ők felnyúlnak azokért a gyümölcsökért is, amik a felsőbb ágakon vannak.
Persze, ha növekedni kell, akkor mindenki a könnyen elérhetőért nyúl, de ott sokan tolonganak és sokkal jobbnak kell lenni, hogy ne halj éhen.
BTW érdekelnének azok a piacok, ahol az adwords gyerekjáték és simán nyereséges varázslat nélkül is. Az egészségügyre tippelnék, meg földmunka, ilyesmi
Könyvjelzők