Szerintem nagyon egyszerű erre a kérdésre választ kapni. Tegyük fel, hogy gyémánt gyűrűket értékesítesz, oké? Oké.
Legyen egy ilyen eladott gyűrű esetében a bevételed (az amúgy nem a profit) 5000X.
A mi kis példánkban feltételezzük, hogy ha bármilyen formában eléred a célközönséged, akkor minden 200 látgatóból legalább 1 konverzió van.
És mondjuk, hogy egy kattintásért (látogatóért) fizetsz 10X -et.
Tehát akkor 200 látogató kerül 2000X -be, amiből lesz egy "garantált" eladás, ami hoz 5000X -et. Akkor a hasznod 3000X.
Ebből még persze kalkulálni kell esetleg más kiadásokat, adót fizetni meg stb, mire a profit részre eljutunk.
Maga a példa teljesen fiktív volt, arra próbáltam csak rávilágítani, hogy megfelelő kalkuláció, tesztelés stb mellett, igenis ki lehet számolni, hogy hogyan és mennyire éri meg hirdetni. Ebben a példában - ha azt feltételezzük, hogy végtelen számú ember él a bolygón - akár a végtelen mennyiségű pénzt is be lehet fektetni, hiszen mindig profitálsz rajta a végén.
Az hogy egy adott témában mennyi a plafon amit még érdemes befektetni, az pedig már egy külön számítás.
sZeKo
Könyvjelzők