Sziasztok!
Egy Ausztriában működő webáruházunk részére szeretnék összerakni Google Shopping-hirdetéseket.
Korábban már egyszer foglalkoztam a témával, de ott magyar webáruházról volt szó, és ott ugye nem lehet rendesen megcsinálni, és ahogy lehet, úgy nem is működött igazán jól, de mivel Ausztriában a Google támogatja a Shopping-hirdetéseket, tennék még egy próbálkozást a témával.
Az elejéről futottam neki az egésznek, készítettem Google AdWords fiókot (csatlakoztattam MCC-hez), Google Merchant Center fiókot (multi-client account-al), összekötöttem őket, királyság...
Aztán jött a feed, és már el is akadtam. Ezen az oldalon találtam egy példa XML file-t, és el is kezdtem tanulmányozni. Az eleje tök egyértelmű, de megakadt a szemem a <g:google_product_category> és a <groduct_type> attribútumokon. Igazából azt sem értem teljesen, hogy mi köztük a különbség, de ezen az oldalon találtam pár példa file-t. A fájlokban egy 5000+ elemet tartalmazó kategória-rendszer látszik, amit még véletlenül sincs kedvem feldolgozni, és használni, de azt olvastam, hogy "The ‘google product category' attribute is required for all items within the 'Apparel & Accessories', 'Media', and 'Software' categories.". Sajnos a webáruházban forgalmazott termékek egy része ruházat. Akkor most muszáj beállítanom mindenhol a kategóriát??
Egyelőre eddig jutottam. Remélem nem kell foglalkozzak a kategóriákkal, és elegendő betennem az XML-be a következő elemeket:
- <g:id>
- <g:title>
- <g:description>
- <g:link>
- <g:image_link>
- <g:condition>
- <g:availability>
- <grice>
- <g:shipping>
- <g:country>
- <g:service>
- <grice>
- <g:brand>
Jó lesz így? Majd még biztosan lesz kérdésem a további lépésekkel, de egyelőre szeretném ezeket tisztázni.
Könyvjelzők