DuracellTomi eredeti hozzászólása
Igen, első sorban akkor jó, ha sok oldalad van, ami gyakran változik, bővül és mondjuk nincs meg a know how az API használathoz vagy AdWords Scriptshez. Hallottam már olyan jelzőt is a funkcióra, hogy "az egyszeri ember AdWords API-ja" :-)
Másrészről felfogható egyfajta keltetőként is: ahogy elkezd megjelenni a DSA kampányod, ugyanúgy elérhetőek lesznek kulcsszó statisztikák egy search query riportban, vagyis idővel kiértékelheted, milyen kulcsszavakból lehet érdemes normál kereső kampányt építeni.
Az egy kategória=egy adgroup csak egy általános vezérelv, egy kiindulási alap, ahogy a normál kulcsszavas kereső kampányokban, itt is célszerű jól szegmentált struktúrát kialakítani annak érdekében, hogy a hirdetési szövegeket is minél jobban illeszd. Az is jó stratégia lehet a gyors induláshoz, hogy kreálsz egy általános hirdetést és belövöd az egész oldalt, azt majd amikor látod a kulcsszó statisztikákat, elkezded célozni a kisebb részeket. De ha van időd az induláshoz, én mindenképpen azt javaslom, hogy már az indulásnál kezdj strukturálni a fiókban és erre jó alap a kategória rendszer. De ez mondjuk inkább az alfa és nem az omega :-)
Long tail célzásra ez kiválóan alkalmas, de csak longtailre az elején nem lesz jó. Figyeld minden nap a kulcsszavakat, amire a hirdetés megjelenik és a head/middle tail kulcsszavakat zárd ki pontos egyezéssel. Így idővel a kampány inkább csak a long tail keresésekre fog megjelenni. Az alacsony licittel csak azt éred el, hogy magas lesz a lost "impression share rank", ez hatással lehet a long tail eredményekre is.
A hirdetés két leírás sorában nem tudsz dinamikus kulcsszó beillesztést (DKI) használni, hisz nincs az adgroupban kulcsszó, nem ez váltja ki a megjelenést. Az egy tévhit sokakban, hogy a DKI azt illeszti be, amire keresett a felhasználó. Nem, a DKI azt a kulcsszót illeszti be, ami a fiókodban kiváltotta a hirdetés megjelenését. Megfelelően sok kulcsszónál és rendszeres felülvizsgálattal ez egyre inkább az a kifejezés lesz, amire keresnek, de ettől még a DKI a fiók kulcsszavát illeszti be, nem a keresési kifejezést.
Ha a "megjelenéssel segítő konverzió" alatt a keresési csatornák "impression assisted conversion" értékét érted, akkor azt szerintem igen, ugyanúgy megjeleníti ad group szinten.
Üdv,
Tamás
Könyvjelzők