Sziasztok!
Egy youtube videóra kellene adwords kampányt összeállítanom, hogy x összegért kb mennyi elérhető nézőszámot hozok. Hogyan lehet ezt szerintetek a legpontosabban kiszámolni?
Sziasztok!
Egy youtube videóra kellene adwords kampányt összeállítanom, hogy x összegért kb mennyi elérhető nézőszámot hozok. Hogyan lehet ezt szerintetek a legpontosabban kiszámolni?
Egy videót szeretnél hirdetni a többi videó előtt a youtubeon?
Ha jó a célzás, és teccik a népnek (nem x-elik ki egyből), akkor 4-8 Ft-ért is lehet hirdetni / megtekintés. Ha ratyi, akkor akár 30-40 Ft / megtekintés is lehet belőle.
Nekem ez a tapasztalatom. Innentől kezdve a budget-ből egy optimista és egy pesszimista becslést tudsz készíteni.
Seonka (2014-01-29)
Szerintem ezt kiszámolni sehogysem tudod, maximum szekunder adatok alapján becsülsz valamit. Azt hiszem én egy rövidebb tesztkampány elindítását szorgalmaznám, ami korlátozott költségvetéssel. Ennek a kampánynak a költség és teljesítménymutatót felhasználva már jó közelítéssel kalkulálhatsz.
Seonka (2014-01-29)
A Youtube videó előtti hirdetés a pre roll hirdetés ugye?
Igazából nem tudom, melyik lenne a jobb, az adwords videó hirdetés, vagy a youtube hirdetés? Mindkettőre kellene valami jóslás, de azon kívül, hogy a fő kulcsszóra megnéztem, hogy mit javasol a kulcsszótervező, több ötletem nincs. Ügyfél meg kvázi garantált kattintásszámokat akar látni x budget-re. Bevallom ezt sosem szerettem és nem is tudom, hogy ügynökségek, mi alapján tudnak ilyet kiajánlani.
Én a youtube hirdetések másik végén vagyok, mint megjelenítő. Intermission hirdetéseket futtatok, ha érdekel, megírom neked a lejátszás alapú CPM-em privátban, a bevétel azt hiszem 68%-a itt is az, amit én kapok, ebből talán ki tudod számolni az Adwords költségeket.
Seonka (2014-01-29)
Ha az ügyfélnek pontos számok kellenek akkor hirdessen a keresési hálózaton kulcsszavakra, ott elég pontosan lehet neki becslést készíteni, és ha azt elfogadja, akkor a videó hirdetés bőven bele fog férni a budge-be, mert az jóval olcsóbb.
Köszönöm mindenkinek. Próbáltam kicsit beleásni magam a témába, de a kulcsszótervező eszköznél jobbat nem találtam, ahol szerintem nagyon nem stimmelnek az adatok. A forgalombecslőnél nem is értem, hogy mit jelent "az adjon meg egy ajánlatot" mező? A mellette lévő "adja meg a napi költségkeretet" értem...
Elméletileg a kulcsszótervező eszköz van erre kitalálva, de nekem is az a tapasztalatom, hogy ott az áltagértékeket mutatja, magyarul változhat rövid időközönként ha épp több a hirdető...
Ha valaki szívesen megosztja, mi alapján számol egy kampánnyal, azt megköszönném. Mondjuk egy sima adwords kampánynál, ha azt kell kiszámolni mennyit érdemes költeni és milyen kulcsszavakra? Mennyi lesz az átlag CPC és mennyi kattintás varható x idő alatt...hogyan fog hozzá?
Szerintem mindenki teszt alapján számolja. A kattintási költség nagyon sok mindentől függ, nem lehet előre kiszámolni, ne is törd magad...
Aki így akar hirdetni, az menjen sales house-hoz és ott kap jó drága fix árakat, de legalább szar megjelenéseket.
Egyébként a teszt időszakban meg lehet határozni egy maximális CPC-t, amiből kiderülhet, hogy merre érdemes elindulni, de célszerű lenne a konverziónkénti költségre összpontosítani.
Példa: Ügyfél azt kéri, hogy Te 5 Ft-ért hozz látogatókat az oldalára. Beállítod, hogy max. CPC = 5 Ft és meglátod, hogy mi sül ki belőle. Aztán az adatok alapján tanácsokat adsz.
Youtube videó: Akár 2-3 Ft is lehet a CPV, tartalomtól függ. Itt is megszabnék egy max. CPV-t és az alapján indulnék el. Nálam már futott 1,3 Ft-ért is hirdetés.
Könyvjelzők