- Valós konverziókövetés
-
Szerkesztő
Valós konverziókövetés
Sziasztok!
Azon agyalok, hogy amikor a weboldalon csak a leadott árajánlatkéréseket követem konverzióként, akkor van e valami módja annak, hogy a konkrét megvalósult munkákat visszacsatoljam AdWords-be, hogy lássam azok melyik kulcsszavakra, hirdetésekre kattintva érkeztek? Netán átadhassam a munkák konkrét értékét (Ft-ban) is valahogy...
Valami ötlet?
Az pl. működhetne, hogy a weboldalról letölthetővé tenném a számlát (mondjuk rendre .../szamla/... URL címen), a munka elvégzése után elküldeném neki a linket e-mailben, beállítanám konverziós célnak Analyticsban a "szamla" szót, mint URL részlet, pl. reguláris egyezéssel, és, amikor az e-mailben szereplő linkre kattint, akkor hajtja végre a konverziót? Sőt, akár az e-kereskedelmi funkciót használva még valahogy a számla végösszegét is át lehetne vinni konverziós értékként.
Na? Szóval hülyeséget beszélek, vagy ebből valami használható dolog lenne?
-
-
Szerkesztő
re: Valós konverziókövetés
Tyűűű, ez még azért is lenne nagyon jó, mert így mérhetővé válnának (elvileg) azok a munkák is, amikor az user rákattint egy hirdetésre, a weboldalon pedig nem az ajánlatkérő űrlapot tölti ki, hanem felhív, és telefonon kér árajánlatot, azután abból lesz munka! Jól gondolom?
-
-
re: Valós konverziókövetés
Amire Te gondolsz, azt mi egy CRM rendszerben csináljuk. Van egy vevő és folyamatkezelő rendszer és abba intergráltuk be a weboldalról jött konverziókat. Vagyis nem a weboldal a fő eszköz erre. Ez többek között azért is jó, mert megvan a vevő forrása, de ha telefonon, vagy levélben, vagy csak simán eladtak neki valamit, az felkerül, látjuk, hogy összességében mit és mikor vett, milyen kapcsolat volt vele, akár 2 év múlva is. Látjuk, hogy mennyit "költöttünk rá", vagyis jó vevő, vagy sem?
Sőt, nem biztos, hogy megéri vele foglalkozni, ha sokat macerál, reklamál, késve fizet....
A munkatársak a telefonos megkereséseket is felviszik a CRM-be, és megkérdezzük, hogy hol látott minket.
-
-
Szerkesztő
re: Valós konverziókövetés
A kérdésemben az volt a lényeg, hogy egy megrendelést, annak értékével, konkrét kulcsszóhoz, hirdetéshez társítsak Google AdWords-ben, erre sajnos a CRM nem megoldás.
-
-
re: Valós konverziókövetés
A számla letöltési linkjének parametrizálása egyáltalán nem egy rossz gondolat. URL get paraméterében át tudod adni a konverzió értékét, amit dinamikusan felhasználhatsz a számla letöltő oldal html kódjában. Használhatod akár az analytics ecommerce funkciót, vagy az adwords konverziókövető kódot. Amennyiben viszont a rendelés azonosítóját is szeretnéd nyomon követni, akkor az ecommerce tracking lesz a megoldás.
-
Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:
-
Szerkesztő
re: Valós konverziókövetés
Köszi! Jobban preferálnám én is az ecommerce tracking-et. Viszont közben eszembe jutott egy lehetséges bökkenő, mégpedig az eltelt idő. Mert attól kezdve, hogy a hirdetésre kattint az user, odáig, hogy kiállítsuk a számlát, bizony nem 1-2 nap telik el a mi munkánknál, inkább néhány hónap. Az alapértelmezett konverziós ablak ugye 30 nap, és ezt át is lehet állítani, de ez lehet akármilyen hosszú? A maximális idejéről nem ír a Google.
-
-
re: Valós konverziókövetés
-
Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:
A téma címkéi:
Hozzászólás szabályai
- Új témákat nem hozhatsz létre
- Válaszokat nem küldhetsz
- Fájlokat nem csatolhatsz
- A hozzászólásaidat nem módosíthatod
-
Fórum szabályzat
Könyvjelzők