Eredmény: 1 - 7 (7) összesen

Téma: Valós konverziókövetés

  1. #1
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Kecskemét, Hungary
    Hozzászólás
    256
    Begyűjtött 13 köszönetet
    10 hozzászólásával

    Alapbeállítás Valós konverziókövetés

    Sziasztok!

    Azon agyalok, hogy amikor a weboldalon csak a leadott árajánlatkéréseket követem konverzióként, akkor van e valami módja annak, hogy a konkrét megvalósult munkákat visszacsatoljam AdWords-be, hogy lássam azok melyik kulcsszavakra, hirdetésekre kattintva érkeztek? Netán átadhassam a munkák konkrét értékét (Ft-ban) is valahogy...

    Valami ötlet?

    Az pl. működhetne, hogy a weboldalról letölthetővé tenném a számlát (mondjuk rendre .../szamla/... URL címen), a munka elvégzése után elküldeném neki a linket e-mailben, beállítanám konverziós célnak Analyticsban a "szamla" szót, mint URL részlet, pl. reguláris egyezéssel, és, amikor az e-mailben szereplő linkre kattint, akkor hajtja végre a konverziót? Sőt, akár az e-kereskedelmi funkciót használva még valahogy a számla végösszegét is át lehetne vinni konverziós értékként.

    Na? Szóval hülyeséget beszélek, vagy ebből valami használható dolog lenne?



  2. #2
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Kecskemét, Hungary
    Hozzászólás
    256
    Begyűjtött 13 köszönetet
    10 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Valós konverziókövetés

    Tyűűű, ez még azért is lenne nagyon jó, mert így mérhetővé válnának (elvileg) azok a munkák is, amikor az user rákattint egy hirdetésre, a weboldalon pedig nem az ajánlatkérő űrlapot tölti ki, hanem felhív, és telefonon kér árajánlatot, azután abból lesz munka! Jól gondolom?



  3. #3
    Törzsvendég Dorjee logója
    Csatlakozott
    10-12-28
    Hely
    Bp. Zugló
    Hozzászólás
    157
    Begyűjtött 19 köszönetet
    15 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Valós konverziókövetés

    Amire Te gondolsz, azt mi egy CRM rendszerben csináljuk. Van egy vevő és folyamatkezelő rendszer és abba intergráltuk be a weboldalról jött konverziókat. Vagyis nem a weboldal a fő eszköz erre. Ez többek között azért is jó, mert megvan a vevő forrása, de ha telefonon, vagy levélben, vagy csak simán eladtak neki valamit, az felkerül, látjuk, hogy összességében mit és mikor vett, milyen kapcsolat volt vele, akár 2 év múlva is. Látjuk, hogy mennyit "költöttünk rá", vagyis jó vevő, vagy sem?
    Sőt, nem biztos, hogy megéri vele foglalkozni, ha sokat macerál, reklamál, késve fizet....
    A munkatársak a telefonos megkereséseket is felviszik a CRM-be, és megkérdezzük, hogy hol látott minket.



  4. #4
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Kecskemét, Hungary
    Hozzászólás
    256
    Begyűjtött 13 köszönetet
    10 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Valós konverziókövetés

    A kérdésemben az volt a lényeg, hogy egy megrendelést, annak értékével, konkrét kulcsszóhoz, hirdetéshez társítsak Google AdWords-ben, erre sajnos a CRM nem megoldás.



  5. #5
    Adminisztrátor BagiZoli logója
    Csatlakozott
    07-04-26
    Hely
    8200, Királynék városa
    Hozzászólás
    3.855
    Begyűjtött 320 köszönetet
    154 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Valós konverziókövetés

    A számla letöltési linkjének parametrizálása egyáltalán nem egy rossz gondolat. URL get paraméterében át tudod adni a konverzió értékét, amit dinamikusan felhasználhatsz a számla letöltő oldal html kódjában. Használhatod akár az analytics ecommerce funkciót, vagy az adwords konverziókövető kódot. Amennyiben viszont a rendelés azonosítóját is szeretnéd nyomon követni, akkor az ecommerce tracking lesz a megoldás.



  6. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    geza84 (2014-01-07)

  7. #6
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Kecskemét, Hungary
    Hozzászólás
    256
    Begyűjtött 13 köszönetet
    10 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Valós konverziókövetés

    Köszi! Jobban preferálnám én is az ecommerce tracking-et. Viszont közben eszembe jutott egy lehetséges bökkenő, mégpedig az eltelt idő. Mert attól kezdve, hogy a hirdetésre kattint az user, odáig, hogy kiállítsuk a számlát, bizony nem 1-2 nap telik el a mi munkánknál, inkább néhány hónap. Az alapértelmezett konverziós ablak ugye 30 nap, és ezt át is lehet állítani, de ez lehet akármilyen hosszú? A maximális idejéről nem ír a Google.



  8. #7
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Valós konverziókövetés

    Max 90 nap lehet és írnak róla, itt: https://support.google.com/adwords/a..._topic=3165803



  9. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    geza84 (2014-01-07)

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •