Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (16) összesen

Téma: Hogyan számoljuk ki az AdWords fiók minőségi mutatóját?

  1. #1
    Bölcs Portik Zalán logója
    Csatlakozott
    11-08-03
    Hely
    Törökbálint
    Hozzászólás
    646
    Begyűjtött 85 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás Hogyan számoljuk ki az AdWords fiók minőségi mutatóját?

    Az interneten vadászva találtam ezt a scriptet. Érdemes havonta lefuttatni és megnézni, hogy milyen hatással volt a havi tevékenységünk a fiókra.

    1. Lépés:
    Google Drive-ban hozz létre egy excel táblázatot és oszd meg. Megosztás: Link birtokában bárki hozzáférhet.

    2. Lépés:
    Google AdWordsben, a bal oldali menüben válaszd ki a Tömeges műveletek -> Scriptek részt.
    +Script hozzáadása.

    3. Lépés: Engedélyezd a hozzáférést, töröld ki a mintát és illeszd be a következő kódot:

    Kód:
    function main() {
      var SPREADSHEET_URL = "GOOGLE DRIVEBAN SZEREPLŐ TÁBLÁZAT LINKJE";
      var SHEET_NAME = 'MUNKALAP NEVE';
      var today = new Date();
      var date_str = [today.getFullYear(),(today.getMonth() + 1),today.getDate()].join("-");
       
      var spreadsheet = SpreadsheetApp.openByUrl(SPREADSHEET_URL);
      var qs_sheet = spreadsheet.getSheetByName(SHEET_NAME);
       
      var kw_iter = AdWordsApp.keywords()
        .withCondition("Status = ENABLED")
        .forDateRange("LAST_30_DAYS")
        .withCondition("Impressions > 0")
        .orderBy("Impressions DESC")
        .withLimit(50000)
        .get();
     
      var tot_imps_weighted_qs = 0;
      var tot_imps = 0;
       
      while(kw_iter.hasNext()) {
        var kw = kw_iter.next();
        var kw_stats = kw.getStatsFor("LAST_30_DAYS");
        var imps = kw_stats.getImpressions();
        var qs = kw.getQualityScore();
        tot_imps_weighted_qs += (qs * imps);
        tot_imps += imps;
      }
         
      var acct_qs = tot_imps_weighted_qs / tot_imps;
       
      qs_sheet.appendRow([date_str,acct_qs]);
    }
    4. Lépés: A fenti részben nagy betűkkel írt részeket cseréld ki a saját Linkedre, illetve munkalap nevére. A link az lesz, amit a megosztásnál kimásolsz, a munkalap pedig amit megadsz. Alapértelmezetten: Munkalap1, de érdemes lenne fiók szintjén kezelni ezeket.

    5. Lépés: Lefuttatod a scriptet és örülsz a magas minőségi mutatónak, majd elmented.

    Ha folyamatosan vezeted egy másik táblázatban az adatokat, akkor diagrammon tudod követni a mutatók alakulását és lehet villogni az ügyfél előtt...



  2. The Following 5 Users Say Thank You to Portik Zalán For This Useful Post:

    castark (2013-07-21), Csurga (2013-07-21), Gergő(ke) (2013-07-18), S. Zoltán (2013-07-21), Wirg (2013-07-18)

  3. #2
    Mentor Gergő(ke) logója
    Csatlakozott
    12-08-09
    Hozzászólás
    493
    Begyűjtött 215 köszönetet
    136 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan számoljuk ki az AdWords fiók minőségi mutatóját?

    No és jön a szokásos kérdés, honnan indul a "magas"?
    Én kulcsszó szinten törekszem a 7,8,9,10-re, de előfordul akár 4-es is (2db ilyen van a sok százból). Egy olyan kifejezésről van szó, amely jelent egy mezőgazdasági eszközt és egy munkagép típust is. A keresők 60-70%-a a mezőgazdasági cuccra keres. Ha a kreatívban hangsúlyozom, hogy itt nem erről van szó, akkor alacsony az átkattintás. Ha nem hangsúlyozom, akkor magas az átkattintás, de vissza is fordulnak. Patthelyzet, mert a kulcsszó fontos.
    (Már gondolkodtam azon, hogy partneri szerződést kötünk egy mezőgazdasági cuccot forgalmazó céggel, és berakok egy linket a landing page-re, hogy ha nem a munkagépet keresi, akkor kattanjon át. Cserébe hasonlót kérnék a másik cégtől is.

    Szerk.: na lefutott Nem akarok nagyon leégni, majd ha megírod, hogy mi a "jó", akkor eldöntöm, hogy beteszem-e
    Szerk2.: rossz a stratégiám, mert ha nem teszem be, akkor egyértelmű, hogy rossz értékeket kaptam


    Utoljára módosítva: Gergő(ke) által : 2013-07-18 18:17
    50 szavas publikációk: gergelyblasko.com | munkahelyem: bestmachinery.hu| LiuGong @ Totalcar

  4. The Following 2 Users Say Thank You to Gergő(ke) For This Useful Post:

    Portik Zalán (2013-07-19), Wirg (2013-07-18)

  5. #3
    Mentor Gergő(ke) logója
    Csatlakozott
    12-08-09
    Hozzászólás
    493
    Begyűjtött 215 köszönetet
    136 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan számoljuk ki az AdWords fiók minőségi mutatóját?

    Na jó, megírom: nekünk 6,8 az átlag. (Cirka 500 kulcsszó fut)



  6. #4
    Bölcs Portik Zalán logója
    Csatlakozott
    11-08-03
    Hely
    Törökbálint
    Hozzászólás
    646
    Begyűjtött 85 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan számoljuk ki az AdWords fiók minőségi mutatóját?

    Nem tisztem meghatározni, hogy mit nevezünk magas minőségi mutatónak. Biztos vagyok benne, hogy ha ráfekszel, akkor magasabb számot tudsz kihozni.
    Szubjektív véleményem: Nálam minimum a 7-es mondható elfogadhatónak, de mindig törekszem a 10esre.

    Ezt egyébként érdekességnek szántam, mindig a megtérülést kell szem előtt tartani. Lehet akár 4-es a QS, ha 200% a ROI...

    Másik érdekesség:
    Auditot készítünk egy webshopnak. Házon belül kezelték az AdWordsöt, a legalapabb hibákat is elkövették. Pl.: Keresési és Display kampányok egyben, minden általános egyezésben, stb.
    Viszont sokat költöttek és viszonlyag jó az oldaluk.

    Acc QS: 9,59



  7. #5
    Bölcs Portik Zalán logója
    Csatlakozott
    11-08-03
    Hely
    Törökbálint
    Hozzászólás
    646
    Begyűjtött 85 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan számoljuk ki az AdWords fiók minőségi mutatóját?

    Idézet Gergő(ke) eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A keresők 60-70%-a a mezőgazdasági cuccra keres. Ha a kreatívban hangsúlyozom, hogy itt nem erről van szó, akkor alacsony az átkattintás. Ha nem hangsúlyozom, akkor magas az átkattintás, de vissza is fordulnak. Patthelyzet, mert a kulcsszó fontos.
    Ha ilyen problémák vannak vele és nem tudod megfogni a releváns forgalmat, akkor miért fontos az a kulcsszó?
    Szvsz, ha kiemeled, hogy mivan és alacsony a CTR, az még nem olyan nagy baj, mint az irreleváns kattintás.
    Longtail kulcsszavak nem segítenek?


    Utoljára módosítva: Portik Zalán által : 2013-07-19 00:22

  8. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Gergő(ke) (2013-07-19)

  9. #6
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan számoljuk ki az AdWords fiók minőségi mutatóját?

    Tegnap keszult el az eves SEM jelentese az egyik kliensunknek. Egy online boltrol van szo es a Google Search ROI 1:7.4, Google Display 1:1.06, Yahoo 1:8.5, stb. Yahoo meglepoen jol teljesitett. Ezeket az SEM csatornakat egyebkent Kenshoo-val menedzseljuk. Nem tudom melyik a jobban elterjedt Europaban, Marin vagy Kenshoo.


    "Rank Doesn’t Matter, Conversion Does"

  10. #7
    Mentor Gergő(ke) logója
    Csatlakozott
    12-08-09
    Hozzászólás
    493
    Begyűjtött 215 köszönetet
    136 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan számoljuk ki az AdWords fiók minőségi mutatóját?

    Nem titok: a homlokrakodó az említett szó. Simán meg tudom fogni a releváns forgalmat a megfelelő kreatívval, most is így fut. Csak ebben az esetben lemegy az átkattintási arány 2-3% környékére, ami viszi magával a minőségi mutatót egészen 4-ig (ez meg emeli a megfelelő ajánlati árat). Ha a kreatívban csak az kerül kiemelésre, hogy gyere homlokrakodót venni, akkor elérhető a 7-8%-os ctr és a 7-es minőségi mutató is, de számításaim alapján többe kerül és kevésbé hatékony.
    Egyébként csak arra akartam én is utalni, hogy van olyan helyzet, amikor a min. mutató nem a leglényegesebb szempont. (Szerintem egyről beszélünk. Én is ROI párti vagyok és azt tartom szem előtt).

    Ha valakit érdekelne: a homlokrakodó egy kis hidraulikus, traktorra szerelhető kiegészítő, amivel a traktor tud emelgetni. Továbbá a homlokrakodó annak a dögnagy munkagépnek is a neve, aminek az elején egy hatalmas kanál van (lásd aláírásomban a videó). Az egyiket a mezőgazdaságban, a másikat főleg az iparban használják. Az egyik 100.000 huf, a másik 100m ft.

    Idézet Portik Zalán eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha ilyen problémák vannak vele és nem tudod megfogni a releváns forgalmat, akkor miért fontos az a kulcsszó?
    Szvsz, ha kiemeled, hogy mivan és alacsony a CTR, az még nem olyan nagy baj, mint az irreleváns kattintás.
    Longtail kulcsszavak nem segítenek?




  11. #8
    Szerkesztő babaluga logója
    Csatlakozott
    09-10-13
    Hely
    Budapest és Nagykanizsa
    Hozzászólás
    250
    Begyűjtött 66 köszönetet
    41 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan számoljuk ki az AdWords fiók minőségi mutatóját?

    Lefuttattam én is. Vicces
    Bár ha leülök és kiszámolgatom a kulcsszavak átlagát egyesével, nagyjából gondolom ugyanez jönne ki, de tényleg jó, hogy "hivatalosan" alá van támasztva. 8500 kulcsszavas fiókom 9,95 lett



  12. #9
    Mentor Gergő(ke) logója
    Csatlakozott
    12-08-09
    Hozzászólás
    493
    Begyűjtött 215 köszönetet
    136 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan számoljuk ki az AdWords fiók minőségi mutatóját?

    Srácok, annyira inspirált a téma, hogy ma bennmaradtam munkaidő után, és helyreráztam a gyenge min.mutatós kulcsszavakat. (Írtam új kreatívot külön a gyengébb szavaknak, egyezésekkel babráltam stb.)
    Szóval köszi!


    Utoljára módosítva: Gergő(ke) által : 2013-07-19 21:49

  13. The Following 2 Users Say Thank You to Gergő(ke) For This Useful Post:

    babaluga (2013-07-20), Portik Zalán (2013-07-19)

  14. #10
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan számoljuk ki az AdWords fiók minőségi mutatóját?

    Bakker, 4-es lett, pedig két ügynökség is beállította már a fiókot



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •