Eredmény: 1 - 7 (7) összesen

Téma: Minőségi mutató

  1. #1
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Kecskemét, Hungary
    Hozzászólás
    256
    Begyűjtött 13 köszönetet
    10 hozzászólásával

    Alapbeállítás Minőségi mutató

    Sziasztok!

    Azt hittem már értem, de mégsem...

    Egy példa:
    Megjelenések: 491
    Kattintások: 68
    CTR: 13,85%
    Minőségi mutató: 4/10

    A kulcsszó szerepel a hirdetés címében, a cél URL-ben és a céloldalon is többször. sokat foglalkoztam ezzel a kampánnyal más kulcsszavaknál is hasonló a helyzet.

    Várt átkattintási arány: Átlag alatt
    Hirdetés relevanciája: Átlag felett (még szép!)
    Céloldallal kapcsolatos élmény: Átlag

    Szóval van valakinek valami tippje arra, hogy mitől átlag alatti a várt átkattintási arány 13%-os CTR mellett? Mert gondolom ez cseszi el a minőségi pontszámomat. Jól gondolom vajon?

    Eredetileg csak úgy összedobtam a kampányt, mert ezekre a kulcsszavakra nincs nagyon verseny (felnőtt téma), de az alacsony minőségi mutatók miatt alig ment a kampány. Ezután kezdtem el komolyabban foglalkozni a dologgal (sok hirdetéscsoport, bennük csak nagyon hasonló kulcsszavak, minden HCS-hez külön landing page, dinamikus kulcsszóbeillesztés a hirdetésekbe, minden kulcsszó pontos egyezéssel van beállítva...). Ahogy elindítottam az új kampányt, brutális jó volt minden, a kulcsszavak fele másnapra 10-es minőségi mutatót kapott, többi 7, néhány 5-ös is volt. Most meg eltelt pár nap, és majdnem mind 4-es...



  2. #2
    Bölcs yatoo logója
    Csatlakozott
    09-02-18
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.842
    Begyűjtött 522 köszönetet
    300 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Minőségi mutató

    Felnőtt tartalmat még nem hirdettem az AdWords-ben, de gondolom csak azoknak jelenik meg akiknek ez a beállítása, és lehet hogy ennél a kategóriánál a 20%-nál magasabb szám a mérvadó, illetve még a napi keret egy olyan sarkalatos pont ami le szokta csökkenteni drasztikusan a minőségi mutatót. A pontos kulcsszó egyezés miatt biztos hogy legalább egy ponttal alacsonyabb lesz a minőségi mutató. Még egy dolog eszembe jutott, lehet hogy sokan keresnek felnőtt beállítás nélkül a keresőbe, de ott te nem is tudsz megjelenni, és esetleg ez is ronthat a minőségi mutatón. Nem lenne szerencsésebb máshol hirdetni? vagy optimalizálni?



  3. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    geza84 (2013-02-20)

  4. #3
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Kecskemét, Hungary
    Hozzászólás
    256
    Begyűjtött 13 köszönetet
    10 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Minőségi mutató

    Köszi a választ, lehet tényleg nem a legmegfelelőbb tere ennek az Adwords, kellene néznem valami más hálózatot, csak bosszant, hogy ennyi energiát fektettem ebbe... esetleg, aki tud ajánlani valami jó rendszer felnőtt hirdetések számára, az ne tartsa magában



  5. #4
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Minőségi mutató

    A pontos kulcsszó egyezés miatt biztos hogy legalább egy ponttal alacsonyabb lesz a minőségi mutató.
    Tudnál erre egy screenshotot mutatni? A QS az egyezéstől független, tehát ha egy ad group-ban van exact és broad match, akkor mind a kettőnek ugyan olyan QS-ja van.

    mitől átlag alatti a várt átkattintási arány 13%-os CTR mellett? Mert gondolom ez cseszi el a minőségi pontszámomat. Jól gondolom vajon?
    Nem egészen. A CTR csak egy sok változóból az átlag QS kalkulálásakor. A QS amit a kulcsszavaknál látsz, az egy átlag amit az alább felsoroltak befolyásolnak:
    • CTR
    • relatív CTR a többi hirdetőhöz képest
    • érkezési oldal minősége
    • kulcsszó relevancia a keresésekben
    • a hirdetés relevanciája
    • display URL
    • az AdWords account múltja (ha van neki)
    • a kampány teljesítménye az adott régióban
    • teljesítmény a különböző böngészőkben (desktop és mobil)



    Tehát ezeket a tényezőket mind értékelik és utána kiszámolják az átlag QS-t:
    • account szintű QS
    • ad group szintű QS
    • kulcsszó QS
    • hirdetés QS
    • érkezési oldal QS
    • display hirdetés QS (ha van)
    • mobil QS




    A QS egyébként egy ugyan olyan túlmisztifikált tényező mint a PageRank és nincsen egyenes arányban a jó ROI-val. Mivel az AdWords hirdetők mind profit orientáltak, ezért sokkal fontosabb az ROI számítása, mint a QS változásokat figyelni. Magas QS-től nem lesz automatikusan több konverzió, jobb branding és ezáltal jobb ROI.

    Ha jobban érdekel a QS, akkor ajánlom ezt az oldalt: The Ultimate Guide to Google AdWords Quality Score

    Ugyanez a Google oldalán: Check and understand Quality Score - AdWords Help


    Utoljára módosítva: BoGyesz által : 2013-02-20 03:36
    "Rank Doesn’t Matter, Conversion Does"

  6. The Following 5 Users Say Thank You to BoGyesz For This Useful Post:

    BagiZoli (2013-02-23), geza84 (2013-02-20), kmarcell (2013-02-20), lexxx7 (2013-02-20), Nero (2013-02-23)

  7. #5
    Új tag DuracellTomi logója
    Csatlakozott
    12-11-16
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    32
    Begyűjtött 58 köszönetet
    24 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Minőségi mutató

    illetve még a napi keret egy olyan sarkalatos pont ami le szokta csökkenteni drasztikusan a minőségi mutatót
    Ha megengeded ezt korrigálnám, a minőségi mutató nem függ a napi költségkerettől, legalább is közvetlenül nem. Olyat el tudok képzelni, hogy ha drasztikusan alacsony, akkor olyan mértékben lesz elveszett megjelenés, hogy csak nagyon ritkán jelenik meg a hirdetés, ami picit ronthatja a CTR-t, de szerintem ez ritkán esik meg.

    Szóval van valakinek valami tippje arra, hogy mitől átlag alatti a várt átkattintási arány 13%-os CTR mellett?
    Itt valóban lehet arról szó, hogy az a pár hirdető, aki még jelen van, simán elér 20-30%-ot és akkor a 13 valóban a vártnál alacsonyabb lesz. Ez kulcsszavanként, piaconként változhat. Az elvárt CTR minden kulcsszónál más lehet, sőt, adott pozícióban más lehet. Tehát ha Neked az átlag pozíciód 8, akkor más az elvárt CTR ugyanarra a kulcsszóra, mint a top1 helyen.

    A QS egyébként a hirdetések elején még egy becsült szám, mivel nincs hisztorikus adat a fiókban. Ilyenkor nagyobb súllyal nyom a latba, hogy másik korábban hogyan, milyen eredménnyel hirdettek. 68 katt még messze nem annyi, ami már egy felépült fiók historyt ad, simán lehet, hogy egy hét múlva, ha tartósan 13%-os CTR-t érsz el, akkor javulni fog ez a szám.



  8. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    geza84 (2013-02-20)

  9. #6
    Bölcs Portik Zalán logója
    Csatlakozott
    11-08-03
    Hely
    Törökbálint
    Hozzászólás
    646
    Begyűjtött 85 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Minőségi mutató

    Ezt nézegesd meg, hasznos:
    What Is Quality Score? [Infographic] - Tenscores

    Probléma felismerés és megoldás:
    https://www.tenscores.com/pdf/tenscores-flow-chart.pdf



  10. #7
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Minőségi mutató

    Nem találtam neki jobb témát, ezért itt jelzem, hogy a Google Magyarország AdWords-webináriumot tart május 7-én 10 órakor. Regisztrálni itt lehet: hxxps://googleemea.connectsolutions.com/e2magi5k6qb/event/registration.html



A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •