Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (21) összesen

Téma: AdWords fiók menedzselés?

  1. #1
    Bölcs Marchello logója
    Csatlakozott
    09-10-14
    Hozzászólás
    1.025
    Begyűjtött 63 köszönetet
    37 hozzászólásával

    Alapbeállítás AdWords fiók menedzselés?

    Sziasztok!

    Mekkora havi összegtől érdemes az Adwords menedzselést kiszervezni? Van valakinek gyakorlati tapasztalata erre, hogy hogyan működik egy ilyen megállapodás és nagyjából milyen költségekkel jár? Havi több százezer forintos költésnél már felmerül, hogy lehetne egy szakemberrel optimalizáltatni a hirdetéseket.



  2. #2
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords fiók menedzselés?

    Én dolgoztattam egy céggel, ők havi 20 000+áfáért vállaltak AdWords-kezelést, meg egyszerűbb feladatokat (SEO-elemzés stb.), de sajnos ajánlani nem merem őket, mert nem tudtam még kihasználni az szolgáltatásukat, a webbolt a renyheségem és alkalmatlanságom mián még nem indult el. Ha kipróbálnád őket, privátban adok cégnevet, de az ajánlásomat még nem merem adni mellé, így ide nem írnám ki őket.



  3. #3
    Bölcs Portik Zalán logója
    Csatlakozott
    11-08-03
    Hely
    Törökbálint
    Hozzászólás
    646
    Begyűjtött 85 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords fiók menedzselés?

    Általában van egy audit, aztán ha szükség van rá, akkor egy setup díj. Ezután általában havi díj van, amit függhet a költéstől vagy a fiók nagyságától, ez mindig megállapodás kérdése. A kiszervezés nem igazán köthető költéshez, de azért 100.000 Ft-os költés fölött már minden bizonnyal érdemes megbízni valakit.

    Hallottam olyanról is, hogy konverzió alapon fizetnek a fiókkezelőnek, viszont ezt nem tartom jó megoldásnak.



  4. #4
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords fiók menedzselés?

    Magánban általában fix setup majd utána havidíjért menedzselek kis AdWords fiókokat, nagyobb fiókokat pedig óradíj alapon. A cégnél viszont csak óradíj alapon történik a számlázás, pl. havi 30 óra AdWords és ez változhat mondjuk abban az esetben ha karácsonyi szezon van új termékekkel.


    "Rank Doesn’t Matter, Conversion Does"

  5. #5
    Bölcs T.Gergely logója
    Csatlakozott
    11-05-08
    Hely
    Pest megye
    Hozzászólás
    548
    Begyűjtött 146 köszönetet
    114 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords fiók menedzselés?

    A kérdés az, hogy miért akarod kiszervezni?

    Ha nincsen rá időd vagy kedved, akkor mindenféleképpen megéri.
    Ha van rá időd, akkor mérlegelni kell, hogy nem lenne-e érdemes megtanulni.
    Ha nem akarod megtanulni, akkor le tudják-e vinni a költségeidet annyira, hogy a havidíjuk ne jelentsen többlet kiadást. Persze mindezt úgy, hogy a konverzió se legyen kevesebb.



  6. #6
    Bölcs Marchello logója
    Csatlakozott
    09-10-14
    Hozzászólás
    1.025
    Begyűjtött 63 köszönetet
    37 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords fiók menedzselés?

    Köszi a válaszokat, azóta ajánlottak egy céget, ahol %-os arányban megy az elszámolás a költés alapján és 7-8 minőségi mutatókat tudnak elérni, a költségeket igen radikálisan optimalizálva. Az óradíjas elszámolással az a bajom, hogy eddig ahol ilyet alkalmaztunk nagyon elszálltak a költségek, mert ugye senki nem mondja meg, hogy ténylegesen mennyit dolgozott rajta, így csak fix, vagy %-os elszámolást tudok elképzelni.



  7. #7
    Mentor Gergő(ke) logója
    Csatlakozott
    12-08-08
    Hozzászólás
    493
    Begyűjtött 215 köszönetet
    136 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords fiók menedzselés?

    Mi magunk kezeljük, pedig sokat költünk. 7-9 között tanyázik a legtöbb kulcsszó minőségi mutatója. Sok múlik a landing pagen is. Úgy lehet értelme kiszervezni, ha a céloldalhoz is hozzányúlhat az ügynökség. De vajon átlátják annyira a témát, mint egy cégen belüli szakember?


    50 szavas publikációk: gergelyblasko.com | munkahelyem: bestmachinery.hu| LiuGong @ Totalcar

  8. #8
    Bölcs Gr3nT logója
    Csatlakozott
    09-04-01
    Hely
    Bp.
    Hozzászólás
    1.339
    Begyűjtött 205 köszönetet
    170 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords fiók menedzselés?

    Ha ajánlhatok profi srácot, akkor őt megtalálod itt a fórumon is: Duracelltomi

    http://entity.hu/taglista/9320-duracelltomi.html

    Profi a srác.

    A blogja:

    DuracellTomi blogja PPC-ről, webanalitikáról - Hírek, leírások, ismertetők keresőmarketingről, PPC hirdetésekről, webanalítikáról

    Ő a 4. akinél megmaradtunk, mostmár majd 1 éve. A többi fele ennyire sem volt jó mint ő.

    Hivatkozzatok rám, hátha kedvezményt ad



  9. #9
    Szerkesztő Luxi logója
    Csatlakozott
    08-08-27
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    211
    Begyűjtött 10 köszönetet
    10 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords fiók menedzselés?

    Kiszervezni akkor érdemes, ha már kened-vágod a témát, és pontosan átlátod, hogy mit csinálnak vele.

    Mindenképpen érdemes rászánni pár hónapot, kitanulni, foglalkozni vele, majd mikor már adwords-expert vagy, akkor átadni másvalakinek, hidd el, hosszú távon bőven megtérül a befektetett időd és energiád.

    Mellékesen így egy új aspektusból is látni fogod a weboldaladat, és esetleg olyan dolgokat is észreveszel, amit amúgy nem biztos.
    Pl. a kulcsszavak quality score-jánal debugolása és tuningolása nagyon jó hatással van az onsite SEO-ra.

    Luxi


    Utoljára módosítva: Luxi által : 2012-12-29 12:09

  10. #10
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords fiók menedzselés?

    ajánlottak egy céget, ahol %-os arányban megy az elszámolás a költés alapján és 7-8 minőségi mutatókat tudnak elérni, a költségeket igen radikálisan optimalizálva.
    A költség alapú elszámolással az a baj, hogy nem arányosan mutatja az elvégzett munkát, mert a kampányok havi büdzséje nem növekszik arányosan a szükséges munkával. Például van két kliensünk, C és D. C kliens költ havi 5000 Dollárt és ezen felül fizet 10 óra menedzsment díjat, mert sok különböző kampánya van. D kliensünk havi 50 ezer Dollárt költ és fizet mellé havi 40 órát. Ebből jól látni, hogy egy tízszer nagyobb büdzsé menedzselése csak négyszer annyi időbe kerül, mert azok a kampányok nem bonyolultak, csak sokkal nagyobbak a napi limitek, de pl. kevesebb kulcsszó van mint a kisebb ügyfélnek.

    Az óradíjas elszámolással az a bajom, hogy eddig ahol ilyet alkalmaztunk nagyon elszálltak a költségek
    Mert rossz volt az ügynökség. Ha a szerződés X darab termékről vagy szolgáltatásról szól és Y mennyiségű óráról, akkor az ügynökség csak akkor számlázhatna ki több órát, ha annak valami oka volt, pl. extra kampányok karácsonykor, stb.

    7-8 minőségi mutatókat tudnak elérni
    A minőségi mutató nem jó teljesítmény mértékegység, sőt kifejezetten amatőr, hiszen a vállalat döntéshozóit ez a legkevésbé sem érdekli, nem is tudják hogy mi az, és őket csak a befektetés megtérülése érdekli. A három legnépszerűbb KPI, azaz Key Performance Indicator, azaz teljesítmény mérő:

    • Konverziós arány, konverziók száma és bevétel. Nyilván ezek csak akkor működhetnek ha az ügynökség optimalizálhatja az érkezési oldalakat, vagy tanácsokat adhat azok javítására és az ügyfél vállalja, hogy a módosítások nagy részét implementálja.
    • Kattintások száma és az átkattintási arány (CTR), ha a projekt célja a látogatószám növelés és oldal letöltés.
    • Megjelenések száma, ha pl. egy új márkáról vagy termékről van szó és az a fontos, hogy minél többször jelenjen meg a hirdetés a keresési oldalakon.


    Egy jó példa, hogy miért nem jó a minőségi mutató, mint teljesítmény mutató. Van egy kliensünk, egy nagy biztosító vállalat és mi az egyik fajta biztosítást hirdetjük AdWords-el. Rendkívül erős a verseny, a top 3 pozícióban lévő kattintások 30-40 Dollárba kerülnek, ami a mi kliensünknek nem éri meg, mert ő olcsó a piacon. A taktika az, hogy megcélozzuk a keresési oldal alján lévő pozíciókat, mert olyan látogatókra van szükségünk, akik már látták más biztosítók ajánlatait, tudják hogy mi az átlag ár a piacon. Azok akik, rákattintanak a mi 8. helyen lévő hirdetésünkre már úgy érkeznek oda, hogy tudják mit keresnek és amikor meglátják a mi kliensünk relatíve olcsó ajánlatát, akkor kapásból vásárolnak is.

    A fenti példában a legfontosabb kulcsszó minőségi mutatója nem a legjobb, mert az átkattintási arány alacsony, mivel a hirdetés az oldal alján van, és a minőségi mutató számításának egyik fő változója az átkattintási arány. Ennek ellenére a konverziós arány elég jó, mivel ún. quality látogatók érkeznek az oldalra, akik a jó ár láttán és a konkurencia ismeretében már készen döntést hozni és vásárolni.

    De vajon átlátják annyira a témát, mint egy cégen belüli szakember?
    Át, és ez csak a kliensen és az ügynökségen múlik, hogy megértsék egymást. Az a tapasztalat, hogy a cégen belüli SEM szakembereknek nincsen annyi tapasztalata, mint az ügynökségnél dolgozóknak, mert nem minden cégnél van lehetőség megismerni az AdWords menedzsment "legmélyebb bugyrait", mint pl. havi 100k Dolláros büdzsé vagy 1 millió+ termék.



  11. The Following 10 Users Say Thank You to BoGyesz For This Useful Post:

    Akka (2013-02-13), fadi (2012-12-29), ferrari27 (2012-12-30), kmarcell (2013-04-11), Marchello (2012-12-29), Portik Zalán (2012-12-29), rendszergazda (2012-12-29), S. Zoltán (2012-12-29), T.Gergely (2012-12-29), yatoo (2012-12-29)

Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •