Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (13) összesen

Téma: AdWords költségkeret optimális beállítása

  1. #1
    Tag prcsaba logója
    Csatlakozott
    11-06-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    71
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás AdWords költségkeret optimális beállítása

    Sziasztok!

    A héten nagy változáson esett át az AdWords kampányom. Külön választottam a display és keresési kampányokat, és külön-külön költségkeretet állítottam be hozzájuk, stb stb. Eddig egyb volt ömlesztve minden, nyilván azért termékcsoportonként külön kampányok voltak, csak most pl. beállítottam a display-en a közönségek, témák, stb funkciókat.
    Azt vettem észre, hogy több pénzből sokkal kevesebb kattintást tudtam így szerezni, ráadásul a display-es hirdetések költségkerete hamar ki is merül.
    A hirdetések szövegén nem változtattam, csak ugye ezek miatt a célzás lett pontosabb, tehát elvileg javulnia kellene a mutatóknak.
    Igazából szerintem a költségkerettel lehet a gond, nem tudom, hogy mit lenne érdemes max cpc-nek megadni egy-egy kampánynál, vagy van-e erre valami bevett eljárás.
    Mert ha automatán hagyom teljesen, akkor elég nagy átlag cpc-ket tud hozni főleg a display.
    Tudna valaki tanácsot adni?



  2. #2
    Új tag
    Csatlakozott
    11-08-05
    Hozzászólás
    11
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords költségkeret optimális beállítása

    Bár nem osztottál meg túl sok infót, de hátha:

    Az van, hogy alapból külön kell/érdemes kezelni a search és a display hirdetéseket, mert teljesen más az egész.

    Search: nem tudom mennyi ideje mentek egyben a hirdetéseid, de valószínűleg érdemes volna megnézni az ez előtti eredményeket
    és abból megnézni, hogy melyik kulcsszavak azok, amik elviszik a pénzt, de nem hoznak eredményt -ilyenkor ezeket ki kell lőni.
    Illetve azon is érdemes morfondírozni, hogy:
    1. nem futottak e már túl sok ideje a szövegek (mert ugye ezek is kiéghetnek), nem e lenne érdemes újakat tesztelni?
    2. nem lett e nagyobb a verseny az adott kulcsszavakra? Lehet, h a konkurensek jobb minőségi mutatókkal vagy felvert CPC árakkal dolgoznak?

    Display:
    A közönségeket, témákat mi alapján választottad? Ehhez egy nagyon hasznos kis cucc a DoubleClick Ad Planner.
    Érdemes kikísérletezni, hogy mire ugrik jobban a célközönség a szöveges vagy esetleg a képes hirdetésekre.
    Amúgy displaynél alapelv, h az elején tedd magasabbra az árat és ahogy jönnek a konverziók szépen fokozatosan lehet csökkenteni.

    Remélem tudtam segíteni.



  3. #3
    Tag prcsaba logója
    Csatlakozott
    11-06-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    71
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: AdWords költségkeret optimális beállítása

    Igen, köszi át is nézem ez alapján. Amúgy meg ja az AdPlannert használtam én is.
    Egyébként még az jutott eszembe, hogy lehet, hogy ha kilőnném azokat a témákat/közönségeket a display-ről, akiknél magas számban jelent meg a hirdetés de alig volt kattintás, vagy akár 0 kattintás volt, akkor az javítana a dolgon nem? Mert akkor elvileg ugyanazon kattintásszám jut kevesebb megjelenésre.
    Vélemény?



  4. #4
    Bölcs Portik Zalán logója
    Csatlakozott
    11-08-03
    Hely
    Törökbálint
    Hozzászólás
    646
    Begyűjtött 85 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords költségkeret optimális beállítása

    A hosszabb ideje rosszul teljesítő helyeket szerintem lődd ki.



  5. #5
    Tag prcsaba logója
    Csatlakozott
    11-06-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    71
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: AdWords költségkeret optimális beállítása

    Jaja azt tervezem én is.
    Meg ezen kívül a keresési-n is kizáró kulcsszóként jelölöm meg, ami abszolút nem kapcsolódik a témakörhöz. Mármint azok közül, amit kidob a keresési megjelenítéseknél.



  6. #6
    Bölcs yatoo logója
    Csatlakozott
    09-02-18
    Hozzászólás
    1.842
    Begyűjtött 524 köszönetet
    302 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords költségkeret optimális beállítása

    Pont azért kell külön kampányban kezelni a keresési és a display hirdetéseket, mert adott esetben a displaynél jó az ha sokszor jelenik meg és keveset kattintanak(image építés), de a keresési hálózatnál mindenképp minél magasabb kell legyen a CTR.
    Mivel új kampányt kezdtél ezért elvesztetted az eddig megszerzett minőségi mutatódat az adott kulcsszavakra, ezért most többe fog kerülni egy kattintás. Kitartás és próbálj meg minél többet fizetni az elején (minél magasabb napi limitet megadni), és bent tartani a hirdetésedet az első három helyen, akkor lesz jó ha a CTR magasabb lesz 10%-nál, az átlagos megjelenési pozíció kisebb lesz háromnál és a minőségi mutatód jobb lesz hétnél.
    A forgalombecslések lekérése megmutatja az adott kulcsszónak az átlagos CPC értékét és a napi költséget is, ezt a javasolt költséget add meg az elején.



  7. #7
    Tag prcsaba logója
    Csatlakozott
    11-06-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    71
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: AdWords költségkeret optimális beállítása

    Köszi a segítséget, egy kérdésem lenne még: a CTR-nél 0,10%-ra gondolsz, vagy ténylegesen 10%-ra?



  8. #8
    Új tag
    Csatlakozott
    11-08-05
    Hozzászólás
    11
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords költségkeret optimális beállítása

    Bár ez soktényezős művelet, de a 10% felett, az tényleg 10% feletti CTR-t jelent (nyilván ez a searchre értendő).
    Amúgy pl. egy landing page optimalizálás néha csodákra képes és igen jó hatással lehet az Adwords kampányaid eredményére



  9. #9
    Bölcs yatoo logója
    Csatlakozott
    09-02-18
    Hozzászólás
    1.842
    Begyűjtött 524 köszönetet
    302 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: AdWords költségkeret optimális beállítása

    Igen, 10% , elég sok kulcsszavunk fut 20% fölötti CTR-l. Mivel mi addig nem kezdünk neki egy új adwords kampánynak amíg rendesen optimalizálva az aloldal az adott kulcsszóra, ezért ezt elfelejtettem leírni.
    Mivel az adwords-be a minőségi mutató a mérvadó szám, nagyon sok pénzt meg lehet azzal spórolni ha normális, optimalizált szöveg van az oldalon, azt pedig csak egyszer kell megírni

    A legtöbb problémám azokkal az ügyfelekkel van akik azt mondják hogy nekik mindegy hanyadik helyen van a hirdetésük, de mivel ő már 5 éve 20Ft fizet egy kattintásért, ő nem hajlandó többet fizetni érte. Az ilyen ügyfelet el szoktam engedni, a másik ügyfél azt mondja hogy csináljam úgy ahogy akarom neki hosszú távon kell az eredmény. Ugyan arra a kulcsszóra akár 10Ft alá is le lehet vinni egy kattintást, de csak akkor ha az elején elengedjük rendesen a hirdetést, és mindent betartunk amik a gugli elvár!



  10. #10
    Tag prcsaba logója
    Csatlakozott
    11-06-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    71
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: AdWords költségkeret optimális beállítása

    Lényegében én most azt csináltam, mivel még nem volt szétválasztva a display meg a keresési hálózat, hogy az adott kampányra szánt összeget elfeleztem, és mindkét hirdetésnek egyformán osztottam szét.
    Na most az eddig sikeresnek mondható kampányoknak az lett az eredménye, hogy a display is, meg a keresési is kimeríti a költségkeretet, viszont vásárlót nem is hoz. Hozzátenném, hogy eddig nem merítette ki egyik kampány sem, most viszont még emeltünk is a kampányokra szánt összegen. Én ezt nem értem. Annyit csináltunk, hogy a displayen elég pontos célzást állítottunk be és kész. Emiatt hogy lehet rosszabb az eredmény...?



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •