A G a saját szabályait itt is furcsán kezeli.
Én egy header-be helyezett reklámnál a responzív kódot módosítottam az adsense útmutatója alapján -szabályosan- úgy, hogy mobilnál a hirdetés magasságát fix 100px-re állítottam + bizosítékként megadtam, hogy horizontal formájúak legyenek a hirdetések .
Ennek ellenére többször tapasztalom, hogy 300x250-es formátumot tesz be a fejlécbe, ami ugye hajtás fölött van.
A google már 2 éve engedi a hajtás felett a 300x250 méretű adsense reklámokat:
https://adsense.googleblog.com/2017/...cy-update.html
Szóval ez nem tiltott, a kérdéses inkább a kitétel hozzá: " you still must be vigilant to ensure that their mobile site layouts do not cause ads to push the page content below the fold in such a way that may lead to accidental clicks."
Vagyis csak úgy helyezhetsz a hajtás felé ilyen reklámot, hogy ne tolja úgy le a tartalmat, hogy abból véletlen kattintás lehessen. Nem tudom pontosan, hogy ezen mit kell érteni. Ha az adott user éppen a reklámra bökve akar lefelé görgetni, az ellen mit lehet tenni? Ez rajta múlik.
2019-ben sztem ezeket érdemes figyelni és betartani:
1. Adsense ad placement policies,(https://support.google.com/adsense/a...ds_and_content)
"Publishers should avoid site layouts in which the ads push content below the fold. These layouts make it hard for users to distinguish between the content and ads."
2.Coalition for Better Ads,Better Ads Standards / Mobile Web (https://www.betterads.org/mobile-ad-...igher-than-30/)
"...30% of the vertical height of a page. Ad density is determined by summing the heights of all ads within the main content portion of a mobile page,..."
Nálam a -G által - headerben megjelenő 300x250-es (illetve ezen arányban teljes képernyő szélességes) kreativ ezeket az elveket megszegi
Utoljára módosítva: Kérdező által : 2019-06-08 22:00
Az 1. pontnál ott a lehetőség, hogy a méretet konkrétan megadod, és nem reszponzív reklámot teszel be. Ha a reszponzív túl nagy reklámot tesz be, akkor a te felelősséged a dolog. Én legalábbis ezért nem teszek reszponzívat felülre, mert túl nagy reklámokat pakol oda.
A 2. pontnál pedig a a teljes oldal számít, nem csak a viewport, és a header nem is számít bele, csak a main content rész, szóval ha tényleg a headerben van a reklám, akkor az nem számít bele ezek szerint.
Kérdező (2019-06-09)
Kérdező (2019-06-09)
A responsive ezt a célt szolgálná. Nem tudom, hogy az említett reklámplugin hogyan teszi be a reklámot, de ha dinamikusan javascriptből, akkor az legalábbis kockázatos, mert ez a technika nem szerepel az engedélyezett módosítások között:
https://support.google.com/adsense/answer/1354736
Igazad van, de ezt csak 2019-ben betartandó szempontként jeleztem.
[QUOTE=spontan;381339]
Az 1. pontnál ott a lehetőség, hogy a méretet konkrétan megadod, és nem reszponzív reklámot teszel be. Ha a reszponzív túl nagy reklámot tesz be, akkor a te felelősséged a dolog. Én legalábbis ezért nem teszek reszponzívat felülre, mert túl nagy reklámokat pakol oda.
Így tettem, csak plugin nélkül. Header widgetbe tettem a módosított adsense kódot, amiben külön méreteket adtam meg mobil-tablet-asztali képernyőkhöz.
Mobilnál például (480pixelig) 320x100-at de megengedtem a teljes képernyő szélességű változatokat is (data-full-width-responsive="true").
Ennek ellenére előfordul, hogy 300x250-et illetve ezzel arányos nagyságút tesz be ami a tartalom túlnyomó részét hajtás alá nyomja.
Utoljára módosítva: Kérdező által : 2019-06-09 10:32
Reszponzívnál tudtommal nem lehet lehet keverni fix méretezéssel. Vagy te adod meg a különböző képernyőkre a méreteket, vagy az adsensere bízod. A data-full-width-responsive="true" az utóbbit paraméterezi.
Lehet, hogy ez zavarja meg a reklámkódot, hogy a két megközelítés együtt van, és ezért tesz be olyat, amire nem számítasz.
Könyvjelzők