ma már a 15.-ét is nullázta.ez felettébb érdekes (fogalmazzunk így az olvashatóság kedvéért).
ma már a 15.-ét is nullázta.ez felettébb érdekes (fogalmazzunk így az olvashatóság kedvéért).
Nálam most olyan furán alakul az oldal RPM. A karácsonyi költések kifutásával és gazdasági nehézségek miatt az év elejére nagy visszaesést vártam, ehhez képest egész jól alakult az az időszak. Az elmúlt egy hétben viszont szépen lecsökkent kb. a tavaly augusztusi szintre. Pedig a hirdetői ciklikusság miatt pont most kellene jönnie a tavaszi felfutásnak...
Tapasztaltatok esetleg hasonlót?
Nálam a január volt pocsék, most picit jobb, de közel sem olyan, mint tavaly volt.
A tavalyi év azonos időszakához képest jelentősen csökkent a CPC, a 20 forintot sem nagyon éri el, az első két és fél hónapban átlag -29%, az előző év azonos időszakához képest. 3 oldal CPC csökkenése:
Január: -22%; -25%; -38%
Február: -20%; -25%; -46%
Március: -30%; -46%; -23%
Az első kettő kert, otthon témájú weboldal, a harmadik célzottan a zöldségek termesztésével foglalkozik. Az átkattintási arány és a kattintások száma is magasabb, az alacsony CPC miatt viszont az oldal RPM és a megjelenítési RPM csökkent. Az első oldal látogatottsága azonos, vagy jobb organikus pozíciók mellett 6%-al alacsonyabb, mint tavaly, a másik kettőé növekedett.
Szerintem kevesebb a hirdető, kisebb a verseny, ami lenyomja a CPC-t. Valószínű érződik már a gazdasági visszaesés. Tavaly választás is volt, a pártok is megjelentek jó sok hirdetéssel, ez esetleg feljebb nyomhatta kicsit a CPC-t, de alapvetően én inkább a gazdasági visszaesésben látom a problémát.
Könyvjelzők