Nos: a blogírást, és így az egyes tartalmakat nyilván nem súlyra, centire, kilóra mérik. Témafüggő, továbbá az adott bejegyzés céljától is függ az optimális (vagy annak tűnő) hossz.
Az utóbbi időben én is rámentem a kifejezetten hosszabb (1500+, kb. 10.000 karakter+) bejegyzésekre. Tapasztalat: megérte! El kell felejteni az "emberek nem olvasnak" maszlagot. Ha olyat írsz, elolvassák. Ezeken a hosszabb blogbejegyzéseimen átlagosan közel duplája az adott oldalon töltött idő, mint a blog egészének átlaga. És üzletileg is megéri.
Úgyhogy elsődlegesen ne azért írj hosszú cikkeket, mert gugli, meg seo, hanem az olvasóid miatt. Ugyanakkor ha az adott témához, mondanivalóhoz elég 300 szó, csak seo okok miatt ne írd meg 700 szóban. Felesleges.
És még egy érdekes infó: a blogomon jóval magasabb az átlagos ott töltött idő, mint a honlapon. Vagyis aki a blogomat olvassa, több időt szán rá. Ezt pedig érdemes kihasználni
Csak röviden mert elég sokat lehetne írni a témáról
300 szavas tartalom is jó ha ahhoz 5-10-15 komment érkezik.
A gyakori kisebb cikkek a relevancia erősítésére jók, de nem biztos, hogy tartós helyen lesznek a találati listában.
Az arany középút, mint mindenben itt is igaz, nem lehet mindenről 1000-1500 szót írni, de vannak témák amiről simán és van amiről csak kínlódva vagy még úgy sem.
Az egyediségről már nem is beszélve, hogy egy témát amiről már sokan írtak úgy írni, hogy érdekes és egy más nézőpontból legyen nem kis feladat.
Az én tapasztalatom is az a hosszabb írásokat a G és a userek is szeretik - és itt nem a rizsázásról szóló cikkekre gondolok.
Saját tapasztalatom az, hogy más célra használható a rövid és másra a hosszú. Én pl. tudatosan írok rövid cikkeket sűrűn, ezek is lehetnek értékesek, hozhatnak visszatérő látogatókat,miközben a fontos kulcsszavakra hosszú cikkekkel optimalizálok. De arra, amire nincs keresési forgalom nem fogok 2000 szavas cikkeket gyártani (pl. egy hír)
vidirita (2016-08-27)
Én is tapasztaltam, hogy amikor az egyik-másik oldalunkat átírtam/bővítettem (850-1500 szó) egy idő után az első oldal végéről a TOP3-ba került.
De hogy lehet egy árak oldalt 1000-1500 szóval megírni ahol táblázatban vannak a termékek és az áraik? Mert ide rizsát végképp nem szabad írni ...
Már hogyne lehetne. Az árakhoz tételek tartoznak, a tételekhez pedig lehet írni magyarázatot. Pl miért válassza azt, mi az előnye/hátránya, mit javasoltok, mit visznek a legtöbben, mi az elterjedt, mit mire lehet felhasználni, lényegében mit tartalmaz a termék/szolgáltatás ára. Ez a megrendelőknek is hasznos és nem kizárt hogy megosztják egymás közt. Én hőszigetelést kerestem és találtam pár hónapja ilyen írást és el is küldtem 2 barátomnak véleményezésre. Ebből egy még vásárolt is tőlük.
Van erről egy képzése a Kreatív Konrtrollnak. Hogyan lehet webáruházaknál szöveget írni. Nem tudom mi van benne, de én erre fele indulnék el:
- Mi az amit meg szoktak kérdezni a termékről
- Mi az, amit nem szoktak megkérdezni, pedig meg kellene
- Van-e a használatával kapcsolatban trükk, amit nem biztos, hogy mindenki tud
- Van-e hozzá kapcsolódó hasznos anyag...pl recept egy szószhoz, fűszerhez stb
- Használatának leírása, bemutatása akár videóban
- A kicsomagolása videóban
Nyilván ez hatalmas munka... de csak munkával lehet kitűnni a tömegből. Mivel mindenki azt csinálja, hogy adatbázisból behúzza az összes terméket a webshopba, így könnyen lehet piacvezető. Csak válaszd ki azt a pár terméket, ami keresett vagy minőségi és nagy rajta a haszonkulcs és csináld meg hozzá a leírásokat. Elég naponta egyet. 1 év múlva lesz 365 leírásod, amivel a szegmensedben a legjobban informáló webshoppá válsz.
Persze a ruha, cipő business más. Ott folyamatosan változnak a termékek. Át más technikát kell alkalmazni.
Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv
Domainflotta nem képzés kell a webshopokhoz, hanem pénz és elszántság. Sokan eljutottak odáig már, hogy egyedi tartalmat irassanak a termékekhez, vagy blogot vezessenek, csak a megvalósításba kerül porszem. A webshop tulajdonosok nagy része 1. nem akar a saját idejéből arra szánni, hogy tartalmat írjon, 2. nem akar mást megfizetni, hogy tartalmat írjon.
vidirita (2016-08-27)
Könyvjelzők