Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (16) összesen

Téma: SEO anomália

  1. #1
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.032
    Begyűjtött 351 köszönetet
    239 hozzászólásával

    Villanykörte SEO anomália

    Sziasztok,

    Tegnap este sörözgetés közben felmerült egy érdekes kérdés. Mit tekint ideális esetben népszerűnek, használhatónak, érdekesnek a Google egy weboldalon, vagy a célközönségének viselkedésében?

    A rangsorolást sokban befolyásolja ugye, hogy egy weboldalt mennyien linkelnek, lájkolnak, említik meg a brand nevet, töltenek el rajta időt.
    Na ez mind szép és jó, de bizonyos oldalak témájuktól fogva nem feltétlen kell, hogy sokáig rabolják az ügyfél idejét, ahhoz hogy elégedett legyen.

    Mondok rá példát:
    Egy beszerző vagyok egy cégnél. Az a feladatom, hogy beszerezzek szöget. Rákeresek a szögre és kapok egy halom webshopot. De nekem nem webshop kell, hanem fizikai bolt, ami egyben nagyker is. Végigmentem néhány shopon és az elérhetőségek vagy impresszum résznél azonnal látom, hogy nekem ez nem megfelelő oldal és keresem a kövit. Ezzel lényegében leminősítem az oldalt. Majd szűkítem a keresést nagykerekre. Én egyből egy telefonszámot szeretnék látni. Ha gyorsan meg van azonnal hívom, már lehet nem is vagyok az oldalon. Mindkét esetben ugyan annyi időt töltöttem a weboldalakon, de más volt az elégedettségem. Nyilván, ha végfelhasználó vagyok, akkor meg az a jó ha sokat keresgélek, olvasok egy kiskereskedelmi webshopon, de keresés tekintetében lehet nem lesz különbség.

    De akár még egy csavar a dologban. Kiskereskedelmi shopon keresek szöget. Meg találom álmaim ár-érték arányú szögét és már teszek is a kosárba. Fizetnék. Ekkor veszem észre, hogy nincs személyes átvétel, vagy esetleg aránytalanul drágának találom a szállítást. Vagy nem érem el a minimális rendelési értékhatárt. Elhagyom a kosarat. Elégedetlen ügyfél vagyok, ennek ellenére sok időt töltöttem a shopon, a Google szerint jó az oldal, szerintem meg mérges vagyok.

    Mondok más példát:
    Duguláselhártás. Szintén egy olyan szolgáltatás, ahol nagyon gyorsan szeretnék megoldást a problémámra. Azonnal kell nekem egy telefonszám. Ha megtalálom, ha nem nagyjából ugyan annyi időt fogok eltölteni a weblapon, de nincs lemérve az elégedettségem.

    Sőt, ha ezen indulunk el, hogy mennyire számít az oldalon töltött idő, akkor tegyük fel, hogy elrejtem, vagy megnehezítem az elérhetőség megtalálását. Ezzel húzom a tartózkodási időt. Bosszantom vele az ügyfelemet, ellenben ő kitartó és keres. Megnéz sok aloldalt, ketyeg az idő. A Google "primitív" értelmezése szerint az ügyfelem elégedett, mert nem hagyta még el az oldalt, valójában meg már ketté törte az asztalt.

    Nektek mi a véleményetek arról, hogy a Google mennyire képes felismerni, hogy egy adott oldal mennyire releváns a kereséseket illetően, illetve mennyire képes a fenti példák alapján mérni azt, hogy mennyi idő szükséges ahhoz, hogy elégedett ügyfél legyen egy látogatóból?
    Továbbá, hogy ebből esetleg mérhető-e az SEO szakember nézőpontjából, hogy megérie bizonyos témákban tevékenykedni?

    Ha veszünk egy rossz minőségű oldalt szolgáltatás témakörben és az oldal rossz minősége az ok, hogy az ember sokat keres rajta az vajon előnyt jelent-e számára egy ergonomikus, igényesen és tudatosan felépített weboldallal szemben, ahol minden adat 0, vagy 1 kattintásból elérhető? Ebben az esetben még az is lehet, hogy az ergonómia a SEO ellensége lesz a Google irányelveinek ellenére.



  2. #2
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    14-08-26
    Hozzászólás
    167
    Begyűjtött 97 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO anomália

    Az a lényeg, hogy az oldaladon a látogató befejezze a keresést. Azaz, amikor nálad végzett, ugyan abban a témában ne keressen tovább, ne látogassa meg a köv. weboldalt a listából.
    Ezt szerintem teljesen pontosan tudják mérni.


    Utoljára módosítva: MrWolf által : 2017-02-22 12:52

  3. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    ariel (2017-02-22)

  4. #3
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.032
    Begyűjtött 351 köszönetet
    239 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO anomália

    Alap esetben én is így gondolnám, de ennek az ellenkezője akkor bizonyosodik be, amikor a fent leírt példákba ütközik az ember.



  5. #4
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO anomália

    Szerintem Mr Wolf leírta a lényeget.
    A Google nem önmagában néz szignálokat, hanem együttesen. Így önmagában a hosszú tartózkodási idő nem garancia semmire.
    Ha sok idő után is, de visszamegy a találati listára, és folytatja ugyan azt a keresést, akkor az nem jó szignál.
    Ha változtat a keresési kifejezésen, de még releváns akkor az vélhetően nem negatív, hanem semleges, (esetleg pozitív), hiszen látszik, hogy a felhasználó nem jól keresett ( vagy a Google értelmezte rosszul a keresést)
    Akkor pozitív egy szignál, ha keres, időt tölt, majd kilép, vagy teljesen más témában keres tovább, mert vélhetően ez azt jelenti, hogy lezárult eredménnyel a keresés.
    A Google gyakran hangoztatja, hogy rövid oldal is lehet jó bizonyos típusú keresésekre, stb.

    És nyilván nem egy-egy tényező számít önmagában, hanem együttes szignálok.



  6. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Karessz (2017-02-22)

  7. #5
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-05-01
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    986
    Begyűjtött 208 köszönetet
    161 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO anomália

    Idézet MrWolf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az a lényeg, hogy az oldaladon a látogató befejezze a keresést. Azaz, amikor nálad végzett, ugyan abban a témában ne keressen tovább, ne látogassa meg a köv. weboldalt a listából.
    Ezt szerintem teljesen pontosan tudják mérni.
    De mi van olyankor ha egy "árérzékeny" látogató, egy adott termék esetén a legolcsóbbat keresi és végignézegeti a találati listán lévő weboldalakat?
    Ezt hogy "bírálja" el a Google?


    Utoljára módosítva: fopeij által : 2017-02-22 14:14

  8. #6
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO anomália

    Idézet fopeij eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De mi van olyankor ha egy "árérzékeny" látogató, egy adott termék esetén a legolcsóbbat keresi és végignézegeti a találati listán lévő weboldalakat?
    Azt hogy "bírálja" el a Google?
    Úgy, hogy pl. kedvencekbe helyezed és/vagy E-mailben, közösségi médiában ajánlod másoknak. Nota bene visszamész akár direktben is (ezért (is) kell egy jól megjegyezhető Brand). 1000X látogatóknál már mérhető adatokat kapsz.



  9. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Karessz (2017-02-22)

  10. #7
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    14-08-26
    Hozzászólás
    167
    Begyűjtött 97 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO anomália

    Végül valahova vissza fog menni, hogy megvegye a terméket. Így a visszatérő látogató is feltételezhetően egyfajta szignál.

    Idézet fopeij eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De mi van olyankor ha egy "árérzékeny" látogató, egy adott termék esetén a legolcsóbbat keresi és végignézegeti a találati listán lévő weboldalakat?
    Ezt hogy "bírálja" el a Google?




  11. #8
    Új tag
    Csatlakozott
    17-01-21
    Hozzászólás
    10
    Begyűjtött 11 köszönetet
    4 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO anomália

    Idézet Karessz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nektek mi a véleményetek arról, hogy a Google mennyire képes felismerni, hogy egy adott oldal mennyire releváns a kereséseket illetően
    Szerintem jogos a felvetésed: azokra a problémákra, amelyeket pedzegetsz, nincs se a Google-nak, se másnak megbízható megoldása.

    Nem tudja a mindennapi életre, a hús-vér felhasználókra való korlátozott rálátásával algoritmusos módon megfejteni azt a rettentően komplex kérdéskört, hogy ezernyi piacon ki a jó szolgáltató, milliónyi különböző igényre - a te konkrét igényedre - melyik honlap (és mögöttes cég) nyújtja a legjobb megoldást.

    Jaj, persze tudom, hogyne tudnám: a Google algoritmusa minden képzeletet felülmúlóan okos - bár már tavaly is meg öt éve is az volt; nem is értem, hová lehet ezt még fokozni... Most épp a RankBrain meg a machine learning körül megy a hype (pl. ahrefs.com/blog/seo-mythbusters/#section3 -- Google became damn smart).

    Az eddigi válaszokban is a "pontosan tudják mérni", meg az "ilyen szignál, olyan szignál" típusú feltételezések sorakoznak, vagyis kábé az, hogy "bár igazából nem tudjuk, de hidd el, ezek a Google-os fiúk biztos megoldották valahogy".

    Ezekkel az ún. szignálokkal számos nehézség adódhat:

    • elégtelen minta - kis ország kis piacán, azon belül részpiacon, a szükséges szegmentációkat követően már egyáltalán nem biztos, hogy előáll statisztikailag megbízható mennyiségű adat
    • sokféleképpen értelmezhető felhasználói viselkedés - erről írsz te is; élethelyzetek, preferenciák tömkelege...
    • eszköztől, böngészőtől, egyedi megszokásoktól, kompetenciától függő felhasználói viselkedés
    • korlátozott erőforrások - még egy Google-méretű cég sem feltétlenül tud (vagy akar) minden adatot a végsőkig kielemezni, amit begyűjt
    • vásárlói döntéseket befolyásoló olyan szempontok, amiknek nincs konzisztens, kiértékelhető nyoma az interneten

    A találati listákon (és nem a feltételezések szintjén) sajnos bárki belefuthat abba, hogy gyakran a legegyszerűbb, ennél nagyságrendekkel szimplább problémák is kifognak az algoritmuson. Nem reális elvárás, hogy egy ennyire bonyolult kérdésben megbízható legyen. Nyújt valamit, ami felhasználói oldalról nagyjából megfelelő; arra garancia nincs, hogy ha te - szolgáltatói, céges oldalon - mindent jól csinálsz, akkor biztosan "megjutalmaz" jó helyezéssel, jó látogatottsággal.

    Ettől persze még - szerintem - érdemes odafigyeli ergonómiára, használhatóságra, hasznos tartalmakra stb.; csak azt elhinni naivitás, hogy ezt az algoritmus mindig felismeri és méltányolja (a konkurens adott esetben igénytelenebb, rosszabb weboldalával szemben).



  12. #9
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    14-08-26
    Hozzászólás
    167
    Begyűjtött 97 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO anomália

    Egy középiskolás programozó gyakornok meg tudná írni azt a kódot, hogy a Google saját találati listájából mikor, melyik találatra kattintottál és utána befejezted-e a keresést vagy további találatokat néztél-e meg. Felőlem persze azt is hiheted, hogy "ezek a google-ös fiúk" ezt a komplex problémát képtelenek lekódolni.

    Idézet kilencvenkilenc eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az eddigi válaszokban is a "pontosan tudják mérni",




  13. #10
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.032
    Begyűjtött 351 köszönetet
    239 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO anomália

    Rendben, látom mindenki azon lovagol hogy visszatérek-e a találati listára vagy sem.

    Vegyünk 2 másik példát:

    Celeb megszállott vagyok. Mindent megszeretnék tudni a kedvencem mostani hétvégéjéről. Így is keresek rá mi van xy-al és egy dátum. Kiad kismillió találatot és végig is olvasom, mert ugye megszállott vagyok. Hátha valaki leírja milyen volt aznap a bugyija színe. Elolvasok 5-6 cikket, majd megunom és kilépek. Ekkor most az utolsó cikk volt csak értékes? Lehet csak 2 mondat volt amúgy össz-vissz a "cikk".

    Másik példa. Szakmai cikket szeretnék írni, ez nálam előforduló életszerű példa. Elkezdtem bújni a szakirodalmat. Szintén elolvasok 5-6 cikket. Simán meglehet, hogy az első cikk volt olyan szinten részletes, átgondolt, szakmailag megfelelő, amiből végül tudtam dolgozni. De ugye egy mérés nem mérés, tovább keresgéltem, hogy megbizonyosodjak arról, hogy valóban jó anyagot találtam-e. Ebben az esetben is az utolsónak bezárt oldal a nyerő?



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •