Gondoltam, megosztok egy érdekességet: SEO és közvetett SEO egyben.
Az elmúlt időszakban el se tudom mondani hány angol nyelvű oldalt/blogot néztünk át: főleg SEO, online marketing és online business témában.
Az átvizsgált oldalak indulási időpontja nagyjából 2010 (+- 1 év): néztünk tartalmat (minőség és mennyiség), linkhálózatot, meg még sok apróságot.
Egy nagy érdekességet vettünk észre:
- Egytelen olyan weboldal/blog (egy kivételével, ami igazából csak elköltözött tartalomátvitel nélkül) sem szűnt meg, ahol egyedi 2000 szó felett jó tartalmak voltak folyamatosan publikálva.
- Azokon a domaineken, ahol több volt a külső promóció (manuális kommentlinkek mindenféle blogokon, fórumokon), mint a hasznos tartalom, szinte egytől egyig kínai szpem blogok vannak ma.
- Azokon a domaineken, ahol maximum 500 szavas cikkek voltak, még ha egyediek is, szintén eltűntek szinte mind egytől egyig.
- A kopipészterek szintén mind mentek a levesbe egytől egyig taratlomhossztól függetlenül.
- Az 500 és 2000 szó közötti réteg hiányzott, vagyis két végletet láttunk szinte csak: 500 szó alatt, vagy 2000 szó felett.
Akik hosszú, komoly minőségű tartalmakat írtak, azok:
- mára nyugdíjba mentek, mert önjárú üzletet építettek, (affiliate program, szoftverek, mastermind, stb.).
- ma elismert szakértők a témában, és sok tízezres napi látogatottsággal csinálnak rengeteg pénzt bloggerként.
- komoly céget húztak fel az oldalukra és sokat keresnek.
Szóval a tanulság az, hogy ha sikert akartok elérni hosszú távon (ez most főleg a kezdőknek szól), akkor írjatok k.rva hosszú minőségi cikkeket, mert csak ez hozza meg gyümölcsét.
Nem azt akarom írni, hogy rövid cikket nem érdemes írni, hiszen viral témákban 300 szóval is lehet aratni.
De aki csillió természetes linket szeretne hosszú távon, sok feliratkozót, és olyan kommenteket, amik nem egy soros linkvadászoktól jönnek, és szeretne komoly ügyfeleket szerezni, az írjon rendszeresen nagyon durva posztokat a céges/saját blogjára.
Üdv,
Akka
Könyvjelzők