Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (29) összesen

Téma: Tartalomhossz - fent maradás - növekedés

  1. #1
    búgócsiga Akka logója
    Csatlakozott
    10-05-06
    Hozzászólás
    3.841
    Begyűjtött 1.442 köszönetet
    741 hozzászólásával

    Alapbeállítás Tartalomhossz - fent maradás - növekedés

    Gondoltam, megosztok egy érdekességet: SEO és közvetett SEO egyben.

    Az elmúlt időszakban el se tudom mondani hány angol nyelvű oldalt/blogot néztünk át: főleg SEO, online marketing és online business témában.

    Az átvizsgált oldalak indulási időpontja nagyjából 2010 (+- 1 év): néztünk tartalmat (minőség és mennyiség), linkhálózatot, meg még sok apróságot.

    Egy nagy érdekességet vettünk észre:

    - Egytelen olyan weboldal/blog (egy kivételével, ami igazából csak elköltözött tartalomátvitel nélkül) sem szűnt meg, ahol egyedi 2000 szó felett jó tartalmak voltak folyamatosan publikálva.

    - Azokon a domaineken, ahol több volt a külső promóció (manuális kommentlinkek mindenféle blogokon, fórumokon), mint a hasznos tartalom, szinte egytől egyig kínai szpem blogok vannak ma.

    - Azokon a domaineken, ahol maximum 500 szavas cikkek voltak, még ha egyediek is, szintén eltűntek szinte mind egytől egyig.

    - A kopipészterek szintén mind mentek a levesbe egytől egyig taratlomhossztól függetlenül.

    - Az 500 és 2000 szó közötti réteg hiányzott, vagyis két végletet láttunk szinte csak: 500 szó alatt, vagy 2000 szó felett.

    Akik hosszú, komoly minőségű tartalmakat írtak, azok:
    - mára nyugdíjba mentek, mert önjárú üzletet építettek, (affiliate program, szoftverek, mastermind, stb.).
    - ma elismert szakértők a témában, és sok tízezres napi látogatottsággal csinálnak rengeteg pénzt bloggerként.
    - komoly céget húztak fel az oldalukra és sokat keresnek.

    Szóval a tanulság az, hogy ha sikert akartok elérni hosszú távon (ez most főleg a kezdőknek szól), akkor írjatok k.rva hosszú minőségi cikkeket, mert csak ez hozza meg gyümölcsét.

    Nem azt akarom írni, hogy rövid cikket nem érdemes írni, hiszen viral témákban 300 szóval is lehet aratni.

    De aki csillió természetes linket szeretne hosszú távon, sok feliratkozót, és olyan kommenteket, amik nem egy soros linkvadászoktól jönnek, és szeretne komoly ügyfeleket szerezni, az írjon rendszeresen nagyon durva posztokat a céges/saját blogjára.

    Üdv,
    Akka


    Utoljára módosítva: Akka által : 2016-08-23 17:52

  2. The Following 12 Users Say Thank You to Akka For This Useful Post:

    ariel (2016-08-24), DomainFlotta (2016-08-24), esotanc (2016-08-24), Flyingpig (2016-08-23), Harder (2016-08-23), Karessz (2016-08-24), kgc (2016-08-28), koci (2016-08-23), pooly (2016-08-28), vidirita (2016-08-24)

  3. #2
    lexxx7
    Vendég

    Alapbeállítás re: Tartalomhossz - fent maradás - növekedés

    Ez részben megegyezik a SerpIQ agyonhivatkozott cikkével:

    How Important is Content Length? Why Data-Driven SEO Trumps Guru Opinions - The serpIQ Blog

    vagyis magyarázatot ad arra, miért maradnak fenn a hosszú minőségi tartalmat előállító oldalak.



  4. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    kgc (2016-08-28)

  5. #3
    búgócsiga Akka logója
    Csatlakozott
    10-05-06
    Hozzászólás
    3.841
    Begyűjtött 1.442 köszönetet
    741 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalomhossz - fent maradás - növekedés

    Idézet lexxx7 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez részben megegyezik a SerpIQ agyonhivatkozott cikkével:
    Igen.
    Persze egy csomó mást is láttunk a háttérben, pl:
    - az igényes tartalmú blogokon szebb/modernebb volt a dizájn, minőségibb volt a logó
    - a kommentek minősége/hossza is jobb volt
    - a kommentekre való válaszadás is gyakoribb volt
    - a vendég írók száma is sokkal magasabb volt

    Tényleg azt lehet látni, hogy aki blogot indított és nekiált rendesen komolyan írni eredeti dolgokat, + plusz kitalált valamit monetizálni, ami nem a szokásos hirdetés alapú, az szépen lehagyta a többieket.



  6. The Following 2 Users Say Thank You to Akka For This Useful Post:

    Flyingpig (2016-08-23)

  7. #4
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.873
    Begyűjtött 1.411 köszönetet
    960 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalomhossz - fent maradás - növekedés

    Személy szerint én 1500 szó alatt nem látom értelmét a tartalomkészítésnek, a legtöbb oldalunkon ez a minimum limit.



  8. #5
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-04-28
    Hozzászólás
    1.115
    Begyűjtött 241 köszönetet
    176 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalomhossz - fent maradás - növekedés

    Honnan tudod hogy az eltunt oldalak tulajai nem koktélt szopogatnak mar egy tengerparton



  9. #6
    búgócsiga Akka logója
    Csatlakozott
    10-05-06
    Hozzászólás
    3.841
    Begyűjtött 1.442 köszönetet
    741 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalomhossz - fent maradás - növekedés

    Nem tudhatom.
    De amiket átelemeztünk, azokon nem a pörgő élet volt a jellemező, hanem az egyre ritkuló és rövidülő frissítések, megjelenő warningok, meg php hiba üzik, majd a domainek idővel mentek a kukába.
    Lehet, hogy koktélt szopogatnak a tulajok, de azt biztosan nem a weboldalukon keresztül érték el.



  10. #7
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalomhossz - fent maradás - növekedés

    Tökre érdekelne, hogy a sikeres oldalak milyen témával foglalkoztak és jellemzően mikkel azok, amik eltűntek.
    Erről van valami adatod?

    Ha van erről egy részletesebb írásod vagy megírod, akkor szívesen publikálnám a marketing.uzletiblog.hu oldalon.


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  11. #8
    búgócsiga Akka logója
    Csatlakozott
    10-05-06
    Hozzászólás
    3.841
    Begyűjtött 1.442 köszönetet
    741 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalomhossz - fent maradás - növekedés

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tökre érdekelne, hogy a sikeres oldalak milyen témával foglalkoztak és jellemzően mikkel azok, amik eltűntek. Erről van valami adatod? Ha van erről egy részletesebb írásod vagy megírod, akkor szívesen publikálnám a marketing.uzletiblog.hu oldalon.
    Amiket vizsgáltunk, azok ebből a témából kerültek ki:
    SEO, online marketing, online business. Vagyis nem hasonlítottunk össze pl. paleo blogot affiliate oldallal. Nagyjából mind ugyanarról írt mindenki (csak ezeket kutattuk): "Hogyan lehetsz sikeres online?" "Hogyan tudsz pénz csinálni online?".
    Ezeken belül persze csomó kis topik: "XY ways to get quality links", "How to make ... (adwords kampány, adsense növelés, email feratkozók szerzése, saját termék eladás, stb.)"


    Utoljára módosítva: Akka által : 2016-08-24 11:38

  12. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    DomainFlotta (2016-08-24)

  13. #9
    Bölcs vidirita logója
    Csatlakozott
    07-05-09
    Hely
    Equilibrium
    Hozzászólás
    1.673
    Begyűjtött 404 köszönetet
    277 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalomhossz - fent maradás - növekedés

    de ezt fordítva is lehet értelmezni
    Nem azért maradtak fenn, mert hosszú szövegeket írtak, hanem azért írtak hosszú szövegeket, mert komolyan gondolták/gondolják a tevékenységüket, és ha valaki belemélyed egy témába, irtónehéz röviden írni róla.

    Ok-okozat összefügg, de lehet fordított irányú is

    De egyébként én nem a szöveghosszúságra tennék fel mindent, hanem inkább a rendszerességre (magyar nyelven). Inkább többet, rövidebben, mint havonta egy darab minimum 2000 szavas cikk...
    Ezt olyan szakemberek fejével gondolkodva mondom, amilyenek az ügyfeleim is: nem internetes pénzkeresési trükkökkel és megoldásokkal foglalkoznak



  14. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Chati (2016-08-25)

  15. #10
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.873
    Begyűjtött 1.411 köszönetet
    960 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tartalomhossz - fent maradás - növekedés

    Rita, én nem értek egyet a darabszám majmolásával. Tény, hogy sokan húzzák a szájukat, mikor rendelnek 50 darab 100 szavas cikket, s elmondom, hogy én azt ajánlom, hogy inkább kérjenek 5x1000 szavas cikkeket. Mert úgy vannak vele, hogy hát az csak 5 darab cikk.

    Viszont a Google is ráment a felhasználói élményre, az pedig baromira idegesítő, ha rákeresek egy cikkre, s a megjelenítendő szócikk 300 szóban fejti ki a témát. 300-500 szó az mi? Toljuk in medias res-be, és minden bevezető nélkül, csak tömény szakszavakat adjunk át? Ha van egy bevezető és csak röviden írok a cikk témájáról, akkor azt már 800 szó.

    Nekem a rövid cikkeknél hiányérzetem van, ezért rosszaknak tartom ezeket. Egy írás soha nem lesz hosszú, ha a stílusa lendületes és érdekes, én pl. emlékszem, hogy a Rutin's Army Report nevű doksit egy huzamban olvastam végig este 7-től hajnal 4-ig. Mert nem lehetett letenni, egyszerűen ilyen cikkeket kell írni. A magyar piacon persze ezt nehezebb lehet eladni, ezt elfogadom.



Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •