Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (11) összesen

Téma: Fejtsük meg a sitelinkeket!

  1. #1
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás Fejtsük meg a sitelinkeket!

    Egy kis ötletelésre hívnálak benneteket. Régóta töröm a fejem azon, hogy vajon a sitelinkek megléte vagy hiány felhasználható lenne-e a linképítés során.
    A következőről lenne szó:
    Ugye az közismert, hogy vannak oldalak, amelyek bizonyos keresésre sitelinkeket adnak vissza, azaz aloldalak is megjelennek a találati listán. https://support.google.com/webmasters/answer/47334
    Ennek több szintje van, attól függően, hogy domainnévre, vagy kulcsszóra is megjelenik-e, és hogy hány aloldal.

    Ami most engem izgat az elsősorban a domainnévre történő keresés során felbukkanó találati lista. Azt gondolom ugyanis, hogy ez utalhat az adott domain hitelességére? linkerejére?, ami felhasználható lenne pl. a linképítés során egy adott link erejének értékének megítélésekor.

    Azt vettem észre pl. hogy a legtöbb PR cikkes oldal esetén nem jelenik meg sitelink, csak találatok az adott domainről (ennek is szintjei vannak, attól függően hány találat bukkan fel, van akinél csak egy, van akinél tíz)

    Érdekes módon a katalógusoknál is minden típus fellelhető, még olyan is, ami 10 sitelinket ad, bár nyilván nem ez a jellemző.

    Néztem ügyfelek weboldalát, és találtam olyat, ami régi domain gyakorlatilag nulla linkkel, és ott is adja olykor a full authorityt.

    A kérdés az, hogy:
    - vajon mi alapján kap egy oldal sitelinket, vagy sem, saját domainnevére keresve
    - és lehet-e ezt használni egy domain linkértékének becslésére?

    Jó lenne, ha leírnátok a véleményeteket, tippjeiteket. Ez alapján aztán csinálnék egy korrelációs tanulmányt ha van értelme, hátha kijönnek összefüggések.
    Az első kérdésre (mi alapján kap sitelinket) nekem az alábbiak jutottak eszembe:
    - domain kora
    - újraregisztrált-e a domain
    - tartalom feltöltés gyakorisága/ tartalom minősége
    - kimenő linkek száma
    - bejövő linkek száma
    - domainnévre történő keresések száma (és más brand jellemzők)
    - disavowba beküldték-e a domaint?
    - technikai megfelelőség (megfelelő menüstruktúra, elérhetőség, stb.)
    És persze lehetne még sorolni. Én látok egy nagyon határozott tendenciát, de vannak kivételek, de kíváncsi lennék a véleményetekre:
    - mi alapján kap a domain sitelinket?
    - lehet-e használni ezt az információt?
    - (legyen-e belőle tanulmány?)

    Ha van véleményed/tapasztalatod írd meg!



  2. The Following 2 Users Say Thank You to esotanc For This Useful Post:

    earnnet (2016-01-05), pooly (2016-01-05)

  3. #2
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.032
    Begyűjtött 351 köszönetet
    239 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Fejtsük meg a sitelinkeket!

    Picit off, de ha nem haragszol meg érte ide írnám a kérdésem.
    Bizonyos találatoknál észrevettem, hogy a címsor alá nem url-t ír a Google, hanem breadcrumbst, de ráadásul még ezt sem konzekvensen. Ugyan az a domain esetén van, hogy kiírja, van hogy nem. Nem tudom ennek van-e bármilyen szerepe, de nem tudtam rájönni az okára.



  4. #3
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Fejtsük meg a sitelinkeket!


  5. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Karessz (2016-01-05)

  6. #4
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.290
    Begyűjtött 597 köszönetet
    460 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Fejtsük meg a sitelinkeket!

    A keresett szó a trustrank.

    Ami olyan, mint az univerzumban feltételezett "sötét anyag" megléte. Tudjuk (feltételezzük), hogy ott van, a jelekből erre következtetünk, de mérni nem tudjuk.

    A trustrank az, ami alapján rangsorol a google, és ami alapján az authority státuszt is adja. A trustrank becslésére pedig adott oldal minden (legtöbb) paramétereinek ismeretében tuduk kísérletet tenni, szellemi megítélés alapján. Persze ha ez számszerűsíthető, márpedig a google-nél algoritmusok végzik ezt, akkor elvileg nekünk is lehetne számítások alapján, csak ehhez kevés a rendelkezésre álló paraméter.

    Egyébként minél több tulajdonságát ismered egy honlapnak, annál jobban meg tudod becsülni a trustrank értékét. Ehhez persze szükséges megfelelő tapasztalat és rutin.

    ***
    Én úgy gondolom, hogy ha ezt mérni akarod, akkor egyrészt a lehető legtöbb tulajdonságot ismerned kell egy honlapnak, továbbá nem csak domainnév keresésre, hanem kifejezésekre, kulcsszavakra is tesztelni kell. Ugyanis a domainnév keresés erősen adott honlapra jellemző, és akkor is adhat plusz linkeket, ha az egyébként csekély trustrank-kal rendelkezik, ez pedig eléggé hiteltelenné tenné a vizsgálatot. Ilyen lehet pl. az egyedi, speciális domainnevek. Ellenben az a honlap, ami nem csak brand-re, hanem egyéb kifejezésre is kap plusz linket, ott már magas a trustrank.

    Üdv.



  7. The Following 2 Users Say Thank You to djarni For This Useful Post:

    esotanc (2016-01-05), pooly (2016-01-05)

  8. #5
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.815
    Begyűjtött 804 köszönetet
    572 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Fejtsük meg a sitelinkeket!

    Megfigyelés: van olyan oldal, ahol csupán tartalom van és nincs rámutató dofollow link, az aloldalak pedig megjelennek a domainre keresve.



  9. The Following 2 Users Say Thank You to earnnet For This Useful Post:

    esotanc (2016-01-05), pooly (2016-01-05)

  10. #6
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Fejtsük meg a sitelinkeket!

    Idézet earnnet eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Megfigyelés: van olyan oldal, ahol csupán tartalom van és nincs rámutató dofollow link, az aloldalak pedig megjelennek a domainre keresve.
    Igen én is belefutottam már ebbe, a kérdés az hogy miért? Nagyon jó a tartalom? Van direkt látogató? Van keresés a domainnévre? Koros a domain?
    Esetleg tudsz vmi paramétert?



  11. #7
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Fejtsük meg a sitelinkeket!

    Djarni:
    Köszi, igazad van. A sok paraméterrel az a gond, hogy egy csomó adatra nem látsz rá (ha pl. más domainjáról van szó), a site link értelmezése azért lenne jó, mert viszonylag egyszerű és mérhető jellemzője lenne a nevezzük trust rank-nek.

    Abban igazad van, hogy az egyéb kulcskifejezésre sitelinket adó oldalaknak nagyobb a trustja, de itt megint belefutunk abba, hogy egy idegen oldal esetén nem tudjuk mi lehet az a kulcsszó. A konkrét domainnévre történő keresés adja a módszer egységességét, és itt mindegy, hogy általános-e vagy speciális a domainnév szerintem.

    Nem tudom érted-e? A szűkítésekkel (csak domainnévre keresést vizsgáljuk) éppen a kiterjeszthetőség és összehasonlíthatóság lenne a cél.



  12. #8
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.815
    Begyűjtött 804 köszönetet
    572 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Fejtsük meg a sitelinkeket!

    Igen én is belefutottam már ebbe, a kérdés az hogy miért? Nagyon jó a tartalom? Van direkt látogató? Van keresés a domainnévre? Koros a domain?
    Jó a tartalom, nincs direkt látogató, se keresés a domainre, nem koros a domain. Viszont volt új oldalhoz képest viszonylag sok (pár ezer) oldalbetöltés, amit az analytics látott. Ja és több nofollow hivatkozás elsősorban aloldalakra.



  13. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    esotanc (2016-01-05)

  14. #9
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.290
    Begyűjtött 597 köszönetet
    460 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Fejtsük meg a sitelinkeket!

    Idézet earnnet eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Jó a tartalom, nincs direkt látogató, se keresés a domainre, nem koros a domain. Viszont volt új oldalhoz képest viszonylag sok (pár ezer) oldalbetöltés, amit az analytics látott. Ja és több nofollow hivatkozás elsősorban aloldalakra.
    De egyrészt az a sok látogató nem a semmiből jött, valahonnan szerezve lett (pl. facebook, hirdetés, stb..), ráadásul ott vannak a nofollow linkek, amiket nem kell lebecsülni, mert bizonyos esetekben sokat számítanak.. És akkor nem tudjuk, hogy mennyire egyedi a domainnév..



  15. #10
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.815
    Begyűjtött 804 köszönetet
    572 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Fejtsük meg a sitelinkeket!

    Na jó, de mindig hárították, hogy a nofollow igenis nincs figyelembe véve sehol. Ez ment a Cutts-féle podcastban hónapokig. Az analytics konteóról se tudunk semmit. Csak néha előjön pár megérzés, nekem most például ez tűnt fel. Több látogató = nagyobb trustrank. Igazából hülye lenne a hasára csapni, amikor egyszerűen lekérheti az analytics adatokat. Nem?



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •