Oldal: 3 / 3 ElsőElső 123
Eredmény: 21 - 30 (30) összesen

Téma: "Hagyományos" linképítés

  1. #21
    lexxx7
    Vendég

    Alapbeállítás re: "Hagyományos" linképítés

    A "hagyományos" linképítés fogalma alatt mindannyian ugyanazt értjük, viszont a "nem hagyományost", többféleképpen értelmezzük (jelen topicban is).

    A prémiumnak nevezett megoldások között is ég és föld a különbség. Vannak ilyenek:
    • Megkeresel egy szaklapot vagy egy nagyobb média szereplőt: Figyelj haver, van nekünk egy érdekes témánk infografikával, kutatással, magyarázatokkal, szépen kidolgozva. Szeretnénk publikálni. Kirakjátok vagy vigyük máshova?
    • Vagy írsz egy "prémium linképítés" szolgáltatónak. Haver, nyomasd nekem az arany csomagot: 20 rugóért 20 link. Következő hónapban is rendelek.


    Nyilván ez a két véglet. A megrendelő pedig nem tud különbséget tenni. Ő két dolgot figyel: az árat és az ígéretet.

    Szóval szolgáltatói oldalról nézve kicsit nehéz, mert ha jól akarod csinálni, még korrekt árajánlatot sem igazán tudsz adni. A csóka meg inkább elmegy és vesz ötven "prémium" cikket, mert neki az kell...



  2. #22
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.032
    Begyűjtött 351 köszönetet
    239 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: "Hagyományos" linképítés

    Hát nehéz jelen állás miatt bármit is bizonyítani, hogy melyik a jobb megoldás.

    Úgy lehet ezt ésszerűen bizonyítani, hogy készíteni kellene több esettanulmányt különböző korú és tartalmi minőségű, eltérő linkprofilú oldalakkal és azzal le lehet vezetni, hogy miért és hogyan érné meg az ügyfélnek. Jelenleg ezt nem látják át és nem is kapnak kész tényeket, amik előttük lennének ilyenkor.

    Vagy ha épp valaki megmutat egy ilyen seo auditot és a lelkes megrendelő beleássa magát a témában és megnézi, hogy éppen a seo tanácsosa oldalának "gány" a linkprofilja, hát rendesen összekuszálja a képet a fejében. Akkor mégis csak lehúzás a "minőségi" linképítés?

    Érdemes referenciákat mutatni, azoknak a linkprofilját felfedni és egy tényleg nagy munkával járó összehasonlítást csinálni. Figyelem olyan téma amit sokan belinkelnének a saját oldalukon, én biztosan



  3. #23
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: "Hagyományos" linképítés

    Én új ügyfeleknél úgy járok el, hogy igyekszem elmagyarázni a katalógus-tematikus katalógus-PR cikk-valódi prémium cikk-Tartalommarketingen alapuló linkszerzés ár/kockázat összefüggéseit. Azt is elmondva, hogy ma a PR cikkek jól muzsikálnak, de arra ösztönzök mindenkit, hogy variálja a linkprofilját, minél több típusú linkje legyen. Az algoritmus ha összetett módon, de mégis küszöbökkel dolgozhat, ha elég nagy a variálás akkor sokkal kisebb az esély bármilyen spamküszöb átlépésére, mint az oldalak 95%-a esetén.

    A saját oldalamnál az ite.hu-nál megpróbálok tényleg tiszta módszerekkel élni, se katalógus, se fizetett link, döntő részben tartalommarketingen alapuló linképítés (meg is lehet nézni, hogy az új Pingvin után most az 59. helyen van
    Egyszerűen bejötek a kulcsszavasan linkelt oldalak elém. És bár furán hangozhat, de én ezzel teljesen elégedett vagyok, mert a long tail bőven elegendő embert behoz így is, még sokat is, csak nyilván egy ügyfélnek nehéz elmagyarázni, hogy másfél év után elérjük az 59. helyet, a legdrágább linképítési módszerrel.

    De majd remélem, hogy egyszer eljön az az idő, amikor tényleg lesz értelme a minőségbe fektetni, és komolyan venni a Google irányelveit. Nyilván amit megtehetek a SEO iparágban, azt egy olyan területn, ahol alig van megrendelés, már nem biztos hogy megtehető.

    Karesz ötletéhez csak annyit, hogy van egy oldal, ahol a SEO-sok oldalát hasonlítja össze referencia, munkatársszám, és többek között a saját oldal linkprofilja alapján. Egyszer gondolkoztam én is ilyenen, de sztem sok haragost szereznék, így inkább hagytam. Meg azért sem lenne fair, mert 2010-ben még mindenki jó ötletnek gondolta a katalógusokat, és egy idős oldal esetén úgyis tele lesz katalóguslinkkel, elég megnézni a nagy öregek linkprofilját.



  4. #24
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.032
    Begyűjtött 351 köszönetet
    239 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: "Hagyományos" linképítés

    Azért annak örülök, hogy végre mindenki nyíltan beszél a témáról és nem kendőzi a tényeket Én az egyik shopom elvesztése után nagyon elvesztettem a hitem a spamlinkek gyártásában. Vegyes technikával viszont meglepően jól teljesítenek az 1-2 éves oldalaim is éa z újabbak is. Ebből a legújabb 3 esetén nem használok egyáltalán katalógusokat még lap.hu-t sem. A versenyképes kulcsszavakra rajta vagyok az első oldalon és stabilan mászok feljebb. Long tailekre is elég jól hoz a blogom. Összességében én elégedett vagyok.



  5. #25
    cuccos
    Csatlakozott
    11-02-02
    Hely
    Bedő
    Hozzászólás
    1.561
    Begyűjtött 126 köszönetet
    97 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: "Hagyományos" linképítés

    Idézet esotanc eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De majd remélem, hogy egyszer eljön az az idő, amikor tényleg lesz értelme a minőségbe fektetni, és komolyan venni a Google irányelveit. Nyilván amit megtehetek a SEO iparágban, azt egy olyan területn, ahol alig van megrendelés, már nem biztos hogy megtehető.
    Erre pl már egy közepes méretű KKV azt mondaná, hogy:
    - ez így mind szép, de ha jól értem akkor a googlenek a pénz kell, és az adwords felé hajtja a malmot.
    - ha most van a SERP-be 12 fizetett hirdetés, és 2 éve csak fele ennyi volt, akkor ha a tendenciát követi a SEO és a Google, akkor hamarosan csak fizetve tudok így is úgy is megjelenni benne jó helyen, akkor én inkább már most költök egy minimálisat SEO-ra (kb ellövi black hatre) a büdzsé maradék 95%-át pedig benyomja adwordsba. (így embert is képez, és fel is készül a jövőre)

    Egy stratégiai 5-10 éves projektnél egyszerűbb így gondolkozni, mert ebbe van a legkisebb rizikó.


    ----

    Konkrétan nálunk:
    Van oldalunk ahol mi is így csináljuk, pedig volna ember, tudás, kreativitás, csapat, gépek minden ami kéne, de egyszerűen nem éri meg
    Így inkább menjen kukába, az adwordsból úgy is 2x olyan konverziót lehet kihozni, hosszú távon olcsóbb is, és jobban kontrollálható.
    (na most tessék kövezni)


    -= Only God Can Judge Me =-

  6. #26
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: "Hagyományos" linképítés

    Sztem:
    A tranzakciós típusú kereséseknél jó lehet az Adwords, mert visszajön a pénz
    A navigációs célúaknál egy épkézláb weboldal úgyis az első heyen jön sitelinkekkel
    A nagy lehetőség az információs célú kereséseknél van, és itt sztem az Adwords nem hoz elég konverziót, viszont itt lehet elég sok látogatót behozni, és brandet építeni. Itt van jelentősége a tartalommarketingnek és a SEO-nak, mert ehhez igenis kell domainerő.

    Szóval sztem az egész kérdés ennél összetetteb, mint Adwords kontra SEO.



  7. The Following 4 Users Say Thank You to esotanc For This Useful Post:

    akarmi (2015-01-15), Karessz (2015-01-15), yatoo (2015-01-15)

  8. #27
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.032
    Begyűjtött 351 köszönetet
    239 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: "Hagyományos" linképítés

    Én pl kerülöm a hirdetésben szereplő oldalakat, mert az a tapasztalatom hogy rosszul vannak célozva, így gyakran olyan oldalra megyek ami nem érdekel. A Google adwords bevételei egyébként estek, ha hihetünk a híreknek. Ezt így próbálja meg kontrollálni.

    Az adwords előnye, hogy a fő kulcsszavakra valóban tudod vele húzni magad, de long tail kifejezésekre érkező látogatóknak jobb ha természetes találatokat néznek. És sok esetben ezekből jön a legtöbb értékes látogató, ügyfél is.

    A másik, hogy az adwords kampány ára igen húzós tud lenni, attól függően mit árulsz és milyen haszonkulccsal. Ha egy TV-t árulok 5.000 forintos haszonnal, akkor elég 100 kattintás aki csak bámészkodni jön és máris buktam a hasznom. De ha egy olyan szolgáltatást árulok, amibe csak az időmet kell fektetnem máris lényegesen jobb a megtérülési arány. Például havi díjas automatizált szolgáltatást árulok.



  9. #28
    cuccos
    Csatlakozott
    11-02-02
    Hely
    Bedő
    Hozzászólás
    1.561
    Begyűjtött 126 köszönetet
    97 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: "Hagyományos" linképítés

    Idézet Karessz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én pl kerülöm a hirdetésben szereplő oldalakat, mert az a tapasztalatom hogy rosszul vannak célozva.....

    Az adwords előnye, hogy a fő kulcsszavakra valóban tudod vele húzni magad, de long tail kifejezésekre érkező látogatóknak jobb ha természetes találatokat néznek.....

    A másik, hogy az adwords kampány ára igen húzós tud lenni...
    Megpróbáltam kiemelni a lényeget, ezért töröltem ki pár részt.
    Amennyiben Janika csinálja az adwords kampányod akkor biztos az általad leírt dolgok fognak történni. Elemben ha kvalifikált és hozzáértő ember akkor negyed annyiba fog kerülni, és 5x jobban fog konvertálni. (és semmiféleképpen nem lesz az az érzeted, hogy rossz helyre keveredtél, sőt...)

    Mint ahogy az SEO-ban úgy a hirdetéskezelésben (Fb,Adwords) is sok a kókler, talán még több is



  10. #29
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.032
    Begyűjtött 351 köszönetet
    239 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: "Hagyományos" linképítés

    Ebben teljes mértékben egyetértek, de ez is olyan műfaj, hogy csinálhatja minden világtalan is és csinálja is. Ez itt most senkire nem volt célzás, általánosságban írtam.



  11. #30
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.873
    Begyűjtött 1.411 köszönetet
    960 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: "Hagyományos" linképítés

    Nálunk céges nightclub weboldalnak építettünk linkeket, volt egy dedikált munkatárs, akinek csak ez volt a feladata. Persze ésszerű mennyiségben és mi meghatároztuk a katalógus és directory fogalmát. Ez a kettő egymásnak megfeleltethető fogalmilag, de valahogy meg kellett fogalmaznunk a munkatársnak, mit is kell találnia.

    Katalógus: igényes dizájn, minőségi linkek, ingyenes linkbeküldés korlátozott, fizetős szolgáltatások elérhetőek. Kézzel karbantartott tartalom, elérhetőség feltüntetve (sok esetben a tulajdonos cég, adószám, stb.), ügyfélszolgálat, ilyenek. A látogatók bizalma nagy a katalógus iránt, ezt sok esetben rating is segítette a katalógusokban.

    Directory: a phplinkdirectory free script és társai segítségével 1 perc alatt összetákolt, freehostos szemét.

    A katalógus linkek nem hoztak hátrányt a céges oldalnak, sőt, a katalógusokban felvitt csaj adatlapokat sok esetben több százszor nézték meg és mérhető átkattintást értünk el a weboldalra. Nem beszélve arról, aki egyből a telefonszámunkat hívta.

    A keksz témakör mondjuk pont az, ahol most reneszánszát élik az escort weboldalak, mert nagy pénz van benne.



Oldal: 3 / 3 ElsőElső 123

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •