Csak egy gondolatot fűznék rá a beszélgetés szálára, anélkül, hogy szándékomban állna megbántani a téma indítóját.
Szóval elég sok hozzáértő ember osztja meg a tapasztalatait ezen a fórumon évek óta. Voltak teóriák, amik bejöttek, voltak amik nem, az éppen aktuális Google algoritmus update-tel kapcsolatban. Sokan buktak a Google állatkák miatt, és sokan jól csináltak valamit, ami miatt nem érte el őket a hátrsorolás. A miérteket keressük folyamatosan.
Szóval, ha azt mondod, hogy A és B működik, C-t és D-t dobjátok ki, akkor lesznek emberek, akik megkérdőjeleznek. Nem rosszindulatból, hanem kíváncsiságból.
Egyébként ha tényleg birtokában vagy a Google algoritmus működésének, akkor én fizetek neked nagyon sok pénzt.
Attilával értek egyet, amelyet lentebb kicsit bővebben is kifejtenék.
Jelenleg "egyetlen", de saját tapasztalat alapján, alá tudom támasztani a meglátásaidat.
Van egy nagyon új brand domainem (4 hónapja regelt), 2,5 hónapja tettem rá egy WordPress-t, és kb. 2 hónapja építem rá a tartalmat 2-3 naponta. Azt fontos leszögezni, hogy az oldal még csak félig készült el, mert jócskán át lesz alakítva a sablon, és még On-site SEO-ilag (oldalak meta tagje hiányzik) sincs teljesen rendben.
Nagyon erős a témakör. A kulcsszavak általános havi lebontásban 100 ezresek, 1-2 db milliós is akad (pl.: recept). Gasztronómiát, vendéglátást (cégek is lesznek katalógus formájában az oldalon) érint az oldal, és receptek is lesznek rajta jócskán. De fontos leszögeznem, hogy nagy hangsúlyt fektettem arra, hogy különleges (lehetőleg a magyar neten ne nagyon legyen) recepteket kutassak fel. És a későbbiekben publikálásra kerülő cikkekben is olyan témákat feszegetek majd, amelyek eddig nem nagyon voltak olvashatók a hazai neten. Ha volt már valamiről téma, akkor azt más körítéssel fogom találni, legalábbis szándékozom. Talán a szerencsém az, hogy vendéglátóipari végzetségem van.
Néhány dolgot fontosnak tartok/tartottam:
- Egyáltalán nem linkelem az oldalt (és nem is szándékozom a későbbiekben sem)
"Pontosabban csak 4 "fontos" közösségi oldalon 1-1 hetente publikálok valamit (receptet, cikket csak később, mert még nincsen fent).
- Nem fekszek rá a közösségi médiára, hagyom a maga útján. Magyarán szólva nem veszek megosztást.
- Teljes On-site SEO (ez még nem teljes) kiépítése.
- Receptek esetében full rich snippets (amit ki lehet hozni a bővített kivonatokból, még a szerző avatar képe is)
- Folyamatos tartalom építés (2-3 naponta tervezem, de akkor több cikk vagy recept fog egyszerre felékerülni)
Nem azért írtam, mert fényezni akartam magamat, de:
Az oldalnak nincs PageRank-ja, és nyilván nem rendelkezik semmilyen komoly mértékű DA és TrustRank, meg egyéb faktorokkal. Viszont a kb. 2,5 hónap alatt már 6 külföldi és 1 magyar oldalról is mutat rá hivatkozás, és a napi látogatottsága 100-120 körül van.
Ami lehetne jobb is:
Az oldalon eltöltött idő (kb. 1:40), és az oldalletöltések száma (3,2), és a lepattanások aránya az lehetne jobb is, mondhatnám sokkal jobb is, ami szerintem eléggé számít a megítélésben/rangsorolásban. Sajna a receptek végett sokan "beragadnak" az oldalon, azaz a recept betöltése mellett készítik el az ételeket/italokat.
Végezetül:
Az írásból mindenki szűrje le amit akar. Ez a bár igen rövid időszak (sokan azt hiszik, hogy új oldal révén, kissé kedvezményezett az oldal - ebbe én nem hiszek) alatt, eléggé jónak tartom a stat-ot, főleg félkész oldal esetén, és ilyen erős témakörben. Azt még fontos leszögeznem, hogy a látogatottság nem 1-2 kulcsszó jó helyezéséből (mondjuk még nem írt a témába senki, és első lenne) adódik. Hanem sok kulcsszóra oszlik szét, amelyek döntő többsége az első 20 találat között szerepelnek.
Az arany középutat abban látom, hogy (saját meglátás):
- lehetőleg full egyedi tartalom, minőségi ritka tartalommal társítva
- a tartalom kapcsán a bővített kivonatok használata (már ahol lehet, bár ezt is el lehet szúrni)
- látogatói adatok javítása vagy szinten tartása (már ha valaki jót ért el)
- folyamatos közöségi megjelenés (de nem nyomulósan, főleg új oldal esetén)
- linképítés ??? (írásomból kiderült, hogy nem próbálkozok ilyennel, mondhatni ez az oldal teszt jeleggel is üzemel, hogy linképítés nélkül vajon mire lehet menni)
Jogosan teheted fel a kérdést, hogy soha nem tudom majd meg, hogy mi lett volna, ha mondjuk néhány lap.hu vagy egyéb oldalra is belinkelném az oldalt. A Pingvin egyszeri megmarása után (egy oldalunkat kaszált el, de sajna az pénztermelő volt) ezt a rizikót inkább beválallom. És megtartom mgamnak azt, hogy mi lett volna HA...
Remélem azért pár embernek segít az irományom, nem hittérítésnek szántam. És megmondom őszintén domain nélkül, én is örülnék, ha olvasnék néhány ilyen tanulmányt/statisztikát.
Utoljára módosítva: repjegyutazas által : 2013-03-29 11:51
On-site SEO | WooCommerce webáruház | WordPress | Üvegfóliák értékesítése
havi milliós nagyságrendű témákban havi 3000 látogató? azért ezt túl nagy sikerként nem értékelném, de jó kezdet (csak nagyon lassú)
miért baj ha van egy kis linképítés és sm? ezek azért a mai napig fontos metrikák a Gnek is...
Akkor te mivel lennél elégedett? És érdekelne ez a "csak nagyon lassú" is, ha bővebben kifejtenéd. Mint írtam új oldalról van szó, erős témakörben, és bőven homokozóban (meg vagy fél évig számításaim szerint legalább ott is marad) van az oldal.
"Megmondom neked a frankót, nem nagyon szeretem az ilyen benyögéseket. Nem nagyon vagyok rá vevő, főleg úgy, hogy vettem a fáradtságot és megosztottam "talán" néhány hasznos infót is a fórumosokkal."
Miért lenne baj? Ha az sm alatt nem a szado-mazo-t , hanem a Social Media-t érted, azt meg írtam is, hogy én is használom csak módjával. Én leírtam a meglátásomat, és egyébként tesztként is funkciónál nálam ez az eljárás. Nem az volt a célom, hogy a te és mások által kínált linképítés szolgáltatást elvegyem.miért baj ha van egy kis linképítés és sm? ezek azért a mai napig fontos metrikák a Gnek is...
Amúgy nem kötekedésképpen, de különösen érdekelne, hogy egy "értékes" domain a birtokodban/birtokotokban, miért nem szerepel "kimagaslóan" a találati listában?
Jobb a békesség! Ha túlreagáltam a dolgot (valszeg a rossz időjárás teszi), akkor elnézést kérek!
Update:
Weboldalatokon éppen találtam egy nekem való cikket: SEO Nehéz Kulcssavakra 1., amit azon nyomban át is tanulmányozok.
Utoljára módosítva: repjegyutazas által : 2013-03-29 13:09 Oka: update
Csurga (2013-03-29)
Szóval akkor ti sem tulajdonítotok nagy jelentőséget a mérőszámoknak, ha jól értem. Gondoltam, hogy ez lesz a válasz, de egy próbát megért a dolog. Nekem vannak vélt összefüggéseim, de nem tudok általánosítani, mert túl kevés hozzá az adatom, ezért nem is írom le. A TrustRank-ot leszámítva szerintem az összes értéket ki lehet dobni a kukába lassan a Pagerankkal együtt.
Ennek ellenére a ti hirdetéseitekben (nevek nélkül) is folyamatosan látom ezeknek a számoknak a megjelentetését. Tudom, marketing meg minden, csak érdekesen hat, mivel valójában nem sokat árul el az adott oldalakról. Vagy mégis tévedek?
"Galaktikus logók, arculat, weboldalak a KKV-számára!"
stargeckos.com
Saját tapasztalat: van a céges honlapom ami a legfontosabb kulcsszóra elől van. Sok tartalom van rajta, de nem jelentős kb 110.000 karakter. Rengetek spam link mutat rá és kb 5 éves a domain. A da 42 a pr 3 mégis beelőzi a pr 5 oldalakat is a fontos kulcsszóra.
A látogatottság havi 2-3 000. A visszafordulás 50-60%.
A konverzió magas. Budai villa árát kitermelte már.
Ez volt a beveztő. Amiért írtam, h vettem pr cikket pr5 oldalon. Egy olyan kulcsszóra, amire nagy a verseny. A 0 ról feljött az oldal az első oldalra. Azóta is ott van stabilan. Mindez 2 pr cikk miatt.
Szóval lehet h marketing, de valamit csak ér a publikus pr érték is.
Bár az is lehet h a következő pingvin futás elkaszálja, addig viszont szállítja az értékes konverziókat.
Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv
Repjegyutazas jol csinalja a content marketinges es SM-es dolgokat, nekem is van egy wordpress blogom, amit egy linkkel felhoztam Top3-ba, s kozben csak a tartalmat bovitettem.
Hát ha sokan nem is, de páran tényleg nem tulajdonítunk nagy jelentőséget, ahogy te se.
Egy Panda vagy Pingivin által csúnyán elkaszált oldal is vígan kaphat szép magas Page Authority és Domain Authority értékeket, és megtarthatja a Mini Authority státuszát is. Már ha a büntetés nem nullázta mondjuk le a PageRank-ot.Ennek ellenére a ti hirdetéseitekben (nevek nélkül) is folyamatosan látom ezeknek a számoknak a megjelentetését. Tudom, marketing meg minden, csak érdekesen hat, mivel valójában nem sokat árul el az adott oldalakról. Vagy mégis tévedek?
Szerintem:
Ha valaki médiaajánlatból kifolyólag, vagy netalántán weboldal vásárlásra adja a fejét, akkor kérjen a tulajdonostól Google Analytics (vagy más hasonló oldal) stat-ot a fontosabb mutatokról. Nem kell Google Fiók-os hozzáférést biztosítani hozzá, csak kérjen egy pdf mentést. Ha valaki korekten üzletel, és nem látja (a tulajdonos) a hátsó "rossz" szándékot, akkor nem lehet ebből probléma.
Én legalábbis mindig így jártam el.
Oké, akkor én is megosztok egy történetet. Konkurencia oldal majdnem megvettem. Rá mutató linkek száma tizede illetve százada a konkureciának, de mind természetes. Másfél éves domain, csak a témával foglalkozik, amire havi majd 1 millió keresés van. Nem volt sehol a kulcsszóra.
Bejött egy izgalmas időjárási szituáció, kapott egy linket az i n de ksz témába vágó folyamatosan frissített oldaláról (és vszeg még néhány helyről) megugrott a FB oldala (2000 likolóból simán volt 500 megosztás). Az oldal feljött a 11. helyre. (Ebben a témában így nagyjából ez a csúcs, e felett már 1000-re rámutató domainek vannak). Most lassan araszol hátra, de döbbenetes hogy az az egy erős domainről érkező link mire volt elég.
Könyvjelzők