Oké rendben... azért annyit hozzátennék, hogy ez egy buherátor ára, aki nem ért hozzá... a szakember ára természetesen más kategória... Mondjuk fogat húzni is tud bárki, ha nekiáll... de azért biztonságosabb a fogorvoshoz fordulni...
Oké rendben... azért annyit hozzátennék, hogy ez egy buherátor ára, aki nem ért hozzá... a szakember ára természetesen más kategória... Mondjuk fogat húzni is tud bárki, ha nekiáll... de azért biztonságosabb a fogorvoshoz fordulni...
Nincs mit megmutatnom...
elképesztő árak? hmm
amíg azt sem tudod mit akarsz addig ne csodálkozz, hogy nagy a szórás.
egy árajánlat elkészítése csak egy min. 6-7 órás munka: a cég tevékenységeinek megismerése, célpiac-/kulcsszó- kutatás, konkurencia elemzés, akcióterv kidolgozása. Ez már alapból nagy munka.
Ha te szakértőt keresel akkor nem fogsz kijönni pár tízezer forintból... egy keresőmarketing szakértő az nem olyan mint a bádogos. Ha egy seo szakértő 3 hónap múlva is szakértő akar maradni akkor komoly pénzeket kell fizetnie a folyamatos tudás bővítése érdekében, trainingk, képzések... domaineket, honlapokat kell feláldozni kísérletezgetések által a Google oltárán mert folyamatosan változó környezetben kell dolgozni.
A 20'000 Forintos csomag árába még egy akcióterv kidolgozása sem fér bele egy komoly szakembernél. Ha honlapot is akarsz újat akkor a legnagyobb hatékonyság értekében profi webdesigner és marketingszöveg írót is meg kell fizetni. Egy A/4 oldalnyi profi marketingszöveg 50'000 Ft körül mozog. Először azt kéne eldöntened, hogy mit akarsz egyáltalán ... szakembert vagy vagy egy valamilyen oldalt ami valahol ott van az első tízben és valamilyen hatékonysággal működik.
Az hogy Új honlap+ kereső opti nem egy árajánlat kérés. Lehet 10'000 Forintből készíteni egy honlapot ami egy ingyenes joomla vagy wp telepítéssel beállításokkal kb. 1 óra alatt, meg lehet 10'000'000 Forintból is fejleszteni honlapot profi arculattervezőkkel programozókkal stb... attól függ mire van szükség.
Ajánlom figyelmedbe az alábbi olvasmányt mielőtt ajánlatot kérsz valakitől: http://www.oldalgazda.hu/wiki/seo/pr...eo-szakertotol
Előrebocsátom, hogy nem adtam árat és nem is fogok, mivel túl sok munkám van, de azért a véleményem leírom.
Szerintem olyan ez a szakma, mint a borászat. Az árak nagyon széles skálán mozognak, pedig minden termék elég hasonló. Az alapanyagban sincs lényegi különbség, a kivitelezésben sem, és mégis teljesen jogosan óriási árkülönbségek vannak. Ez nem azt jelenti, hogy valaki át akarná verni a másikat, egész egyszerűen ő a saját termékét ennyire tartja. Vagy sikerül eladni vagy nem, vagy veszteséges, vagy nem, de ez a piac szempontjából teljesen mindegy. Mert ugye se SEO titok nincs, se speciális „Google” szerződés. Még azt se mondanám, hogy Chati nem szakember. Szerintem ő talált egy nagyon jó piaci rést, olcsón dolgozik és nemigen van rá panasz. Mi ez, ha nem a szakemberség jele? Engem nem zavar, hogy töredéke áron dolgozik, mint én, mint ahogy a mesterborászokat se zavarja, hogy a Tescoban mennyiért lehet legolcsóbban bort kapni. Mindenki megtalálja a számítását és mindenki jól jár. Leginkább a megrendelő jár jól, mert széles választék lesz SEOsból, így mindenki igényei és pénztárcája alapján választhat. Mi ez, ha nem szabad piac? Amúgy 1 euro alatt, meg 1000 fölött is van bor, akkor miért baj az, ha valaki 20ezret vagy bármennyit kér valamiért? Oda pozicionálta magát és kész. Meg aztán az is valószínű, hogy aki több tankhajónyi mennyiségben állít elő bort össz profitban jobban jár.
Utoljára módosítva: WSzP által : 2010-09-17 10:54
Aki bort iszik, az általában tisztában van azzal, hogy az adott árért mit kaphat. Senki ne gondolja, hogy a tescos takarékos bor ugyanolyan minőségű mint egy fűszeres 20%-os Madeira bor. A SEO-ban sajnos sok az olyan "szereplő" akik egyszerűen azt sem tudják mi fán terem ez a szakma, de egyik napról a másikra neked vagy más komolyan foglalkozó szereplőnek ezekkel kell kardoznia. Pontosabban azon ügyfelekkel, akik ezen emberektől kapnak egy nyomott ajánlatot - ugyanis az a kiindulási alap számukra. Sajnos nincs definíció és sok az általános csúsztatás és félrevezetés. Ahogy MAG mondaná lehet hogy az érdekvédelem lenne erre a megfelelő megoldás, csak a definíciókat kellene megfelelő szintre emelni.Mindenki megtalálja a számítását és mindenki jól jár. Leginkább a megrendelő jár jól, mert széles választék lesz SEOsból, így mindenki igényei és pénztárcája alapján választhat. Mi ez, ha nem szabad piac?
Ilyen csúsztatás, amikor valaki konkrét árakkal játszik a kulcsszavak előrejuttatásban. Nincsenek fix árak, de sokak így tálalják a keresőoptimalizálást. A linkbuilding az más dolog, és jó lenne nem keverni a dolgokat.
stef
Utoljára módosítva: Stefan Weinenberger által : 2010-09-17 11:04
Látod Stef rátappintottál a lényegre: a vásárlók nem elég érett még az ár/érték viszony felméréséhez és a csúsztatások elkerüléséhez.
Ilyen alapon én is mondhatom, hogy „katalógusbeküldés 600 különböző IP-n levő magyar katalógusba best effort egyedi linkszövegekkel 180 euro” helyett, hogy „keresőoptimalizálás 180 euro”. De még így is drágább lennék, mint egyesek viszont akkor én is csúsztatnék. És mire lenne ez jó? Valószínűleg arra, hogy rövid úton tönkretenném a hírnevem.
Bár szerintem neked nem kell küszködnöd a vevőkért, elég nagy hírneved van a szakmában ahhoz, hogy ez ne legyen probléma számodra. Legalább is így gondolom. Szerintem te vagy az egyik leghíresebb magyar SEO szakember, kemény referenciákkal és tiszta munkákkal. Nem hiszem, hogy most az ilyen ajánlatok miatt kevesebbet keresnél.
Utoljára módosítva: WSzP által : 2010-09-17 11:17
Az teljesen jogos, hogy nem kellett volna ide írnom árajánlatot... Dolgozok én drágában is, ha van rá mód... de ennél az ajánlatnál látszott, hogy az alacsony ár lesz az elsődleges szempont... én pedig tudok alacsony áron Tesco minőséget nyújtani... természetesen a jövőben tartózkodom az efféle megnyilvánulásoktól...
OFF:Szerintem te vagy az egyik leghíresebb magyar SEO szakember, kemény referenciákkal és tiszta munkákkal. Nem hiszem, hogy most az ilyen ajánlatok miatt kevesebbet keresnél.
Ez megtisztelő, de tudod, én vagyok a webszemétgyáros
ui: egyébként én úgy érzem, hogy mindenkinek jót tenne, ha valami szövetség jellegű dolgot szerveznénk, ugyanis így mindenki tudásának legjavát tudná megmutatni. Az ügyfeleknek egyszerűbb lenne a döntés hogy pontosan mit is szeretnének és mire van pénzük. Ugyanis ha csak linkbuildingre van szükség, akkor sok esetben ajánlom az itt az oldalon található ezzel foglalkozó kollégákat - ez számomra tejesen természetes.
stef
Egy pillanatra számoljunk utána:
1500 Ft-os órabérért havi 240 000 Ft jöhet be ha 160 számlázható munkaóra van teljesítve. Ebből a járulékok fizetése minimum 80 000 Ft tehát marad 160 000 Ft. Az egyéb költségek (áram, felszerelés amortizáció, programok, telefon, fűtés stb) még legalább 50 000 Ft. A maradékból esetleg tengődni lehet... Kérdéses egyáltalán, hogy teljesíthető-e a havi 160 számlázható munkaóra. Ilyen árért max hobbi szinten vagy illegálisan - járulékok és adó fizetése nélkül - űzhető a tevékenység. És itt nem termékről beszélünk hanem szolgáltatásról. Más szolgáltatói piacokon van érdekvédelem meg kamarák akik kőkeményen eljárnak a "piaci rések" ügyében.
Könyvjelzők