Asszem az adwords a nyerő...
SEO vs. adwords párbajban az adwordsre tenném a tétet.
( a google-nél dolgozik néhány ezer mérnök, ráadásul az újjuk folyamatosan a ravaszon van)
Asszem az adwords a nyerő...
SEO vs. adwords párbajban az adwordsre tenném a tétet.
( a google-nél dolgozik néhány ezer mérnök, ráadásul az újjuk folyamatosan a ravaszon van)
Keresni kell valami ingyenes alternatívát, én nem tervezek többet ilyen cégeknek fizetni mint a fb, vagy a google. Azért mindenek legyen már egy határa, így arcon b"szni azokat, akik milliókat öltek 1-1 facebook page felfuttatásába. Ez kb olyan, hogy bemegyek az autó szalonba, megveszek egy kocsit. Két év múlva meg jön a kereskedő, hogy fizess minden km után 20 forintot, csak akkor használhatod.
Gregory Stone (2014-04-04)
Ebbe a kapcsolódó cikkbe ma futottam, mi a véleményetek róla? Részben ez állhat a háttérben, de nem ad választ az ingadozásokra és a tendenciák rapid változására.
sajtos: Lehet vitatkozni azzal, hogy mennyire etikusak az ilyen lépések, ugyanakkor azzal is számolni kell, hogy nagy valószínűséggel egy közösségi oldal sem tart örökké.
mli698 (2014-04-05)
Miért lenne olyan? Az oldal nem volt a tiéd soha sem, ezt az elejétől tudtuk, sőt, ahogy tőzsdére mentek lehetett tudni azt is, hogy teljesíteni kell a részvényesek felé, márpedig az akkori bevételi egyáltalán nem harmonizáltak az elvárt adatokkal. Az autót ha megveszed, a tiéd lesz a tulajdonjoga, itt nem, itt a facebooknak építed a bizniszt, ahogy teszed a blog.hu esetében és az összes ingyenes oldal esetében is. Ugyanakkor az is tény, hogy ma Magyarországon 800.000 releváns embert csak és kizárólag a facebookon tudsz olyan áron elérni, hogy még a KKV-knak is megérje és ne csak a multik kiváltsága legyen, hogy eljussanak tömegekhez. Eddig hasonló mennyiségű, ám nem releváns embert TV-n keresztül tudtál elérni Spot-onként kétszer annyiért amennyiért ma facebookon eléred őket.
(Egyébként akik milliókat öltek egy egy facebook page felfuttatásába, azok márkát építettek és olyan emberek lájkolták őket, akik tényleg érdeklődnek az adott cég és terméke iránt. Az ő elérés csökkenésük lényegesen kisebb, mint az átlagos ingyenes eszközökkel és sokkal kisebb büdzsével felhúzott oldalak)
Nyugi, idővel majd a KKV is rájön, hogy rászedték őket
Marchello jól összefoglalta a lényeget. Egy furcsa példával élve a Hírkeresőhöz tudnám hasonlítani a Facebookot. Ha van, bármilyen frissülő tartalmad, akkor bekerülhet ingyen is a Hírkeresőre. Ekkor viszont csak azok találkoznak a cikkeiddel, akik a "minden hír" rovatot nézik (lényegében senki), vagy a Hírkereső keresőjében kutakodnak (ez sem sok). Viszont ha fizetsz, akkor kapsz címoldali megjelenést, napi több ezer átkattintóval.
A Facebookra visszatérve: én elég sziszifuszi módon, egy év alatt, pontosan targetált hirdetésekkel építettem fel egy 10 ezres oldalt. (Ha olyan lájkolta az oldalt, akin láttam, hogy nem célcsoport, akkor töröltem a lájkolók közül). Sikerült olyan jól belőni a célcsoportot, hogy ez a lájkolói kör nekem aranyat ér. Tehát adott esetben nekem megér 3-4 ezer forintot is, hogy elérjem ezt a 10 ezer embert, mert a sokszorosát hozza vissza.
Nyílván akinek az üzleti modellje arra épült, hogy ingyen látogatót terelt be, annak ez necces helyzet lesz. De úgy általában neccesek azok az üzleti modellek, amelyek ingyen szerzett látogatókra épülnek (lásd: a linképítéssel a Google organikus találatait ideig-óráig sikerrel hekkelgetők sztoriját).
Sajnos, eljutottam odáig, hogy alap page tevékenység tekintetében teljes mértékben feleslegesnek érzem a postolást. Ha normális, netán egyedi tartalmat akarsz szolgáltatni mennyi időt töltesz el vele minimálisan?
- blog írás - egy cikk, ami értelmes, terjedelme is ok, és jól van kialakítva, téma választástól a publikálásig >> 1 óra - 1 post, amit nyílván nem akkor lősz ki a mindenségbe, amikor nem aktívak a követőid. - van olyan oldalam, ahol jó időben, célcsoportot érdeklő témát postolok és az elérésem még így is csak 0,5 %
- "vicces képek", "mémek" és barátaik - korábban naponta egy betalált engem is, hogy órákkal később is képes voltam röhögni rajta, de a ternd már sajnos nem ezt kívánja, elcsépelt és már annyira unott a felhasználó, hogy röhögni se akar >> de el lehet rá cseszni fél órát - ebből szerencsés esetben 2 postod lesz, tökéletes töltelék anyag, de kb. a #rajcsik 0,5 %-kát éred el így is, nem jár annyi üggyel-bajjal és kábé pont azt a hatást éred el - csak kétszer - mint egy valódi értékkel tennéd.
- videók, asszem most ezt marják talán jobban, de attól függ, hogy vmi pop zene klipjéről beszélünk, vagy vmi gyorsan égő vírus videóról?!
Hablatyolgathatnék még én is 10000 karakteren keresztül, de a vége akkor is ugyan az, hogy akkora szemétdomb a News Feedem, hogyha nem ismerne félre a Facebook akkor sem tudna több szemetet az arcomba pakolni. Tényleg nagyon igyekeztem ráterelni a helyes útra, hogy engem rohadtul nem érdekel a Glamouronline és társai, csak muszáj figyelnem a célcsoport miatt...belájkoltam 1 éve, miért látom mindig? - persze tűntessem el, az egész napom eltűntetéssel menne el.
Ők is önpusztítást végeznek, mert satnyulnak a tartalmak. Tényleg jobban megéri, egy stock fotó és 160 karakter és inkább fizess Aztán gyakorlatilag a tőzsdét lesed alkalomadtán.
Akka (2014-04-05)
Tegye fel a kezét akit érdekel a kákávé sorsa.
Na ugye.
Akkor lapozzunk mert ez már nagyon unalmas.
Az a kérdés, hogy a face-ből megyünk nyaralni idén vagy sem. Ezt kellene most megtudni, mert itt a kezem a repjegyfoglalón, klikkeljek a foglalasra, vagy sem? : ))))) most még olcsón lehetne foglalni...
Freedom (2014-04-05)
Bár ritkán szoktam szakmai dolgokat kifecsegni, most kivételt teszek:
csak hogy tudjátok: jelenleg 25-40 forint áron lehet 1 darab egyedi látogatót szerezni promote posztból. Nyilván függ a reklámtól, hiszen nem mindegy, hogy ugyanarra a költségvetésre mennyien kattintanak az adott reklámra, de kábé ez így jön ki.
Ez egy 10 napos adat a közelmúltból, 1 millió forintos kampányból kimérve.
Tavaly ugyanekkor 12-24 forintra jött ki ugyanez a kampány.
most megint elhallgatok legalább egy évre
Könyvjelzők