Oldal: 3 / 7 ElsőElső 12345 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 21 - 30 (66) összesen

Téma: Erdemes a Facebookon hirdetni?

  1. #21
    Bölcs Pityu logója
    Csatlakozott
    08-07-04
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.561
    Begyűjtött 448 köszönetet
    328 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Erdemes a Facebookon hirdetni?

    Nem titkolt célom az volt, hogy elkezdjünk erről egy beszélgetést.
    Szóval az 1Ft/látogató az tényleg mese habbal, de ha azt belevesszük, hogy (jó esetben) tovább osztják a cikket Facebookon, akkor is ennyire elkeserítő a helyzet? (nem akarok álnaivnak tűnni, inkább a lehetőségeket keresem).

    Idézet Contu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez az egyenlet nagyjából lehetetlen, szinte olyan, mintha azt kérdeznéd, hogy ha hirdets Adwordsön, akkor a látogatók visszahozzák-e a hirdetés árát, ha teszel ki Adsense-t az oldaladra. Ha visszahozná, mindenki hirdetne agyba-főbe, ez nem is kérdés.

    De csak számolj utána, az egyszerűség kedvéért vegyünk egy 30 Ft-os CPC-t, 2%-os CTR-t. Ez azt jelenti, hogy 100 látogató hoz neked 60 Forintot. Ehhez az kellene, hogy 60 forintért kapj 100 látogatót. Nem, hogy nullára nem tudod kihozni ezt az egyenletet, de még csak közel nullára sem, legalábbis amíg nem tudsz maximum 1Ft/látogató ár körül hirdetni. (erre viszont se facebookon, se adwordsön nincs esélyed)




  2. #22
    Bölcs
    Csatlakozott
    11-06-24
    Hozzászólás
    1.272
    Begyűjtött 576 köszönetet
    379 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Erdemes a Facebookon hirdetni?

    Nem érdemes róla beszélgetni

    Nem tényező, hogy továbbosztják, vagy sem, gondolj bele: ha már 10 Forintért tudsz hirdetni, akkor nagyon jó vagy, de ehhez is az kell, hogy 10000 forintos RPM-ed legyen Adsenseben. (ez egye 100 látogatónál hozna 1000 Ft-ot, azaz ha te tudsz venni 10 Ft-ért látogatót, akkor pont nullára jössz ki).

    Nem tudom mennyire vagy otthon Adsense körben, de ez nem a lehetetlen kategória, hanem a ******* lehetetlen kategória



  3. #23
    Bölcs Pityu logója
    Csatlakozott
    08-07-04
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.561
    Begyűjtött 448 köszönetet
    328 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Erdemes a Facebookon hirdetni?

    Ergo akkor nem éri meg facebookon hirdetni, mert ördögi kör? Mármint lehet lájkolókat szerezni fizetett Facebook hirdetéssel, de minek, ha kb. 5%-os az elérés hirdetés nélkül.



  4. #24
    Mentor Gergő(ke) logója
    Csatlakozott
    12-08-08
    Hozzászólás
    493
    Begyűjtött 215 köszönetet
    136 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Erdemes a Facebookon hirdetni?

    Idézet Pityu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Komolyabb összegeket még nem fektettem Facebook reklámba, inkább a kíváncsiság volt az, ami miatt kipróbáltam. Viszont érdekelne, hogy aki minden (vagy közel minden) cikkére tesz Facebook hirdetést, annak visszajön-e a befektetett pénz mondjuk az oldalon elhelyezett AdSense reklámokból?
    Hosszú lesz, előre is sorry...

    Mi például nem a direkt bevételért hirdetünk a Facebookon. Nem erre (nem feltétlenül erre) való. Mint ahogyan már korábban valaki írta, az emberek nem vásárolni mennek a közösségi oldalakra. Nekünk gyakorlatilag az egyetlen cél a brandépítés. 2007-ben lettünk egy olyan kínai munkagépgyártó magyarországi képviselete, amely addig itthon ismeretlen volt. Magyarországon nem ismerték, közben a világ más országaiban piacvezető volt. A termékek nagyon jók, ráadásul a versenytársakhoz mérten az ár is "alacsony". Kezdetben a hazai gépkezelők ódzkodtak tőle. "Ááááá....biztos valami kínai vacak....Főnök, ide ne hozz egy ilyet...."

    2 éve (akkor kerültem a céghez) elkezdtem építeni a Facebookos közösséget. Célirányosan és fókuszáltan a gépkezelőket, géptulajokat szeretnénk megszólítani. Mostanra gyakorlatilag az összes szakmabelit a köreinkben tudhatjuk. 16.000-en vagyunk. Nem sok, ha egy lájkbloghoz viszonyítjuk. Rengeteg annak fényében, hogy kb. ennyi emberből áll a szakma. Szépen lassan elértük, hogy a LiuGong gépeit egy polcra tegyék egy Caterpillarral vagy Volvoval. Gyakorlatilag a tagtárs gépkezelők körében sikk lett LiuGongot hajtani (még egyszer: onnan indult, hogy "biztos valami kínai vacak").

    Szóval hirdetünk a Facebookon. A konverzió (nálunk ajánlatkérés) vacak. (Bár van vásárló, akit a gépkezelő beszélt rá, mert "olvastam a Facebookon, és főnök, nézzük meg ezt a masinát is..."). Elköltöttünk sok milliót. Megérte? Nekünk igen. Egy bejáratott márkánál egészen más lenne a helyzet...


    50 szavas publikációk: gergelyblasko.com | munkahelyem: bestmachinery.hu| LiuGong @ Totalcar

  5. The Following 9 Users Say Thank You to Gergő(ke) For This Useful Post:

    Akka (2014-02-17), BoGyesz (2014-02-15), esotanc (2014-02-17), Geri (2014-02-16), Gregory Stone (2014-02-15), nanweb (2014-02-16), Pityu (2014-02-16), pooly (2014-02-16), Wirg (2014-02-17)

  6. #25
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Erdemes a Facebookon hirdetni?

    Az SEM csoportunkban van egy kolléga, aki social hirdetésekre specializálódott és munkaidejének nagy részét azzal tölti, tehát kereslet van a szolgáltatásra. Gergővel egyetértek, ez leginkább brandingről szól, mi is arra használtuk az év végén, amikor a Rolex Sydney to Hobart 2013 yachtverseny volt. A legnagyobb és leggyorsabb hajók szponzorai nagy befektető cégek, bankok és hasonló pénzügyi vállalatok voltak és a social marketingnek az volt a célja, hogy minél többen beszéljenek az ő hajójukról. A mi kliensünk indított egy külön microsite-ot, amin a legfrisebb híreket postolták. A fizetett tweetek és Facebook megosztások célja az volt, hogy minél többen lájkolják és kövessék a feedeket.

    A versenyt végül nem a mi hajónk nyerte meg, de ők nyerték a social "csatát", mert sokkal többen követték és beszéltek róluk, mint más versenyzőkről.


    "Rank Doesn’t Matter, Conversion Does"

  7. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Akka (2014-02-17)

  8. #26
    Bölcs
    Csatlakozott
    11-06-24
    Hozzászólás
    1.272
    Begyűjtött 576 köszönetet
    379 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Erdemes a Facebookon hirdetni?

    Idézet Pityu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ergo akkor nem éri meg facebookon hirdetni, mert ördögi kör? Mármint lehet lájkolókat szerezni fizetett Facebook hirdetéssel, de minek, ha kb. 5%-os az elérés hirdetés nélkül.
    Az általad felvázolt célzattal nem, nem éri meg. Ebből a körforgásból esélyed sincs pozitívan kijönni. Ha a landing pageddel konvertálni tudsz eladásra ésatöbbi, vagy brandet építesz, akkor nyilván bőven lehet megtérülő, de erről nem tartok előadást, mert nem vagyok hozzáértő és nálam okosabbak majd elmondják amit még nem mondtak el.



  9. #27
    Bölcs Baross Ferenc logója
    Csatlakozott
    09-04-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.208
    Begyűjtött 845 köszönetet
    574 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Erdemes a Facebookon hirdetni?

    Idézet Pityu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ergo akkor nem éri meg facebookon hirdetni, mert ördögi kör? Mármint lehet lájkolókat szerezni fizetett Facebook hirdetéssel, de minek, ha kb. 5%-os az elérés hirdetés nélkül.
    azért az 5% sem kőbe vésett valami; van egy csoportom ahol 10-30% az elérése egy átlag bejegyzésnek (sokan likolják, megosztják és kommentelik őket)



  10. #28
    Mentor pooly logója
    Csatlakozott
    12-01-27
    Hely
    Magyarország
    Hozzászólás
    435
    Begyűjtött 87 köszönetet
    69 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Erdemes a Facebookon hirdetni?

    szerintem a fb nagyon is tudatosan engedi, hogy rengeteg fake kattintás legyen a hirdetésein!

    nagyon nagy volt a fb részvény kibocsátás utáni nyomás a cégvezetésen, hogy érdemi bevételt produkáljanak és mivel hirtelen nem tudtak jobbat kitalálni maradt ez a jut is marad is megoldás....

    biztos hogy változni fog a hirdetési modelljük, mert ez így tarthatatlanná fog válni (és ahogy freedom írta, van ott gógyi, valószínűleg ki lesz az találva...)

    én még élénken emlékszem hány évig nem találta google a youtube hirdetési üzleti modelljét, rengeteg pénzt kellett beletolni, hogy megérjen rá a jelenlegi helyzet - de mivel ott volt az adwords ennek semmi akadálya nem volt

    a fb attól szenved hogy nincs egy "stabil bevételtermelő" üzleti modellje - a google-hez viszonyítva mondom, de amint ez meglesz, teljesen új helyzet lesz az online hirdetési piacon



  11. #29
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Erdemes a Facebookon hirdetni?

    majd kitalálja - ha már ki nem találta -, azt az ötletet (amit a Youtube-nál is bevezettek) hogy a FB-vel is kereshetnek pénzt az rajongói oldalak. Pl. kipipálod, hogy +1 posztot átadsz a reklámozóknak, vagy valami hasonló, és minél népszerűbb az oldalad, annál többen fogják látni a hirdetésed, ezáltal bevételre tehet szert az FB-oldal gazdája.

    A Youtube-ot is ez a bevételszerző ötlet hozta ki az álló vízből, ideje lenne a FB-nál is bevezetni.
    Bár nem biztos, hogy ezt bevezetik, hiszen míg a Youtube-nál nagyon kicsi volt a látogatóterelés technika, az FB-n ez hozzá képest hatalmas.

    De ha valahogy át lehetne a FB oldalak "honlappá/blogokká" avanzsálni, úgy már is adva van a lehetőség, hogy tovább növekedjen az FB.

    pl: legyen neked is saját Facebook honlapod... hát nem jól hangzana? Akár aldomain rendszerbe, akár hotdog.hu rendszerben... szóval sok ötlet adott, amit másutt már megvalósítottak, csak egyvalamit nem díjaz az user (amit az Iwiw esetben is elkövettek) az a tétlenség.



  12. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    pooly (2014-02-19)

  13. #30
    Mentor pooly logója
    Csatlakozott
    12-01-27
    Hely
    Magyarország
    Hozzászólás
    435
    Begyűjtött 87 köszönetet
    69 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Erdemes a Facebookon hirdetni?

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    majd kitalálja - ha már ki nem találta -, azt az ötletet (amit a Youtube-nál is bevezettek) hogy a FB-vel is kereshetnek pénzt az rajongói oldalak. Pl. kipipálod, hogy +1 posztot átadsz a reklámozóknak, vagy valami hasonló, és minél népszerűbb az oldalad, annál többen fogják látni a hirdetésed, ezáltal bevételre tehet szert az FB-oldal gazdája.

    A Youtube-ot is ez a bevételszerző ötlet hozta ki az álló vízből, ideje lenne a FB-nál is bevezetni.
    Bár nem biztos, hogy ezt bevezetik, hiszen míg a Youtube-nál nagyon kicsi volt a látogatóterelés technika, az FB-n ez hozzá képest hatalmas.

    De ha valahogy át lehetne a FB oldalak "honlappá/blogokká" avanzsálni, úgy már is adva van a lehetőség, hogy tovább növekedjen az FB.

    pl: legyen neked is saját Facebook honlapod... hát nem jól hangzana? Akár aldomain rendszerbe, akár hotdog.hu rendszerben... szóval sok ötlet adott, amit másutt már megvalósítottak, csak egyvalamit nem díjaz az user (amit az Iwiw esetben is elkövettek) az a tétlenség.
    teljesen egyetértek, ha már így ötletelünk én is hozzátenném...:-)

    mindenképpen a "personal branding" vonalat is erősíteném a fb funkcióknak - mondjuk lenne "Üzleti személyes Profil" (picit elvinném a LinkedIn által képviselt irányba ezt az új profil jelleget)



Oldal: 3 / 7 ElsőElső 12345 ... UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •