Oldal: 69 / 73 ElsőElső ... 19596768697071 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 681 - 690 (727) összesen

Téma: Vettem egy domain-t! Elég jó?

  1. #681
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vettem egy domain-t! Elég jó?

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Értem a logikád. Szűz piacra teszed a lábad, és nincs verseny, mint a seobagoly esetén.

    De miért nem jobb pl a skitt.com, ami pl szart is jelent?

    Nem jegyzik meg könnyebben? Lásd napiszar
    Nem Nem jegyzik meg. Az egyedi nevet (és logót) lehet égetni. Értelmes szót nem, vagy nehezen (azaz több munkával).
    A seobagoly a Google-ben remek lenne, ha nem lenne értelme. De van

    Akkor meseszép az egész, mikor látod a Google a népszerű kereséseket, és ezt látod: [márkanév] jelentése
    Mert már rákeresnek az userek, mi a búbánat ez az értelmetlen szó. Hát semmi. Azaz a te terméked neve az! A nagy Ő! Amiből csak egy van a világon. A tied. A te szülötted.

    Na, ehhez tud kapcsolódni érzelmi töltés. Ez az amire ráutazunk. Az érzelmekre.


    Utoljára módosítva: Freedom által : 2017-05-20 16:16

  2. #682
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vettem egy domain-t! Elég jó?

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Értem a logikád. Szűz piacra teszed a lábad, és nincs verseny, mint a seobagoly esetén.
    Hogyne lenne. A termékre vagy a szolgálásra. A google-ben csak azért kell keresni, hogy egyedi legyen a márkanév. Ennek semmi köze a google versenyhez.



  3. #683
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vettem egy domain-t! Elég jó?

    Könyvednek is lehetett volna márkaneve, ahogy most sajnos nincs.

    Bakaritta
    Új tartalommarketing módszer a gyakorlatban

    Ha megkérdezik, mi az a Bakaritta (azon kívül, hogy semmit) azt válaszolhattad volna, hogy a módszer, ami megváltoztatta a tartalommarketing szokásokat. Azt a módszer, amit te fejlesztettél ki. A Bakaritta módszer egyedi lenne, mert ilyen nevű nincs másik. A Bakaritta a te védjegyed lenne, és tudod mit? Még én is elhinném, hogy ez egy új marketing módszer ... Mert nevet adtál neki. Illetve adhattál volna ... Mindezt a Bakaritta.hu (.com) domain alatt többszörösen jobban vásárolták volna. Mellé az arcod is vállalod még kelendőbb lett volna. Ahogyan a banki és pénzügyi termékeknél is, itt is a hitelességet az emberi arc adhatta volna meg. A te emberi arcod, azzal, hogy vállalod, azzal hogy nem a háttérben "anonim" létezel.

    Tudod mint ment volna a vita a szakmai fórumokon? Hogy kinek vált be a Bakaritta módszer, és kinek nem. Ki próbálta már a Bakaritta módszert? Aki próbálta, véleményezhetné. De mások vélemény meg kit érdekel ilyenkor, mikor a Bakaritta módszer olyan kíváncsivá tenné az embert, hogy még az is felkapja rá a fejét, aki online grafikával foglakozik. Olyan varázshatása lenne egy ilyen elnevezésnek, hogy előzetesen eladnád az összes könyvet.

    A "Bakaritta" behelyettesíthető bármi mással ... de az a módszer tied lenne! Na. ezt hívják brandnek. Ez az igazi márkanév, nem az ingatlan.com és nem ez a webes elérési cím: tartalommarketingagyakorlatban.hu (ez olyan, mint egy postacím, skype cím, e-mail cím)


    Utoljára módosítva: Freedom által : 2017-05-20 19:29

  4. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Contu (2017-05-22)

  5. #684
    Bölcs dolcsi logója
    Csatlakozott
    09-05-15
    Hozzászólás
    1.808
    Begyűjtött 358 köszönetet
    227 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vettem egy domain-t! Elég jó?

    Mi a véleményetek a keresztnevekről mint brand, illetve domain név?



  6. #685
    búgócsiga Akka logója
    Csatlakozott
    10-05-06
    Hozzászólás
    3.844
    Begyűjtött 1.442 köszönetet
    741 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vettem egy domain-t! Elég jó?

    Idézet dolcsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mi a véleményetek a keresztnevekről mint brand, illetve domain név?
    Jók. Komoly a kérdés?
    --------------------------------------------------



  7. #686
    Bölcs dolcsi logója
    Csatlakozott
    09-05-15
    Hozzászólás
    1.808
    Begyűjtött 358 köszönetet
    227 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vettem egy domain-t! Elég jó?

    Idézet Akka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Jók. Komoly a kérdés?
    --------------------------------------------------
    Igen, komoly.
    Az odáig biztos mindenkinek tiszta, hogy "jók", mert ismeri mindenki a rengetek ilyen márkanevű terméket. Tisztítószerek, magazinok, élelmiszerek, stb.
    Azt gondoltam, hogy majd valaki az egyéb típusú márkanevekkel szemben fogja kifejteni az előnyeit, hátrányait a meggyőződése és/vagy az általános szakmai vélekedés szerint. Talán Freedom Bakaritta példájáról jutott eszembe, mert szerintem kicsit keresztnév hangzása is van, ami talán még egy előnye(?) is lehet ennek a szónak.



  8. #687
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vettem egy domain-t! Elég jó?

    Idézet dolcsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mi a véleményetek a keresztnevekről mint brand, illetve domain név?
    A látszólag értelmetlen márkaneveknek az a nagy előnye, hogy egy egész termékcsaládot tudsz köré építeni. Biztos hallatod már azt, hogy: A név kötelez. De ha nincs értelme egy szónak, majd te adhatsz majd neki értelmet.

    Mint pl. A Google.
    Van Google kereső, térkép, szemüveg, autó, telefon, szoftver, hardver, lényegében bármi lehet.

    A "Valika" márkanév, mint keresztnév, így, kicsinítőképzővel, már behatárolhatja azt, mit tehetsz vele. Ez a szó, hogy "Valika" fogja megmondani mit tehetsz vele, és mit nem. Hiszen már tásítva van a fejekbe mellé egy vagy több kép. Ezért nem jó mindenre... Olyan márnanevet válassz, amihez nincs a fejedben társítva kép. Majd a termékeddel, szolgáltatásoddal te adsz neki lényeget és értelmet. Akkor a márkanév meghallása után csak egy kép jelenik meg az emberek fejében: a te terméked.

    Ami előnyt szerezhetsz az elején az értelmes szóval, pl. Salamon (az erős, a robusztus), azt pár év múlva megbánod, mert kötelezni fog egyéb dolgokra. (pl. minden, ami gyengédséget, finomságot, műveltséget igényel, ott már nem lesz jó a "Salamon" márkanév)



  9. The Following 3 Users Say Thank You to Freedom For This Useful Post:

    dolcsi (2017-05-23), ferrari27 (2017-05-23), tolerancia (2017-05-23)

  10. #688
    Mentor Kérdező logója
    Csatlakozott
    17-03-05
    Hozzászólás
    313
    Begyűjtött 98 köszönetet
    78 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vettem egy domain-t! Elég jó?

    Igen, Freedom jól mondja.
    Az azonosítási folyamathoz a klasszikus marketing jellemzően kétféle módszert alkalmaz a márkanevek/nevek/domain-nevek kialakításánál.
    Az egyik módszernél eredendően asszociatív nevet/megnevezést/képet választ és arra építi rá a terméket/szolgáltatást. Ilyen például az előző Salamon példa. A névhez már létezik társított képzet, tehát ezzel a részével már nem kell foglalkozni. Ez a meglévő képzet okozza ugyanakkor a rugalmatlanságát, ahogy Freedom is részletezte.

    A másik módszer az "értelmetlen" névre felépített asszociáció. Ebben az esetben magát az asszociációt is fel kell építeni, ki kell alakítani, majd ezt követően tehetsz rá terméket/ szolgáltatást. Jellegéből fakadóan ez az építkezés tovább tart, de a végtelen lehetőségek tárháza. Maximálisan rugalmas, mert a képzettársítás túlnyúlhat egy adott terméken/termékkörön és más jelzőkhöz - minőség, megbízhatóság, szakszerűség, stb. - is kapcsolható. Tipikus formái a cégek (származtatott )fantázianevei(Google)



  11. #689
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vettem egy domain-t! Elég jó?

    Idézet Kérdező eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az azonosítási folyamathoz a klasszikus marketing jellemzően kétféle módszert
    Az a baj, hogy az emberek többsége hamarabb talál ki egy szlogent, egy mottót (egy jelzőt), mint márkanevet. Majd ez a szlogen lesz a márkanevük: Üzleti Blog. Mikor csak sejtik a lényeget, de nem értik. Ez pont fordítva működik: előbb kell egy márkanév, majd mellé társíthatunk egy szlogent, mottót, jelzőt.

    Ferverrai (egy értelmetlen szó) és ehhez társíthatod a Valika vagy Salamon szlogeneket, mottókat. Pl. Ferverrai, A Salamon kedvence, vagy Ferverrai, Valika remekműve, Vagy ugye az előző példánál maradva:
    Ferverrai: Az Üzleti Blog

    Tipikusan ilyen elrontott márkanév volt a lesz@rom tabletta.


    Nincs is valódi márkaneve. Miért? Mert a lesz@rom tabletta lehetett volna a mottó, a márkanév pedig még mindig az előző példánál maradva: Ferverrai

    Majd egy ilyen gerillamarkelinggel (mint pl. a lesz@rom tabletta volt) bevezeti a márkanevét (Ferverrai) és azután a Ferverrai bármilyen már élelmiszeri terméket eladhatott volna. De nem, nekik fordítva kellett csinálni.
    És nem csak élelmiszer-ipari terméket, de az égadta világon bármit árusíthatna a Ferverrai márkanév alatt. Bármit. Mosóport, golyóstollat, szolgáltatást, és akár repülőgépet is. Bolygót, üstököst, vagy műholdat nevezhetsz róla. Amit akarsz.

    A termékednek szolgáltatásodnak egyedi nevet kell adni: majd mellé írhatod, mi jellemzi, mi célt szolgál, mintegy segítséget nyújtva az embereknek, hogy minek vagy mihez van köze a terméknek.

    Ellenkező esetben bebetonozod a terméked a márkaneved egy adott területbe: Startlap 17 éve nem tud kilépni az árnyékából. És nem is fog tudni soha. Mert a Start és a Lap szavak kötelezik. A Startlap mosóport sosem fog tudni eladni. Mondhatnátok azt, hogy de nem is akar, a fenét nem: próbálkozott ő már mindennel. Gyakori kérdésektől kezdve Online ügyintézésig mindennel. De nem tud elszakadni a gyökereitől, mert a neve már eleve jelentéssel bír.



  12. #690
    búgócsiga Akka logója
    Csatlakozott
    10-05-06
    Hozzászólás
    3.844
    Begyűjtött 1.442 köszönetet
    741 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vettem egy domain-t! Elég jó?

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A "Valika" márkanév, mint keresztnév, így, kicsinítőképzővel, már behatárolhatja azt, mit tehetsz vele.
    Kicsit utána keresgéltem, és azt látom, hogy ha elég jó a termék/termékcsalád, igazából lehet bármi a név. Még ha a logikának ellentmond, akkor is.
    Ha csinálnék egy új autómárkát, és kitalálnám, hogy neve mondjuk "Evelyn" lesz a neve, sokan kinevetnének. Pedig van ilyen: a "Mercedes". De van magyar példa is személynév termékcsaládra: "Norbi" (pl. Norbi rudi). Vagy ott a "Szilvia", amit szerintem szintén mindenki ismer.
    Nagy nemzetközi márkák közt is bőven találni személyneveket: Benetton, Tiffany, Winston, Elle, Otto, Nike
    Aztán vannak olyanok is, amikor van hozzá kiegészítés is, pl. Victoria's Secret, Live Jasmin, Bijou Brigitte, Roland Divatház (roland.hu) Levi's, Hello Kitty, Pepe Jeans
    Ha a világ legértékesebb márkáit átnézzük (sok ilyen lista van, pl. https://www.forbes.com/powerful-brands/list/#tab:rank ), ott is aztán akad minden: fantázianév, gyümölcsnév, személynév, vezetéknév, név összevonás, név kezdőbetűk, tárgynevek, stb.
    Vagyis ha tényleg jó, amit csinálsz, a név kb. nem számít.
    A "Bakaritta" név előnye a hátránya is: mivel ma rengeteg új márka/startup születik, ezért nagyon könnyű elfelejteni az egyedisége miatt.
    Ha csinálnék itthonra valami személyes márkát, lehet hogy pl. "Attila titka" lenne. Egy ilyen variáció mindenre működhet a "titka" miatt: Marketing, SEO, főzőcske, könyvelés, fogyás, de még "adult" témákra is símán mehetne.


    Utoljára módosítva: Akka által : 2017-05-23 09:27

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •