Sziasztok!
Mostanában sok domaint kellett megfontolnom és ez az összefoglaló számomra hatásos volt. Gondoltam "bedobom a közösbe", mert én is sok segítséget kaptam tőletek - és mert még egyetlen hírnévpotom sincs
A domain nevek 7 szabálya
A domain-nevek az internet ingatlanjai. Ahogy a jó elhelyezkedés életbevágó a valós ingatlanpiacon, úgy a jó domain-név is sarokköve az internetes sikernek. De hogy találod meg őket? Íme 7 tipp.
1. A jó domain rövid
Nem véletlen, hogy az összes 3-4 betűs domain már foglalt és az 5 betűsek is mennek kifelé (angol nyelvterületen). Nem lehet megmondani, hány karakteres domain lesz a neked megfelelő, de alapszabály: a kevesebb több! Talán azt meg lehet fogalmazni: próbálj 10 karakter alatt maradni és sose menj 20 fölé.
Az egyszavas domain aranyat ér, a kétszavas jó, a három közepes, fölötte nem érdemes foglalkozni vele.
2. A jó domainre könnyű visszaemlékezni
Sok internetező nem használ könyvjelzőket (magam sem). Csak visszaemlékeznek a kedvenc sitejaik címére és begépelik fejből. Képzelheted mi van akkor, ha a te domainedre nehéz visszaemlékezni…
3. Könnyen betűzhető
Amit a legkevésbé szeretnénk: hogy rosszul írja le a user és más oldalra kerüljön. Kedvenc példám: 16 keresés volt a hónapban ibéj kulcsszóra. Kerüljük az idegen szavakat, a különleges betűkombinációkat és minden mást, ami félreírást eredményezhet.
4. .hu-ra végződik
Ez a végződés sokkal jobban megragad a átlag netező fejében, mint mondjuk a .net vagy a .biz. Arról ne is beszéljünk, hogy hamarabb fogja beírni a budosborz.hu-t mint a budosborz.akármimást. Indulj ki a látogatóid gondolkodásából ne a webmesteréből!
A látogatóid a névre fognak emlékezni nem az URL-re – és ha nem téged találnak meg azzal a névvel, akkor mást megtalálnak.
5. A jó domain leíró
Sok látogató keresőkből és direkt linkekből fog érkezni hozzád – ha a domain, amit látnak csábító a számukra. Egy jó leíró domain éreztetni fogja a látogatókkal, hogy mit találhatnak nálad – még mielőtt megérkeznek az oldaladra.
6. és/vagy jól brandelhető
A jól brandelhető (márkázhaó) domain jól betűzhető, érdekes betűkapcsolatokat tartalmaz vagy csak egyszerűen jól hangzik. Sokszor nem leíró, mégis sikeres. Ezek elindítják az assszociációt a név és a termék között.
Legjobb példák: vatera, port.hu stb.
7. Nem tartalmaz kötőjelet és számot
A kötőjeles és számos domainek kevesebbet érnek, mert nehezebb rájuk emlékezni és könnyebb elrontani a beíráskor. Gondolj bele: a róka-manguszta.hu esetében a róka és a manguszta ragad meg az emlékezetedben, és a legtöbben ennek megfelelően egybeírva fogják elindítani az oldallekérést – hiába. Vannak olyan oldalak, amelyek ezért megvásárolták a kötőjelmentes névverziót is.
Végszó
Ne keseredj el, ha a domained nem felel meg mind a 7 kritériumnak, vagy nem találsz olyat, amelyik megfelelő lenne. Ezek csak olyan tényezők, amelyeket érdemes figyelembe venned domain-választáskor.
Rengeteg olyan példa kínálkozik, amelyek úgy lettek sikeresek, hogy 2-3 pontot nem tartottak be. Azért azt javaslom, igyekezz ezek közül minél többet megfogadni.
Eredeti angolul: hxxp://www.dailyblogtips.com/the-7-characteristics-of-good-domain-names/
Hasonló témák:
Könyvjelzők