Eredmény: 1 - 3 (3) összesen

Téma: Több tárhely, több domain dilemma

  1. #1
    Új tag
    Csatlakozott
    09-02-07
    Hozzászólás
    40
    Begyűjtött 12 köszönetet
    12 hozzászólásával

    Alapbeállítás Több tárhely, több domain dilemma

    Van/lesz néhány témájában egymást részben-egészben átfedő oldalunk.

    A kérdés az, hogy a domaineket hozzájuk egy regisztrátornál, egy tárhelyen kezelve tartsuk (fejlesztői és egyéb praktikus szempontok alapján is ez a kényelmesebb megoldás) vagy a több regisztrátor, több tárhely vonalon induljunk el.

    Cél ugyanis, hogy ezekkel az oldalakkal valamennyire egymást is tudjuk erősíteni, pl. PR cikk az egyikről a másikon, stb. Számít a keresőknek annyit, hogy különféle ip-ken (akár külföldi szerver is szóba jöhet) látszódjanak oldalaink, hogy megérje ez a macera?



  2. #2
    lexxx7
    Vendég

    Alapbeállítás re: Több tárhely, több domain dilemma

    Huhh, picit pontosítani kell. Gondolom, a kérdést kizárólag az organikus forgalom, illetve SEO miatt tetted fel. Vannak érdekes esettanulmányok; az a lényege, hogy azonos tulajdonosként annyi lapot futtatsz, amennyit csak akarsz, de ha több helyet szeretnél elfoglalni ugyanazon a találati listán, akkor a Google ezt elméletileg megakadályozza.

    A gyakorlatban árnyaltabb a kép, egy béna példával szemléltetve; lehet két híroldalad egymás mellett azonos tulajdonban, ha más-más híreket jelenít meg mindkettő. Ha ugyanazokat a híreket pakolod ki, az egyik pórul jár.

    Ezért szoktak különböző IP-re és tárhelyre költözni, más regisztrátornál, más névvel, kihagyják a közös analytics kódokat, stb., de sok máson el lehet csúszni.

    VISZONT alapból nem értem, miért jó ez. Az egymás erősítése több honlappal nem valami logikus és kifizetődő stratégia...



  3. #3
    Új tag
    Csatlakozott
    09-02-07
    Hozzászólás
    40
    Begyűjtött 12 köszönetet
    12 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Több tárhely, több domain dilemma

    Köszönöm a választ, pontosítok

    Tételezzük fel, valaki rendelkezik 4-5 régi, "megbízható" oldallal (google pr 4-5). Ha egy új oldalt indít a nulláról (szó sincs duplikált tartalomról, csak releváns a téma) nyilván jót tesz az új oldalnak, ha a meglévő régiek beszámolnak valamilyen formában róla, linkelik az újat. Gyakorlatilag ez ingyen van a tulajnak, nem kell PR cikkeket, megjelenést vásárolnia más oldalon és (gondolom én) ad egy kezdő lökést a nulláról indított oldalnak.

    Az eredeti kérdésem arra irányult, hogy mennyivel lenne erősebb ez a hatás (erősebb lenne-e), ha minden régi és az új oldal is külön ip-ről, külön szerverről, külön analyticsról futna szemben azzal, ha minden egy helyen, egymás mellett, ugyanazon az ip-n van.



Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •