Eredmény: 1 - 7 (7) összesen

Téma: Ékezetes blog.hu aldomain

  1. #1
    Operálandusz
    Csatlakozott
    07-11-04
    Hozzászólás
    138
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás Ékezetes blog.hu aldomain

    (Bidu segítségét ezúton is köszönöm, amiért módszert mutatott az ékezetes aldomainek létrehozásához!)

    Frissen létrehoztam a szerepjáték.blog.hu oldalt, vigyázz, még tőgymeleg (azaz nincs rajta tényleges tartalom).

    Azonban nem bízom ezekben az ékezetes domainekben (az még hagyján, hogy egy ismerősöm böngészője csak a dekódolt verziót volt hajlandó betölteni, a másik átirányította főoldalra), mi lesz akkor, ha az esedékes forgalmam egy hányada a megszokás uralma alatt az ékezet nélküli verziót célozza meg?

    Ránéztem a „konkurenciára”, a szerepjatek.blog.hu létezik, de totál passzív, nincs rajta egyetlen bejegyzés sem, ki tudja, mi óta.
    Szerintetek van értelme jelezni ezt a blog.hu felé és kérvényezni a feloldását, hogy birtokba vehessem? Vagy az ilyen dolgokkal abszolúte nem foglalkoznak?
    Egyáltalán nekem érdemes figyelnem erre?

    Azt feltételezem, hogy a szabályai tiltják, hogy átirányítást eszközöljek, azt azonban nem, hogy egy figyelmeztető bejegyzést írjak az eltévelyedetteknek.

    Előre is köszönöm a válaszokat!



  2. #2
    kgc
    kgc nem elérhető
    kgc for president kgc logója
    Csatlakozott
    07-05-01
    Hely
    Ouagadougou...
    Hozzászólás
    2.597
    Begyűjtött 32 köszönetet
    9 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ékezetes blog.hu aldomain

    Az ékezetes domain-ek és aldomain-ek szerepe, köszönhetően az ilyen célra egyáltalán nem alkalmas IE6-nak, pontosabban az azt még mindíg nagyobb arányban használó felhasználóknak, jelnleg nem a direkt címsorbagépelt találatok megszerzését, hanem a google keresőhelyezések javítását célozza meg, hiszen függetlenül attól, hogy egy böngésző azt hogyan jeleníti meg ott fent és függetlenül attól, hogy a google az ékezetes és ékezet nélküli változatokat egyaránt felismeri az ékezetes domainek és aldomain-ek sokkal kissebb munkabefektetéssel érnek el azonos, sőt gyakran sokkal jobb helyezést mint az ékezet néllküli változatok.

    Természetsen ez nagymértékben függ a keresőszótól és a konkurenciától is, de a saját tapsztalataim szerint tényként kezelem a fentieket.

    Tehát ha elsősorban a kersőkből érkező, asszem így nevezik, organikus találatok közti jó szereplés a célod akkor felejtsd el azt a nemhasznált változatot, ha viszont az a célod, hogy direkt a címsorba írt találatok döntő többségét szerezd meg akkor sajnos próbálkozni kell az aldomain megszerzésével.

    én gyúrnék az ékezetesre valami tuti kis tartalmat aszt' haddszójjon az a honlap, nemsokára úgyis kifogynak az IE 6-osokbl és vagy a firefoxot vagy az IE7-est fogja tolni mindenki, ezeknél meg már a címsorbagépelés is hobátlanul működik..



  3. #3
    Operálandusz
    Csatlakozott
    07-11-04
    Hozzászólás
    138
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ékezetes blog.hu aldomain

    Frászt kapok a hírnévrendszertől. Legszívesebben elborítanám a mérlegedet, de most sem hagyja, hogy adjak, még csak egy keveset sem. Úgyhogy be kell érned annyival, hogy imádom a körültekintő részletességed és a minőségi hozzászólásaidat.

    Megnyugtat, hogy nem kell igazán törődnöm az ékezettelen verzióval.
    Bár felötlött, hogy az IE6-osok fölöslegesen mentik el a könyvjelzőt is, mert azok már nem fognak működni. :/ Szóval a technika ördöge éberebb, mint egy nonstop support.

    Azzal pedig nem értek egyet, hogy az IE6-os felhasználók rövid időn belül szublimálódnának. A változás - főleg honi vizeken - egy elég lassú folyamat, mint az már párszor nyilvánvalóvá vált. Bár szó se róla, igyekszem években gondolkozni és hosszútávra berendezkedni. „Fiatal vagyok, csinálni kell...”

    Mégegyszer köszönöm a segítséget, bízom benne, hogy keresett témába vágtam a fejszémet, mert első ránézésre nem tűnik veszélyesnek - már SEO szempontjából. Ez a jövő muzsikája azonban.



  4. #4
    kgc
    kgc nem elérhető
    kgc for president kgc logója
    Csatlakozott
    07-05-01
    Hely
    Ouagadougou...
    Hozzászólás
    2.597
    Begyűjtött 32 köszönetet
    9 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ékezetes blog.hu aldomain

    Idézet pestaa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Frászt kapok a hírnévrendszertől. Legszívesebben elborítanám a mérlegedet, de most sem hagyja, hogy adjak, még csak egy keveset sem. Úgyhogy be kell érned annyival, hogy imádom a körültekintő részletességed és a minőségi hozzászólásaidat.
    Szerintem Te vagy az egyetlen akinek ez Tetszik, de ettől a mondatodtól nekem most annyira hízik a májam, hogy küldtem neked egy mérleget.
    Szóval köszönöm!

    Idézet pestaa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Megnyugtat, hogy nem kell igazán törődnöm az ékezettelen verzióval.
    Bár felötlött, hogy az IE6-osok fölöslegesen mentik el a könyvjelzőt is, mert azok már nem fognak működni. :/ Szóval a technika ördöge éberebb, mint egy nonstop support.
    Tudomásom szerint, összesen csak két probléma van a böngészővel, az egyik ugye, a címsorba gépelés a másik pedig, hogy ha egy linket a forrásban is ékezetes és nem a krix-krax-os formájában helyezel el, akkor azt nem tudja kezelni a böngésző.

    Idézet pestaa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Azzal pedig nem értek egyet, hogy az IE6-os felhasználók rövid időn belül szublimálódnának. A változás - főleg honi vizeken - egy elég lassú folyamat, mint az már párszor nyilvánvalóvá vált. Bár szó se róla, igyekszem években gondolkozni és hosszútávra berendezkedni. „Fiatal vagyok, csinálni kell...”
    A "rövid időn belül" megjegyzésemet én sem néhány hónapra értettem, hanem inkább 1 talán 2 év-re gondoltam. A "saját" és egymástól teljesen eltérő tematikájú, nem szakmai jellegű honlapok statisztikái alapján gondolom ezt, amelyek szerint az IE7-et használó látogatók száma akkorát ugrott idén, hogy a növekedést szerintem nyugodtan nevezhetjük vízválasztónak.

    Idézet pestaa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mégegyszer köszönöm a segítséget, bízom benne, hogy keresett témába vágtam a fejszémet, mert első ránézésre nem tűnik veszélyesnek - már SEO szempontjából. Ez a jövő muzsikája azonban.
    Örülök, ha hasznos volt a hozzászólásom és remélem, hogy könnyebben sikerül beindítani a lapot az ékezetes aldomain segítségével.

    Utólag belejavítok a hozzászólásomba mert egy fontos dolgot elfelejtettem az előbb. A szomorú tény sajnos az, hogy a google wmt-je engedi ugyan az ékezetes domainek regisztrációját, sőt mér is mindent rendesen, de egyetlen fontos adatot, mégpedig a "Top search queries" adatokat azonban láthatóan nem kezeli, így nem is jelenít meg adatokat.


    Utoljára módosítva: kgc által : 2008-05-09 11:41

  5. #5
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    07-07-23
    Hozzászólás
    219
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ékezetes blog.hu aldomain

    szerintem mindenképpen érdemes megszerezni az ékezet nélküli verziót, még akkor is, ha mindenki firefoxot használ majd és jól fogja kezelni az ékezeteket.

    Mert a felhasználók közül még mindig rengetegen nem tudják, hogy van ékezetes domain, és ha egy látogató majd vissza akar térni a lapodra, akkor az ékezet nélküli verziót fogja beütni a címsorba..

    az elején még télleg nem számít, de hosszabb távon úgyis az a lényeg, hogy legyenek állandó visszatérő látogatóid


    .

  6. #6
    Jedi Master Merras logója
    Csatlakozott
    07-04-30
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.436
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Ékezetes blog.hu aldomain

    igen, a legcélszerűbb - akár normál domain regisztráció esetében is -, ékezetes és anélküli változatokat regizni.

    Az IE6 problémára azt mondanám - saját domain regisztrációnál -, hogy a tartalom legyen az ékezetmentes domainen, katalógusokba, mifenékbe viszont menjen az ékezetes verzió. Az ékezetesre meg jó egy 301-es átirányítás, és akkor az ékezetmentes megkapja annak az erejét.



  7. #7
    Operálandusz
    Csatlakozott
    07-11-04
    Hozzászólás
    138
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ékezetes blog.hu aldomain

    Idézet kgc eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem Te vagy az egyetlen akinek ez Tetszik
    Mást miért tartanál szem előtt, ha nekem címezted? A pötyid lekötelez, valaki tartsa meg jó szokásod!

    Tudomásom szerint, összesen csak két probléma van a böngészővel, az egyik ugye, a címsorba gépelés a másik pedig, hogy ha egy linket a forrásban is ékezetes és nem a krix-krax-os formájában helyezel el, akkor azt nem tudja kezelni a böngésző.
    Ezen elmélet szerint a könyvjelzőket precízen kezeli, annak ellenére, hogy „krix-kraxos” url-t tárolja le. Meg tud erősíteni valaki ebben a kijelentésemben?
    Szerveroldalon pedig meg kell tennem azt, hogy átkonvertáljam az ékezetes linkeket a kódolt formátumba. Létezik erre már valamilyen megoldás (elsősorban PHP érdekel), vagy nyilvánosan publikált szabályrendszer? (Jelezni fogom én is, ha találtam valamit.)

    IE7-et használó látogatók száma akkorát ugrott idén, hogy a növekedést szerintem nyugodtan nevezhetjük vízválasztónak.
    Gondolom, hogy arányában értetted. Ez valamelyest betudható a Vista elterjedésének (hál'isten), amelyhez grátiszként jár a hetedik verzió. (Jelen pillanatban én is ezzel böngészek, és az alapfelszereltsége nem sokban marad le a konkurens Firefox-étól.)
    Kezdene egyenesbe jönni a W3 szabvány?

    [...]de egyetlen fontos adatot, mégpedig a "Top search queries" adatokat azonban láthatóan nem kezeli, így nem is jelenít meg adatokat.
    Talán túlélem, úgy is az a kulcsszó lesz a domináns, amire átjönnek hozzám, azt meg majd megtudom Analyticsből vagy más statisztikákból.

    Idézet zoltan08 eredeti hozzászólása
    Mert a felhasználók közül még mindig rengetegen nem tudják, hogy van ékezetes domain, és ha egy látogató majd vissza akar térni a lapodra, akkor az ékezet nélküli verziót fogja beütni a címsorba..
    Ez lesz az adu érv, amiért érdemes rálicitálni a ékezettől mentes aldomainra. Nemrégiben egy személyes ismerősöm próbált kijavítani, hogy márpedig vonalkamentesítsem azt a domaint.

    Merras felvetésével részben egyetértek, azonban úgy gondolom, hogy ha a katalógusokba az ékezetes url kerül, akkor a problémát csak súlyosbítottuk. Személy szerint én inkább az ékezetes domainre irányítanám át a látogatókat, ami számottevően jobban teljesít promóciós szempontból is. Így fogok eljárni jelen esetben is, köszönöm a segítő szándékot mindannyiótoktól!



A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •