Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (21) összesen

Téma: WMT duplikált metaelemek és url kizárása?

  1. #1
    petron1
    Vendég

    Alapbeállítás WMT duplikált metaelemek és url kizárása?

    Sziasztok!

    A Webmaster toolsban a Keresési megjelenés / html fejlesztések menüpontban duplikált metaadatokat jelez nagyon sok url-nél. Az url-ek ugyanazok, csak egyik a sima url, valami.html a duplikált ikertestvére pedig önmaga, csak mondjuk követi a ?fb_commnet_id...
    tehát valami.html?fb_comment_id....
    vagy valami.html?ModPagespeed=noscript
    vagy valami.html?iframe=true&width=80%&height=80%

    Ezek mind ugyanazok a linkek csak ezekkel a verzióikkal - buta módon - duplikáltnak jelzi - "Azonos metaleírások".
    Sok oldalnál van ez, több tíz oldal.

    Hogyan lehet ezt kizárni, hogy ezeket a "?iframe=true&width=80%&height=80%" stb. végződéseket ne vegye figyelembe?

    És ugyanez a helyzet a "Duplicate title tags" -nél is/ "Azonos cím címkék"...

    Mi erre a megoldás?

    (Amúgy tapasztalatotok szerint mennyi időnként frissíti ezeket az adatokat?)



  2. #2
    Bölcs
    Csatlakozott
    11-12-21
    Hozzászólás
    763
    Begyűjtött 116 köszönetet
    100 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: WMT duplikált metaelemek és url kizárása?

    Idézet petron1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sziasztok!
    Ezek mind ugyanazok a linkek csak ezekkel a verzióikkal - buta módon - duplikáltnak jelzi - "Azonos metaleírások".
    Bocs de ezen jót nevettem...

    A példádból kiindulva:
    valami.html?fb_comment_id....
    vagy valami.html?ModPagespeed=noscript
    vagy valami.html?iframe=true&width=80%&height=80%
    ha ezeknek az oldalanak a forrását megnézed és tény leg egyforma meta elemeket találsz bennük, akkor nyilván tényleg egyformák!

    A lényege, hogy nem csak a fájl nevétől egyedi egy oldal, hanem a mögötte található változóktól is.
    1. oldal: valami.html?fb_comment_id....
    2. oldal: valami.html?ModPagespeed=noscript
    3. oldal: valami.html?iframe=true&width=80%&height=80%
    Szemmel is látható, hogy nem azonosak...

    Egyszerű megoldás lehet, ha canonical jelölést teszel a valami.html?... oldalakra, amely rámutat a valami.html oldalra de minden változó nélkül. Ettől tudni fogják a keresők, hogy a három oldal valójában egynek tekinthető.

    Esetleg a WMT-ben is be lehet állítani, hogy mit ne vegyen figyelembe a gugli egy url kapcsán, de ez a többi kereső esetében nem segít semmit, így a canonical jobb megoldás.

    Ha már itt tartunk akkor megjegyzem, hogy arra is érdemes figyelni, hogy a /valami, /valami/, valami.html, valami.php, stb. mind külön oldalnak számítanak! Végül is ha két url-t egymás alá teszel és összehasonlítod őket, ha bármi pici eltérés is van, akkor külön oldalnak számítanak!



  3. #3
    Bölcs Baross Ferenc logója
    Csatlakozott
    09-04-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.208
    Begyűjtött 844 köszönetet
    573 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: WMT duplikált metaelemek és url kizárása?

    rel=canonical menjen a headerbe és akkor sztem nem lesznek ilyen gondok



  4. #4
    petron1
    Vendég

    Alapbeállítás re: WMT duplikált metaelemek és url kizárása?

    Köszi, utánanézek ennek a canonical dolognak, bár nem tudom mi az csak hallottam már ezerfelé, de nem foglalkoztam vele.

    Nem értem min mosolyogsz, lehet nem írtam le jól, de az oldalak amiket példaként írtam, teljesen ugyanazok. Nem 3 különféle oldal, hanem egy azon lap, amit a joomla így is betölt meg úgy is, illetve a lap alján van egy fb comment doboz és amiatt van a 3. féle fb_comment_id....stb. url

    valamit.html alatt nem három akármilyen url, hanem írhattam volna ezt is
    feherboros-toltottcsirke.html és ennek a WMT-ben lévő változatai.
    1. oldal: feherboros-toltottcsirke.html?fb_comment_id....
    2. oldal: feherboros-toltottcsirke.html?ModPagespeed=noscript
    3. oldal: feherboros-toltottcsirke.html?iframe=true&width=80%&height=80 %

    Ha így értetted te is, akkor bocs. Tehát tökugyanaz a lap. Oké szóval kanonikalt kell beletenni. Utána olvasok.



  5. #5
    Bölcs
    Csatlakozott
    11-12-21
    Hozzászólás
    763
    Begyűjtött 116 köszönetet
    100 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: WMT duplikált metaelemek és url kizárása?

    Azon kacagtam, hogy ma már akkor is a guglival van baj, ha valamit tényleg jól csinál...
    Azaz ha két külön oldalon ugyan azokat a meta elemeket találja akkor "buta módon", de valójában igaza van a duplikációt illetően.

    A lényeget nem értetted meg:
    "Végül is ha két url-t egymás alá teszel és összehasonlítod őket, ha bármi pici eltérés is van, akkor külön oldalnak számítanak!"

    Ezeket most írtad:
    1. oldal: "feherboros-toltottcsirke.html?fb_comment_id...."
    2. oldal: "feherboros-toltottcsirke.html?ModPagespeed=noscript"
    3. oldal: "feherboros-toltottcsirke.html?iframe=true&width=80%&height=80 %"

    Egymás alatt vannak, idézőjelek közé raktam a lényeget!!! Szerinted teljesen egyformák???

    Ez meg a megoldás, ami elvileg minden keresőnek megfelelő:
    <head></head> elemek közé <link rel="canonical" href="valami.html" /> azokra az oldalkra ahol valami.html?... található!



  6. #6
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: WMT duplikált metaelemek és url kizárása?

    Idézet Janko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A lényeget nem értetted meg:
    "Végül is ha két url-t egymás alá teszel és összehasonlítod őket, ha bármi pici eltérés is van, akkor külön oldalnak számítanak!"
    Ez a kijelentés mondjuk nem igaz, pl.
    example.com/valami#random
    example.com/valami#random2

    De a jelenlegi kontextusban igazad van. Csupán pontosítok.



  7. #7
    Bölcs
    Csatlakozott
    11-12-21
    Hozzászólás
    763
    Begyűjtött 116 köszönetet
    100 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: WMT duplikált metaelemek és url kizárása?

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez a kijelentés mondjuk nem igaz, pl.
    example.com/valami#random
    example.com/valami#random2

    De a jelenlegi kontextusban igazad van. Csupán pontosítok.
    Emphus tényleg igazad van a cimkézés kivétel...



  8. #8
    petron1
    Vendég

    Alapbeállítás re: WMT duplikált metaelemek és url kizárása?

    Ok, köszönöm, csak azt nem értem honnan veszi a Googlebot az iframe-es címeket? Mármint, miért lehet betölteni az iframe végződéssel a lapokat.
    A fb comment címeket gondolom a facebookról vagy nem tudom, nem értem miért kell figyelembe vennie a kérdőjel utáni változókat.
    (Igazat megvallva nem értem ezt az egészet, ez az én bénaságom)

    Köszi nektek!



  9. #9
    petron1
    Vendég

    Alapbeállítás re: WMT duplikált metaelemek és url kizárása?

    Az az érdekes hogy minden oldalamnál ott van a rel canonical!

    Ilyenkor mi van?
    Nagyjából az van, hogy valahol ezek a végződésűek is le vannak mentve és azokban is benne van a rel canonical saját magukra mutatva. Szóval nem a Google ostoba hanem én és a weboldalam.
    Csak épp nem tudom ezek honnan és hol kerültek be. ezek az iframe végződésűek.

    *Közben rájöttem, hogy ezek az url-ek le vannak mentve a google szervereire, magyarul lehet 301 redirectezni. Vagy van más megoldás?
    htaccess?



  10. #10
    petron1
    Vendég

    Alapbeállítás re: WMT duplikált metaelemek és url kizárása?

    htaccess-ben hogyan tudom átirányítani ezeket?

    ".html?minta" a ".html"-re.



Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •