A következő problémám van, amibe valószínűleg minden régi motoros üzemeltető előbb-utóbb beleeshet.
Van egy honlap.
Régebben olyan URL szerkezetet használtunk amilyet. pl. DOMAIN/REGI_URL oldalon volt elérhető a weboldal legnépszerűbb tartalma, amit sok linkajánlóba és cikkbe, stb elhelyeztünk.
Aztán 3-4 év után újraelemeztük a kulcsszavakat és ennek eredményeként megváltoztattuk az URL-eket, (hisz méginkább keresőbarátabbá tettük.)
Sajnos vannak olyan értékes és sok látogatót hozó linkek elhelyezve az neten, ahol a régi URL (DOMAIN/REGI_URL) van megadva és a honlapok szerkesztőit már nem tudjuk elérni hogy javítsák az oldalukon az url-ünket a DOMAIN/UJ_URL -re. így azok a linkajánlások sajnos maradnak a régi formátumban.
A régi linkeken is betöltődik az oldal, de a G duplikációt jelez és büntet.
Ilyenkor mi a teendő?
1. canonicalt kellene felvenni
2. tényleg átirányítással kezelni ezeket a linkeket
(A döntésnél figyelembe kéne venni azt, hogy tematikus oldalakról érkeznek a linkajánlások és ez erősíti a PR értéket is, amit nem szeretnék elveszteni.)
Valaki már átesett ezen a problémán vagy van valami jó javaslata? Az eredményt megosztom, mert most sajnos a duplikációk megjelenése óta nagyon nem szeret a G.
Könyvjelzők