Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (26) összesen

Téma: Brand domain vs Kulcsszavas domain

  1. #1
    Bölcs repjegyutazas logója
    Csatlakozott
    11-03-27
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    838
    Begyűjtött 277 köszönetet
    191 hozzászólásával

    Alapbeállítás Brand domain vs Kulcsszavas domain

    Brand domain vs Kulcsszavas domain

    Korábban több hozzászólásban is olvastam, hogy ki hogyan látja a Brand domain és a Kulcsszavas domain választását. Gondoltam indítok neki egy külön témát, hogy jelen pillanatban én hogyan látom ezek fontosságát, és ti majd véleményezitek vele szemben az álláspontotokat. Azt hozzá kell tennem az elején, hogy Brand domain névvel nem rendelkezem, ezért felőle csak a megfigyeléseimre hagyatkozhattam. A példámban, remélem nem haragszik meg rá, de egy fórum tag (esotanc) oldalát fogom felhozni, ugyan is az ő topikjában merült fel ez a téma igazán.

    „Bárkinek, bármilyen véleménye is legyen az egyes domainekről, de egyben biztosan közös nevezőn leszünk, hogy a megválasztása kulcsfontosságú. Új weboldal esetén érdemes is mindjárt a legelején ennek a kiválasztásával kezdeni.”

    3 féle domain létezik (nekem elsőre ennyi ugrott be):

    - brand domain (esotanc.hu)
    - kulcsszavas domain (idojaras.hu)
    - mix domain, azaz a kettő ötvözve (esotancidojaras.hu)

    „Az alább olvasható meglátásaim új domain esetében értendők, és nem már egy több éve futó oldalra.”

    Mikor lehet jó választás a Brand domain?

    Nagyon nehéz eset. Én úgy látom, hogy azok a Brand domainek sikeresek igazán fontosabb kulcsszavakra, akik kiemelkedő szolgáltatást nyújtanak (időjárás szóra: met.hu; koponyeg.hu; idokep.hu, az adott kulcsszóra az idojaras.hu csak a 4. helyen áll), vagy éppen már régóta a piacon vannak (Sanoma, Index és Lapcom csoport, stb.) vagy új oldalak esetében azok, akik irdalmatlan mennyiségű pénzt áldoznak hirdetésekre (Adsense, Facebook) és offline reklámokra (Blikk és Bors napilapok, Kereskedelmi tévék nyereményjátékai). Néhány példa az ilyen jellegű weboldalakra, akik nagyon gyorsan futottak be, főleg kuponos oldalak: Nemaradjle.hu, Egyutt.hu és a többi. Azért a nagy médiabirodalmaknak se minden fenékig tejfel, ugyan is rengeteg oldaluk van mínuszban, amit csak is azért hoztak létre, hogy a konkurenciával a lépést tudják tartani. Tehát önmagában a Brand domain is kevés, ahhoz még jó tartalom, és legfőképpen látogató kell, hogy társuljon. Nem olyan régen éppen a Google szüntette meg 10 szolgáltatását, amik nem hozták a várt eredményeket. Zárásképpen, azt kell mondjam, nagyon nehéz feladat előtt el az, aki 1 Ft-ból, csak a saját munkáját beleőlve szeretne egy Brand domainet felfutatni egy fontos, keresett kulcsszóra. Persze nem lehetetlen. Sokan tudták már megelőzni a Lap.hu oldalait is kiemelkedő kulcsszavakra.

    Mikor lehet jó választás a Kulcsszavas domain?

    A kérdésre a válasz: ha valaki viszonylag rövid időn belül szeretne keresett kulcsszóra (időjárás) előbbre jutni, és nem szán rá az oldalának népszerűsítésére (fizetős PR cikkek) éves szinten százezreket, vagy éppen milliókat.

    Mikor lehet jó választás a Mix domain?

    Nagyon sok esetben jó választás lehet a Brand és a Kulcsszavas domain ötvözése (esotancidojaras.hu), már ha erre lehetőségünk van, mert előfordulhat, hogy a kettőt összerakva egy elég hosszú domain jön ki. Az is örök dilemma, hogy melyik is kerüljön előre. A brand vagy éppen a kulcsszó a domain névben? Esőtánc esetében a fordítottja (idojarasesotanc.hu) sajnos elég értelmetlenre sikerül, neki nem sok választása marad. Esőtánc esetében az időjárás előrejelzés kulcsszóra, a kereső a domain névben lefogja az időjárás szót, ezért jó választás lehet számára a Mix domain megvásárlása.

    Érdemes-e spórolni néhány ezer forintot a domain megvételekor?

    A válaszom röviden: Nem. És mindjárt kifejtem, hogy miért, és bemutatom azokat, akik nem is a spórolás végett, hanem egyszerű figyelmetlenségből ennek áldozatai lettek. A győri székhelyű Lapcom csoport (bazar.hu; hasznaltauto.hu; kisalfold.hu) is áldozatul esett annak, hogy weboldaluknak (ingatlanbazar.hu), nem foglalták le anno a com-os változatát. Azt tudni kell róluk, hogy Nyugat-Magyarország legnagyobb fizetős ingatlanos portálját működtetik. A lényeg, hogy ezt valaki kihasználta, és a com-os változatra felhúzott egy gyenge minőségű oldalt, és az Adwords-el toborozza rá a hirdetőket. Az oldalt egy offshore cég üzemelteti, már a TV-ben is többször szerepeltek. A weboldal 30 napra ingyenes hirdetési lehetőséget kínál, ami aztán utána automatikusan fizetősé válik, és a cég a számlát küldi is ki. A hirdetést semmilyen módon nem lehet törölni, és a céggel se lehet felvenni a kapcsolatot. Ott tart az egész, hogy évek óta pereskednek, de a weboldal azóta is zökkenőmentesen működik. Azt hiszem, nem kell bővebben kifejtenem, hogy ez mekkora presztízsveszteség nekik.

    Ha a Szallas.hu anno megvette volna az ékezetes domain nevet, akkor nem lennének ilyen problémái:

    _http://www.domainabc.hu/aktualis/szallas-hu-szallasfoglalas/1803/

    Meglátásom, zárszó:

    Tény, egyre nehezebb jó kulcsszavas domaint választani (főleg .hu toldalékkal), és amiket visszadobálnak, azokat is többnyire a domain regisztrátorok viszik el, de még mindig lehet találni kibúvót. Gyorsabb, látványosabb előrekerülést jó kulcsszavas domain névvel viszonylag könnyebb produkálni, mint egy brand domain név esetében, de ez csak is a saját meglátásom, ezért kéretik fenntartásokkal kezelni!


    On-site SEO | WooCommerce webáruház | WordPress | Üvegfóliák értékesítése

  2. #2
    a pulykakakas Kvarclovag logója
    Csatlakozott
    10-08-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.017
    Begyűjtött 8 köszönetet
    8 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Brand domain vs Kulcsszavas domain

    Szép összefoglalás. Sokszor volt ez már téma, és nem tudunk túl lenni rajta. Valójában úgy érzem, itt a "saját döntésemet szeretném visszaigazoltatni" lélektani jelenség is játszik egy kicsit.

    Nos én már többször leírtam mit gondolok, legösszeszedettebben talán itt:
    _http://www.kepkat.info/2011/06/kulcsszavas-domen-babonaja.html

    Most csak a meggondolandó szempontokat sorolnám fel, elismerve, hogy ezek végiggondolása más esetekben más eredményre vezethet:

    1. mennyire hosszútávú a projekt: azért is fontos mert hosszú idő alatt a téma kulcsszava változhat, és ami jó volt két éve az lehet hogy most már nem annyira jó kulcsszó
    2. mennyire gyorsan kell eredményt elérni: a kulcsszavas domén főleg induláskor számít
    3. van-e még jó szabad kulcsszavas domén vagy csak nagyon erőltetett, nevetséges
    4. hányan vannak kulcsszavas doménnel versenyben, tudok-e jó eredményt elérni? kulcsszóval 25. helyen lenni elég nevetséges
    5. van-e lehetőség és kapacitás brandes és kulcsszavas oldal(ak) együttes futtatására
    6. van-e akkora verseny, hogy indokolt a kulcsszavas domént is bevetni: sokszor olyan esetekben is lendületből a kulcsszavas domént ajánlja a seos, amikor arra semmi szükség hiszen nincs erős verseny
    7. akarom-e védjegyeztetni a brandet, erre kulcsszó esetén nem lesz lehetőség
    8. a weboldal működése és célja illeszkedik-e a marketing stratégiába, az pedig a teljes céges stratégiába; avagy a marketinges őrjöng, hogy a weblapot nem tudja az offline és közösségi csatornákkal jól integrálni
    9. milyen a találati listán a kulcsszavas domének aránya, aki branddel van ott az rendelkezik-e olyan lehetőségekkel, amivel én nem

    Egyre inkább az az érzésem, hogy nem is ugyanarról beszélünk: a kulcsszavas domén hívei erős versenyben, jól fizető szavakra akarnak hirdetési bevételt termelő weblapokat készíteni, a hosszútávú vállalati megfontolások nem is érdeklik őket, hiszen nincs is egy termelő cég a projekt mögött.

    A brand domén hívei, pedig egy hosszútávú céges projekt oldaláról szemlélik a dolgot, ahol a brand sokat számít, a kulcsszóra a verseny tán nem is olyan nagy, és az oldalnak nem reklám bevételt kell termelnie, hanem ügyfelet hoznia, aki a terméket megveszi. Itt valós konkurencia a találati listán csak az, akinek szintén van terméke. A többi hiába lenne elől, mit adna el? Na jó egy kis Adsense bevételt elhalászhat. Termék alatt persze ne pendrájvra gondolj, ami lényegében bárkinek lehet, aki vevőt tud szerezni rá, hanem mondjuk holdkomp vagy tengeralattjáró tervezésre és gyártásra (hmm, kicsit tán túloztam, de talán érthető mire gondolok)

    Szóval az is fontos milyen területen működünk, mi az oldal célja. Azonkívül a kevert stratégia is megfontolandó, akár a domén névben a brand és a kulcsszó keverése, de még inkább a brandes főoldal és támogató kulcsszavas oldalak együttes indítása.



  3. #3
    Bölcs yatoo logója
    Csatlakozott
    09-02-18
    Hozzászólás
    1.842
    Begyűjtött 524 köszönetet
    302 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Brand domain vs Kulcsszavas domain

    Nekem az a véleményem, hogy van ám élet az interneten kívül is, és nagyon sokan a saját vállalkozásukat más csatornákon építették fel és az egészet egy brand névre építették. Az ilyen esetekben mindig a brand domaint szoktam javasolni főoldalnak és a kulcsszavas domanit vagy domaineket "támogató" oldalnak, azért írtam így mert tavaly óta nem javaslom senkinek a piramis rendszerű oldalak építését, tehát minden kulcsszavas domain külön életet él.

    Az említett példáról pedig az a véleményem, hogy vannak emberek akiknek hiába magyarázol bármit is, aki nem fogadja meg másnak a tanácsát az sokszor megszívatja saját magát, a régi fórumozók és katalógus tulajok közül mindenki emlékszik az említett cég linképítési kampányaira, én személy szerint vissza is írtam nekik az egyik utolsó kampányuk után, amikor felháborodva keresett meg a link beküldő, hogy miért utasítom el a linkjeit, megmondtam neki, hogy addig semmilyen linkje nem lesz elfogadva amíg a tulaj meg nem keres és nem állapodunk meg valamilyen együttműködésben, azóta is keres.... no comment.
    De azt gondolom, hogy nem véletlenül van az, hogy az ilyen emberek járnak folyamatosan bíróságra. Gondold végig mennyibe kerül neki fél perc reklám a kereskedelmi tévékben és mennyiért tudta volna megvenni az ékezetes domaint.



  4. #4
    ceterum cenSEO B. Joe logója
    Csatlakozott
    08-09-21
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    360
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Brand domain vs Kulcsszavas domain

    És mi a véleményetek erről a kombinációról?

    Kulcsszavas domain választása mint fődomain, és egy brand domain, ami meg 301-ezve van a kulcsszavasra?

    A kulcsszavas előnyeit ki tudja használni, valamint, ha offline kell nyomni a honlap címét vagy telefonon lediktálni, névjegyen szerepeltetni stb. akkor mehet a brand domain.



  5. #5
    a pulykakakas Kvarclovag logója
    Csatlakozott
    10-08-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.017
    Begyűjtött 8 köszönetet
    8 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Brand domain vs Kulcsszavas domain

    Idézet B. Joe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    És mi a véleményetek erről a kombinációról?

    Kulcsszavas domain választása mint fődomain, és egy brand domain, ami meg 301-ezve van a kulcsszavasra?

    A kulcsszavas előnyeit ki tudja használni, valamint, ha offline kell nyomni a honlap címét vagy telefonon lediktálni, névjegyen szerepeltetni stb. akkor mehet a brand domain.
    Nem rossz, de nekem a brand fődomén és a kulcsszavas (ha a verseny miatt kell) támogató domén átirányítás nélkül, rendesen linkelve a főoldalt a szimpatikus. Tiszta, átlátható, semmit trükk.

    A fődomén azért ne legyen kulcsszavas, mert a téma fontos kulcsszava változhat. Bár ez lehet csak az én bogyóm, mert én úgy keveredtem a seo közelébe, hogy a témánk fő kulcsszava megváltozott és ott álltam egy jó helyen (1.) lévő oldallal egy egyre kevésbé keresett kulcsszóra. Változhat azonkívül a vállalkozás tevékenysége is, no nem operaénekesből lesz kecskeidomár, de mondjuk a könyvelés elmehet a bérszámfejtés vagy adótanácsadás irányába.

    Azonkívül én nem szeretem, ha beütöm hogy cica.hu és és erre a kutya.hu-n találom magam, ezt nyilván nem sokan figyelik, de egyre többen vannak azért tisztában a webes dolgokkal. Az meg külön rossz, ha ilyenkor a böngésző figyelmeztet az átirányításra, aki nem tudja miről van szó, azt hiheti valami sumák oldal.

    És a mondatok elején végén ott a szerintem.



  6. #6
    barna-
    Vendég

    Alapbeállítás re: Brand domain vs Kulcsszavas domain

    Idézet repjegyutazas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    3 féle domain létezik (nekem elsőre ennyi ugrott be):

    - brand domain (esotanc.hu)
    - kulcsszavas domain (idojaras.hu)
    - mix domain, azaz a kettő ötvözve (esotancidojaras.hu)
    Szép kis összefoglalás volt. Ehhez a részhez csak annyit tennék hozzá, hogy szerintem a mix domainnek van egy olyan előnyös változata, amikor a kulcsszó elöl van a domainben (ez ugye hasznosabb SEO szempontból), és ilyen formában úgy alakítod ki a fantázianevet, hogy az még értelmes legyen. (Bár kompromisszum kell, az esőtáncot így el kell felejteni.)

    Mutatom mire gondolok:
    idojaraslatnok.hu
    idojarastudor.hu
    stb.

    Ezekben ott a kulcsszó jó helyen és még egy jópofa imázst is lehet vele építeni. (Persze biztosan lehet találni jobb ötleteket is.) Így gyakorlatilag egy jól SEO-zható brand domaint csináltunk.


    Domain választás előtt még azt kell eldöntenünk, hogy mit is akarunk pontosan elérni a látogatószámban, ugyanis ettől függ, hogy kulcsszavas vagy brand domaint kell-e választanunk.

    Brand domain esetén erre lesz szükségünk a kampányban: hirdetés, sok PR-munka, némi SEO és profi design, marketing. Ez utóbbi nagyon lényeges, mert a brand domain egyik nagy előnye, hogy visszatérő látogatókká konvertálod az oldaladra tévedőket.

    A kulcsszavas domainnél ez kell: SEO, SEO, SEO.
    Persze itt is lehet javítani a visszatérők arányán a design-nal, marketinggel, stb. Viszont én azt tapasztalom, hogy ha a domain nem annyira megjegyezhető (hosszú, kulcsszavas és még ráadásul mondjuk kötőjeles is), akkor nem annyira ragad meg az emberek fejében az oldal, bármennyire is telitalálat a grafika.

    A brand domainbe több energiát, pénzt, munkát és kitartást kell feccölni, de általában többet is lehet belőle kivenni.


    Utoljára módosítva: barna- által : 2011-09-11 00:35 Oka: Kihagytam egy sort.

  7. #7
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Brand domain vs Kulcsszavas domain

    Ennyiszer lerágott csont... havonta feldobott téma.

    A SEO-hoz kulcsszavas domain kell, a marketing szakembernek meg márkázható domain név.
    B. Joe egészen közel van a megoldáshoz.



  8. #8
    SEO Betyár seobazis logója
    Csatlakozott
    07-12-21
    Hely
    Marokkó
    Hozzászólás
    1.018
    Begyűjtött 6 köszönetet
    6 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Brand domain vs Kulcsszavas domain

    Szerintem tök mindegy, hogy kulcsszavas vagy brand a domain. Annyi előnye, van, hogy picit előbb célba ér a kulcsszavas. A brand az Brand, könnyen megjegyezhető. Én brand párti vagyok, persze igaz van mindkettőből jócskán a gyűjteményemben.

    Én perfekt együtt használom a marketinget a seo-val.


    "Tanulni és nem gondolkodni: hiábavaló fáradság; gondolkodni és nem tanulni pedig: veszedelmes."

  9. #9
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    11-09-26
    Hozzászólás
    3
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Brand domain vs Kulcsszavas domain

    Nem rossz, de nekem a brand fődomén és a kulcsszavas (ha a verseny miatt kell) támogató domén átirányítás nélkül, rendesen linkelve a főoldalt a szimpatikus. Tiszta, átlátható, semmit trükk.



  10. #10
    system g-easy logója
    Csatlakozott
    07-04-26
    Hely
    n/a
    Hozzászólás
    4.311
    Begyűjtött 2 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Brand domain vs Kulcsszavas domain

    LOL,
    Az előttem szóló kimásolta Kvarclovag egyik mondatát és azt illesztette be. (plusz volt még kb 6 db kétszavas hozzászólása és 8.-nak bereklámozta a 20 hozzászólás előfeltételes üzleti részbe a kuponos oldalát eladásra kínálva)




Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •