Adott egy anyag CMYK-ban, amit két direkt színre kellene bontanom Photoshop-ban. Aki tudja erre a legegyszerűbb megoldást, azt megköszönném.
Hasonló témák:
Adott egy anyag CMYK-ban, amit két direkt színre kellene bontanom Photoshop-ban. Aki tudja erre a legegyszerűbb megoldást, azt megköszönném.
Hasonló témák:
Mindegy, hogy cmyk plusz direkt szín, vagy duo- triotone
a lényeg, ha kép, fogod a színkivonatot (ami ugye értelem szerűen grayscale)
Channels - new channel - channel options - color indicates -> spot color - kockára kattintva megadod a pantone színt a skáláról - és lőn öröm és bódogság
Ezután minden amit a chanelben csinálsz direkt szín lesz, akár kép, akár szöveg, akár shape layer, annyi direkt színt csinálsz amennyit akarsz.
Emlékeim szerint valamelyik eps tud magával vinni direkt színt, de InDesign-ba simán be lehet hívni és viszi magával.
---------
sima duoton-hoz (fekete plusz egy direkt szín) előszőr szürkeárnyalatosba kell tenni a képet utána image - mode - duotone, ahol az eredeti kép szürke chanel-jét állítgathatod a megfelelő színekkel és azok görbéivel
Utoljára módosítva: Silver Tom által : 2009-02-12 13:46 Oka: elfelejtettem a duotont
Silver: ha már itt vagy és értessz hozzá, a Lab color funkció mire való?
leegyszerüsítve: a nyomda használja a cmyk színteret, ami a látható színek egy szűk része
a monitorok és egyéb megjelenítők az RGB színteret, ami a "valóság" nagyobb része mint a cmyk, de még mindig nem a teljes, valós látható spektrum.
A baj az, hogy a különböző eszközök, megjelenítők más-más egymástól kicsit eltérő rgb színtereket használnak, ezért (is) van, hogy két monitoron nem egyforma a kép. Az LAB színtér egy elvi, matematikai - mindent magába foglaló - tartomány. Ha eszközfüggetlen színdefiníciót akarunk akalmazni, akkor LAB értéket lehet megadni. Ez önmagában nem egy szín, csak akkor, ha hozzá rendelünk egy azt megjelenítő színteret vagy az rgb vagy a cmyk tartományból, erre használatos az ICC profil. Tehát ha a photoshopban te LAB színtérben dolgozol, akkor látni az LAB -> te monitorot icc profilja -> te monitirodon megjelenő aktuális kivetülését látod
grafikus monitor (rgb) - icc profil -> LAB
LAB -> icc profil -> ügyfél monitor
vagy
LAB -> icc profil -> pl cmyk, pl nyomda, vagy bármilyen nyomtató
A Duotone-nal próbálkoztam én is, de nekem nem akarja az igazságot. Az ott megadott két színt mossa egybe és arra teszi át az egész képet. Nekem ez nem jó. Vagy én csinálok valamit rosszul.
Akkor kérlek, mondd meg, hogy mit szeretnél pontosan
No, akkor mégegyszer.
1. Adott egy anyag, ami két színkódban van elkészítve. Egyszerűség kedvéért legyen az egyik magenta (C:0, M:95,Y:0, K:0 ) a másik szürke (C:60, M:51, Y:51, K:20)
2. Ez az anyag egy 2+0 színes nyomdai feldolgozásra lenne továbbítva.
3. Azt mondta a nyomda, hogy ők ezzel nem tudnak sok mindent kezdeni, mivel nem kettő, hanem négy színből áll.
4. A fentiek miatt kellene ezt az anyagot kettő színre varázsolni.
Ennél érthetőbben nem tudtam leírni.
És melyik 2 színre akarod állítani a képet? főszínre, vagy egy tetszőleges akármilyen színre?
Szerintem a nyomdának nem is a pontos szín a lényeg feldolgozáskor, hanem az, hogy két önállóan elkülöníthető szín legyen. Aztán majd ők olyan festéket tesznek a gépbe, amilyen két színkódot megad az ember.
Könyvjelzők