Mahone......igazad van, a 18-19 millió letöltő 99%-a szó szerint debil!
Nézted már a magyar vagy az angol fórumot? Miket kérdeznek? 0 programozási ismeretek+ 0 tanulási vágy. Ez jellemző a mai WP felhasználók 99.9999999999%-ra.
A vicces az, hogy akik oktatják, azok se értenek hozzá.
Csak tippelek - és max majd djarni kijavít/kiegészít ha nem így van - de szerintem djarni azért írta hogy nem kell egyik sem, mert alapvetően a template mókolással is meg lehetne ezt oldani és akkor nem terheled a wp-det plusz pluginnel. Pl. elég megnézni a themeforest-es kínálatot, elég sok template esetében van odaírva hogy seo optimized ami legtöbbször azt jelenti hogy felépítésében és meta tartalom generálásában is odafigyeltek e szempontokra.
Én mindezek ellenére - bár korábban én is volt, hogy így oldottam meg ezeket a kérdéseket - azt tudom javasolni mindenkinek, hogy egy jól beállított All in One-t vagy Yoast-t érdemes feltenni és megnézni hogy mit tud, mert sokkal (idő)hatékonyabb ezekkel dolgozni mint pötsölni a HTML kóddal. Egy lap sikeressége nem azon fog múlni, hogy a kódban megjelenő meta tartalmat a HTML mókolás vagy egy SEO plugin rakja-e ki. Az évek alatt elég sok wp-s site-t raktam össze és nekem az a tapasztalatom, hogy nincs előnye (a kevesebb pluginhasználaton túl) a kézi kódturkálásnak ebben a kérdésben.
Akkor válaszolok bővebben.
A kérdés az, hogy mi célból kell egy ilyen "seo" plugin? Meta adatok kitöltésére? Az esetek 90%-ában a meta keywords és description tagokat felesleges kitölteni, leginkább a fontosabb oldalaknál lehet előnye, pl. főoldal, vagy erősebb kulcsszavak aloldalra való optimalizálásánál. De én azt mondom, hogy még ott sem, mert tudatosan meg lehet írni úgy a tartalmat, hogy azt emelje be a találatok közé a google, amit én akarok. Már pedig ez a description-nál nem mindig működik, mert ha úgy gondolja, akkor figyelmen kivül hagyja.
A keywords meg totálisan felesleges szinte a google kereső esetén. A title pedig megegyezik az oldal címével és kész.
Ha mégis nagyon muszáj, akkor nem kell html szöszmötölés, hiszen az egyedi mezőkkel 1 perc alatt megoldható a meta description.
No meg attól, ha valaki ilyen "seo" pluginokat használ, nem lesz seo barát a honlapja, sőt, inkább a negatív irányba mehet el a dolog. Szóval ezt a beidegződést el kell felejteni, hogy seo barát theme, meg seo plugin. NEM! Sajnos már ez is átment a p@r@sztvakítás kategóriába azért, hogy több letöltést generáljon az aktuális bővítmény, vagy theme. Ha jól optimalizált honlapot szeretne valaki, akkor mélyen bele kell nyúlni a html kódba, továbbá tudatosan kell felépíteni a tartalmat, és megtervezni az oldal struktúráját.
Üdv.: Arni
Prémium Linképítés - sikerek, kockázatok nélkül - Valódi értékek 10 éve.
mahone (2013-05-28)
Utoljára módosítva: Akka által : 2013-05-28 13:21
Akka for president!
Bearanyoztad a napomat
Akka (2013-05-28)
Érdekes téma és talán hasznos is picit boncolgatni, úgyhogy jelezném: jelen esetben az általad írtak nagy részével nem értek egyet.
A Meta description-t Te is szeretnéd meghatározni de nem beírod valahova, hanem a szövegedet manipulálod úgy, hogy abból várhatóan egy bizonyos részt emeljen ki a Google. Ez nekem melósabbnak és bizonytalanabbnak tűnik, mint beállítani rendesen a Google ajánlása szerint.
A Title is érdekes kérdés, ugyanis itt vannak eltérő vélemények arról, vajon a Title és H1 azonos kell-e legyen vagy különböző. Keressetek rá a neten, sok jó leírást és fórumos beszélgetést lehet találni erről, még a "nagyok" véleménye is eltérő amennyire emlékszem (Matt Cutts, Rand Fishkin stb..). Halkan megjegyzem hogy van olyan SEO szoftver is mely ezt hibaként jelzi, vagy legalábbis jelöli.
Én úgy vagyok vele, szeretem ha van arra lehetőségem, hogy ezek különbözőek legyenek. Évekig ugyanazt a tartalmat raktam mindkét helyre, az utóbbi időszakban kezdtem el ezeket elkülöníteni és azt kell mondjam, hogy hátrányát nem, inkább csak előnyét látom ennek. Nem feltétlen azért csinálom mert óriási előnyt szeretnék ezzel szerezni, hanem egyszerűen azon oknál fogva hogy a Meta Title esetében tartom a max 70 karaktert, míg a lapra van, hogy picit hosszabb szöveget tartok jobbnak.
Az egyedi mező meg 1 perc téma szerintem közel sem annyi (nyitólap, kategóriák, tagoldalak, page, post módosítása nyilván több időt vesz igénybe). A végeredménye meg ugyanaz mint egy All In One esetetében: bejegyzés alatt ki tudsz tölteni mezőket. A különbség annyi, hogy te dolgoztál vele feleslegesen, nagyobb a hibázás lehetősége is hogy valamit elnéztél.
A végén meg azt írod hogy el kell felejteni a SEO plugint meg a SEO barát theme-t...? Az oké hogy bele kell nyúlni a HTML kódba és tudatosan fel kell építeni azt (azon túl, hogy megtervezed a tartalmi struktúrát is de az már egy másik pont), de ha ezt megteszed, pont hogy SEO barát theme-t kapsz amint el kéne felejteni ... itt nagy ellentmondást érzek.
Amiben egyetértek Veled: a keywords-t tényleg nem fontos kitölteni (bár szerintem semmiből nem áll 1-1 bejegyzés után még 5 sec-t rászánni és megadni azt is) és nem láttam még olyan theme-t, amibe ne kellett volna belenyúlnom hogy javítsak valamit az "optimalizáltságán".
Összegezve: hátrányod nem származik abból, hogy ha egy All In One-t vagy Yoast plugint használsz, max nyerhetsz vele. Az alap WP adta lehetőségeket mindenképpen kibővítik. Az, hogy szeretnél-e/tudsz-e élni ezekkel a lehetőségekkel az már egy másik kérdés, de az általuk nyújtott szabadság nekem például tetszik és élek vele.
Utoljára módosítva: Harder által : 2013-05-28 13:49 Oka: kiemelések
Szerintem bőven akadhat belőle hátrány. Mert egy bővítményt karban kell tartani, frissítgetni kell, és hibádzhat is, meg lehetnek kompatilitási problémák más bővítményekkel, de akár magával a wp-vel is. Szóval a karbantartása is időt vesz el.
Írtam, hogy a fontosabbaknál lehet érdemes kitölteni maximum, arra pedig tényleg 1 perc az egyedi mező. De ez valóban relatív, mert valaki nem tudja megcsinálni, valakinek pedig 1 perc. Egyébként én az utóbbi időben egyre többet szándékosan kihagyom a meta desc-et is. Az adott oldal / aloldal / bejegyzés (mindegy hogy hívjuk) content részének legelső bekezdését kell okosan megírni, és lám, azt hozza a találatokban. És még ezt jobban kedveli is, mert nem statikusan van neki megadva a leírás, hanem ő azt hiszi, maga emelte ki a tartalomból, ami mellesleg igaz is.A Meta description-t Te is szeretnéd meghatározni de nem beírod valahova, hanem a szövegedet manipulálod úgy, hogy abból várhatóan egy bizonyos részt emeljen ki a Google. Ez nekem melósabbnak és bizonytalanabbnak tűnik, mint beállítani rendesen a Google ajánlása szerint.
Én olyat nem írtam, hogy a H1 azonos legyen a title-vel. Én csak azt írtam, hogy mondjuk egy bejegyzés címe legyen a title.A Title is érdekes kérdés, ugyanis itt vannak eltérő vélemények arról, vajon a Title és H1 azonos kell-e legyen vagy különböző. Keressetek rá a neten, sok jó leírást és fórumos beszélgetést lehet találni erről, még a "nagyok" véleménye is eltérő amennyire emlékszem (Matt Cutts, Rand Fishkin stb..). Halkan megjegyzem hogy van olyan SEO szoftver is mely ezt hibaként jelzi, vagy legalábbis jelöli.
Ez rendben van. Az csak jó, ha nincsenek ismétlődő részek.Én úgy vagyok vele, szeretem ha van arra lehetőségem, hogy ezek különbözőek legyenek.
Arni
Na ha ennyire felpörgöt a topik, akkor én se rejtem véka alá melyik SEO plugint favirozálom. Nem a topik címében lévőket.
Pár éve nagy bajban voltam egy custom post type-os sablonnal (classipress), amihez nem találtam olyan SEO plugint (kipróbáltam az összes nagyon ismertet), amivel a hirdetéseknek egyedi title-ét tudtam volna adni. Magyarán szólva az akkori pluginok felülbirálták azt.
Szerencsémre akkor adtak ki egy új plugint (SEO Ultimate) , amit akkor még csak néhány ezren töltöttek le. Azóta ez a plugin elképesztően sok változtatáson ment keresztül, és mind a mai napig ezt használom, főleg custom post type-os (classipress, food recipes, stb.) sablonaim során.
Azt le kell szögezni, elsőre rémisztőnek tűnik a beállítása. Nagyon sok funkciója van, amit érdemes tűről-hegyire áttekinteni. De meg fogja érni. A haszontalanokat (pontosabban azokat amiket nem használsz), könnyedén kikapcsolhatod.
Azt nem tudom hova fejlődtek a többi pluginok, de én többek között azért szeretem a SEO Ultimate kiegészítőt mert:
- full meta leírás (title, description, keywords) adható a címkéknek és kategóriáknak is (beleértve a custom post type-hoz tartozót is)
- export/import funkció ( a deeplink juggernaut részen is van külön)
- a funkciók könnyedén kikapcsolhatók, vagy az admin menüből eltüntethetők (hidden funkció)
- deeplink juggernaut funkció (ez hivatott kiváltani a korábbi seo smart plugint, automatikus belső linkek)
- author highliter (könnyedén megadható a profil oldalon a szerző Google+ profila)
- könnyedén megadhatók az igazoló kódok (Google WMT, stb.), a Facebook és Twitter profilok.
- rich snippet funkció (értékelés, helyek)
- beépített 404 monitor
- beépülő meta robots tags (ezzel könnyedén nofollowozható a link pl.)
- canonical funkció
- satöbbi
Szóval halom hasznos funkciót dobtak össze a plugin készítői. Azoknak ajánlom akik kicsit jobban belemerülnek az On-site SEO-ba, vagy custom post type-os sablont használnak. Mert az alap dolgokra tényleg megteszi az All in One SEO, Platinum SEO (bár ez jó régen frissült), és társai.
Bővebb leírást, és 1 órás tutorial videót itt találtok róla:
WordPress › SEO Ultimate « WordPress Plugins
Utoljára módosítva: repjegyutazas által : 2013-05-28 22:39
On-site SEO | WooCommerce webáruház | WordPress | Üvegfóliák értékesítése
Könyvjelzők