Eredmény: 1 - 4 (4) összesen

Téma: Weboldal munkahelyi közösségnek

  1. #1
    Új tag
    Csatlakozott
    12-06-25
    Hely
    Szeged
    Hozzászólás
    4
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Boldogtalan Weboldal munkahelyi közösségnek

    Tisztelt Entity közösség!
    Nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy leírjam-e teljes egészében mire készülök, vagy kerteljek ( egy munkahelyi közösség számára készítek oldalt stb.), de végül úgy döntöttem, hogy elmondom az egészet úgy ahogy van, hátha így megértve könnyebben tudtok segíteni.
    A vasútnál dolgozom, és ott a mozdonyvezetőkön kívül a legösszetartóbb csapat a jegyvizsgálóké.
    Eddig is próbálkoztunk már több olyan oldallal, ahol fórumozni lehetett, vagy valami hasonló, de ez sajnos egy idő után mindíg elhalt, leginkább azért, mert vagy nehéz volt mindenkit összefogni, vagy van sokakat nem igazán érdekelt a fórumozás, vagy azért, mert egyesek félrevitték az oldalt, vagy miután megjelentek a főnökök, és aztán már sokan nem mertek tevékenykedni az oldalon.
    Úgy kb. két éve formálódott már bennem az ötlet, hogy hogyan is kellene csinálni egy olyan oldalt, ami összefogja a szakmaiakat (mindenkit), de ezen kívül, még azoknak akik csak véletlenül odatévednek, vagy például utasok akik információt szeretnének valamivel kapcsolatban (miért büntették meg őket a vonaton és így tovább) is jó lenne, ráadásul ha jól alakulna a külvilág felé akár pozitív képet is sugározna a szakmabeliekről. Hiszen sokan nem ismerik a kollegákat és eléggé sztereotípikus kép él a közvéleményben, miközben például nagyon sokan vannak köztük a többdiplomások (mint pl. én is, igaz én már mindent csinálok lassan a vasúton nem csak azt), az olyanok, akik egyesületeket, közösséget szerveznek, több telepállomáson van pl. amatőr szinjátszóköre a kollegáknak meghírdetett előadásokkal, sok közülük foglalkozik irodalommal, festő- és fotóművészettel és így tovább. Ráadásul ha valaki bajba kerül, akkor tényleg összefog a társaság így például pár éve amikor az árvíz sok kollega házát megrongálta, mindenki első szóra ment segíteni!

    Az én ötletem egy olyan oldal, aminek a belseje ugye -ahogy az eddigiekből talán kiderült- egy közösségi oldal mint az iwiw, vagy a facebook, de annál azért sokkal jobban konfigurálható, és mivel itt nem az a lényeg, hogy sokszázezer felhasználó legyen jelen, itt inkább a kisközösségi tevékenységen volna a hangsúly. Külön csoportba lennének szervezve a kollegák aszerint, hogy ki milyen telepállomáson országrészben stb. dolgozik. (hiszen például a pécsi kollegát nem igazán érdekli a szegediek problémája és viszont) Jöhetnének a vezetők is, sőt mi több el is várnánk, hogy jöjjenek, viszont be kellene állítani, hogy olyasmit ők ne lássanak a kollegák ténykedéséből, ami nem rájuk tartozik és ugyanígy fordítva. Viszont a vezetők fel tudnák tenni és a megfelelő kollegáknak továbbítani például az utasítástervezeteket, amikhez véleményeket várnak, vagy a belső álláshírdetéseket, amely most elég kaotikus módon működik. Én például általában megkapom e-mailben véleményezésre az utasítástervezeteket, de sokszor még én sem, akiket meg a leginkább érint, no azok meg sokszor nem kapják meg és így tovább.
    Akit tehát nem érdekel különösebben a szakmai csoporttevékenység, az is fel tudja rakni a kutyájáról, macskájáról, gyerekéről a képeket a saját oldalára és csetelhet stb. ugyanúgy mint más hasonló oldalon, akit meg jobban érdekel a szakmai munka, vagy cikket akar írni az olvasóknak az is megtalálja a számítását. Kb. 2500 jegyvizsgáló van az országban, tehát a felhasználók létszáma max ennyi lenne.
    Viszont aki csak beírja a címet és nem jegyvizsgáló az nem léphetne be belülre(!) Annak egy olyan oldal kellene ahol például lenne ennek az oldalnak (megintallunkvazze pont bloghu) egy sokkal komolyabb szakmai változata, ahol szakmabeliek válaszolnának a kérdésekre és nem fikablogként működne mint a linkelt oldal. Ezen kívül -és ez nagyon fontos- felkerülnének a kollegák írásai, véleményei olyan dolgokról amik a külső közönséget is érdekelhetik például díjszabásváltozások, vonalbezárások, hogy csak néhány példát hozzak napjainkból. Meg persze a kollegák versei, novellái, a szinjátszókörök előadási napjai és így tovább. Az olvasók pedig hozzászólhatnának. Szóval kívülről egy olyan hírportá szerű valami lenne, amit a jegyvizsgálók írnak,belülről meg közösségi portál.
    Kitalálni és megszervezni ezt sokkal egyszerűbb mint megvalósítani. Balszerencsémre ugyanis úgy három hónapja előadtam ezt az ötletet a kollegák körében, akik azóta teljesen be vannak zsongva és mivel én vetettem fel az ötletet és valamennyire értek is a honlapszerkesztéshez, közfelkiáltással rámbízták ezt a nonprofit munkát azaz a weboldal létrehozását, ők meg elkezdték megszervezni a "szerkesztőséget" azaz a moderátorokat, szerkesztőket szerte területenként. És miközben ők már tűkön ülve várnának legalább valami tesztelnivalót, én már teljesen kétségbeesve elakadtam.

    Nos én tényleg ismerem valamennyire a php-t, Css-t stb. (még annó a fősulin tanítottak ilyet nekem Szegeden) és persze nem napi szinten, de azért szoktam oldalakat készíteni. Ismerek pár portálrendszert, és persze az elmult három hónapban szinte az összeset végigpróbáltam amit csak találtam. A baj az, hogy vagy olyanok vannak, amik hírportálnak tökéletesek, de közösségi funkcióra kevésbé, vagy éppen fordítva olyanok, amelyekben nagyon jól lehet csoportokat szervezni és ökörködni, viszont, főoldala, hírmodulja, pláne értelmes sablonja vagy egyáltalán nincs, vagy nagyon kezdetleges

    Közösségi motorból szinte az összes végigpróbálása után azt tudom mondani, hogy pl. az elgg. tökéletes. Könnyen lehet csoportokat létrehozni, jogosultságokat meghatározni benne és a csoportoknak egyből van saját blogja fóruma mindene. Viszont kívülre a főoldalra cikket írni vele csak nagyon kezdetleges módon lehet. Nincsenek kategóriák például, lehet csinálni de az sincs kidolgozva, nincsenek szinte semmilyen rendezési alapelvek, vagy sablonok kívülre és igy tovább. Pedig ezeket általában a legegyszerűbb kis portálmotorok is tudják már legalább 15 éve. Az elgg fórumán van sok-sok kiegészítő, de azok 90%-a a belső részhez ad hozzá új dolgokat. Átnéztem egy csomó elgg. motorra épülő oldalt, de amint észrevettem, igazából mindegyik az iwiw-el, facebookal stb. szeretne versenyezni és azt tartja lényegesnek. Itt pedig nem az a cél!

    A Joomlához a közösségi motor fizetős, ráadásul annyira nem is jó. A WP-hez rengeteg nagyon jó hírportál sablon van a neten ingyen is. Viszont a Buddypress, szinte mindegyiket tönkreteszi, és ha még csak annyi lenne az egész, hogy elcsúszik ez-az az még megoldható volna, de sok esetben inkább olyan adatbázishibát okoz, amin csak a teljes újratelepítés segít. És persze használható leírás hozzá (a sablon és a Buddy összehangolása) sehol nincs, vagy legalábbis én nemigen találtam. Ráadásul az alap Buddy még a fényképfeltöltést, kategórizálást sem teszi lehetővé, a neten található kiegészítők nagy része meg hibás.
    A Drupal kezdőknek nem éppen egyszerű, de azért egész jól konfigurálható. Közösségi funkciói viszont nem éppen vannak, amik meg igen hát azok sem egyszerű beállításukról híresek.
    Portálmotornak egyébként amint észrevettem a Typo3 a legjobb. Abban tényleg minden van mint a mesében,-ha nincs akkor mindent meg lehet oldani- viszont azt jól megtanulni több hónap, és bár nem tettem le róla mert nagyon de nagyon megtetszett, és tanulom rendületlenül de jelen esetben az oldalnak inkább egy későbbi erre a portálra való fejlesztése során kerül majd szóba.
    Három hónap alatt végignéztem már szinte mindent, és végül jelenleg visszatértem a kezdetekhez, ahonnan elindultam.: Van egy wp fenn főoldalnak, és egy linkre kattintva bejön az elgg. Viszont ha így is marad jó lenne megoldani, hogy akik belsősök, azok írhassanak a főoldalra és ne kelljen mindkét rendszerbe külön belépniük.

    Azok akik eddig képesek voltak végigolvasni a sok szöveget amit eddig írtam összefoglalom mi az ami lényeges az egészből:
    -Kellene egy olyan hírportál, kategóriákkal aminél a felhasználók írják a cikkeket és azok megjelenését a szerkesztők hagyják jóvá, mint ahogy a hozzászólások moderálását is ők végzik
    - A fentieken túl kellenének közösségi funkciók, amit viszont csak a kollegák használhatnának
    Melyik motort, illetve motorokat ajánljátok ehhez a fenti két funkcióhoz, melyik a legjobb erre a célra szerintetek?
    -Ez utóbbinál amikor először belép, akkor mondjuk kötelezően megadja, hogy melyik telepállomáson dolgozik és hasonlók, így már eleve bekerülne a saját csoportjába. Természetesen létrehozhat újabb csoportokat is akár, de ehhez is kell természetesen a szerkesztők jóváhagyása.
    - Természetesen tudnia kell az összes olyan alap kütyüt ami más közösségi oldalon is van(képfeltöltés, albumok, hozzászólás a képekhez, chat, események, tetszik gomb stb.)
    -Ha két különböző motor dolgozna akkor lehetőleg egy helyen kelljen belépni.
    - Akik külső olvasók azok csak a külső portál hozzászólási lehetősége, vagy a már említett rovat kérdéseinek beküldése miatt regisztrálhatnának, másra nem lennének jogosultak

    Köszönöm mindannak aki legalább végigolvasta! Ha még segíteni is tudna annak rendkívüli módon örülnék!



  2. #2
    Mentor Sanyi49 logója
    Csatlakozott
    10-03-26
    Hely
    Hajdú-Bihar
    Hozzászólás
    372
    Begyűjtött 23 köszönetet
    22 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Weboldal munkahelyi közösségnek

    Szia!

    Az úgy miért nem jó, hogy csinálsz egy elgg közösségi portált és egy külön wordpress blogot? Az elgg-re regisztrálhat mindenki, a wordpress blogra meg te adod ki a szerkesztői fiókokat.



  3. #3
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.290
    Begyűjtött 597 köszönetet
    460 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Weboldal munkahelyi közösségnek

    Igen, én is pont ezt akartam írni. Érthető, hogy nincsen olyan kész - pláne ingyenes - megoldás, ahol mind a 2 funkció működne. Ehhez meg kellene bízni egy programozót, aki megcsinálja neked, de a leírás alapján gondolom az nem jó neked, mert ki fizetné meg..

    Így marad az, hogy mondjuk csinálsz a fődomain-ra egy hírportált, blogot, ami lehetne wordpress alapú, és ennek aldomain-jére - pl. admin.valami.hu - felépíted a közösségi részt egy másik cms-ből. Aztán maximum annyira lehetne átjárható a 2 rész, hogy kirakod a linked mindegyikre: Belépés a közösségbe, ugrás a hírportálra, stb..

    Üdv.: Arni



  4. #4
    Új tag
    Csatlakozott
    12-06-25
    Hely
    Szeged
    Hozzászólás
    4
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Weboldal munkahelyi közösségnek

    Az elgg-nél meg kell adni egy olyan könyvtárat az elgg könyvtárán kívül(!) ahol az adatokat tárolja. Tehát vagy a szerver főkönyvtárában, vagy pedig úgy csináljuk hogy /weboldalunk/elgg/ majd ide telepítjük az elgg-et, és a weboldalunk könyvtárába az adatkönyvtárat. Ez szinte kínálja magát arra, hogy a példánknál maradva a /weboldalunk/ könyvtárban ne csak egy adatkönyvtárat tartsunk, hanem feltegyünk egy portált főoldalnak,amelyből egy link segítségével könnyedén tudunk átlépni az elgg-be. Mint írtam is innen indultam el, és ide jutottam vissza most, tehát jelenleg így néz ki az itthoni környezetben a tesztoldal a szerveren. Az adatbázis is lehet egy, hiszen csak prefixnek kell különbözőt megadni és akkor nem zavarják egymást egyáltalán.
    Én igazából valami olyasféle algoritmusra gondoltam, ami az elgg felhasználóinak nevét, jelszavát átmásolja a portál (jelen esetben WP) felhasználói közé, és akkor bár külön-külön kell belépni, ha kommentelni, vagy cikket irni is akarnak a főoldalon, de elég csak a belsőbe regisztrálni a kollegáknak. Hogy ez megvalósítható-e, ahhoz persze nem ártana tudni, hogy hogyan tárolja el példánknál maradva a WP a felhasználók adatait.
    A neten kutakodva typo3 felhasználók már sikeresen csináltak ilyet (link majd akkor, ha már engedi számomra is a rendszer..), illetve létezik egy olyan kezdeményezés is amely a WP alá, mint plugin tölti be az elgg-et (annak egy sokkal korábbi verzióját egyelőre, de az a projekt, bár a kód müködik, de leállt. Illetve van egy teljeskörű megoldás egy cégnél a teljes felhasználói integrációra amit most hirtelen nem találok, de az árára emlékszem és valami többszáz dollár..


    Utoljára módosítva: mattil által : 2012-07-12 23:01 Oka: Elütések javítása

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •