Első körben réspiacra nyitnék, aminek nagy a rajongói tábora. Leginkább a most felkapott játékokra ráállva és az ezek köré kiépült közösségi oldalakat kihasználva. Ami egyedi lehetőség lenne a tagoknak és akár a tagok által szervezett esport rendezvények és az ebből, továbbá az oldalon végzett interakciókból egy achievement rendszer, ami a későbbiekben beváltható nyereményekre. Nyilván az első ilyen jellegű szponzor a saját shopom lesz. De ebbe még sokmindenkit be lehet később vonni. Továbbá valami módon be szeretném ide vonni a youtube és twitch streamereket. Tabellák, riportok, összehasonlítások, cikkek formájában. Na ők mondjuk egy nagyobb falat lesz az eddigi tapasztalataim alapján.
De akkor legyen egy konkrét kérdés is:
Mivel én jómagam nem vagyok egy kimondott gamer. Heti 2-3 órát játszok és nem is mélyülök el különösebben a trendekben. Inkább az elmúlt 2 hónapomra volt jellemzőbb, hogy komolyabban beleássam magamat a témába, de kétlem hogy én szakmailag hiteles cikket tudnék írni. Fejlesztéshez értek, illetve be tudok vetni olyan botokat, ami összegyűjti egy csokorba az érdekesebb, felkapottabb híreket a témában. Tehát kell egy csapat lelkes és hozzáértő író. Véleményetek szerint mekkora csapattal lehet/érdemes ezt elkezdeni és milyen költségekkel érdemes számolnom? (Tárhely, domain és fejlesztés adott.) Tehát az írók bérezése, egyéb jutalmazása, képek, esetenként fiverr megbízások grafikai munkákra, akár fordításra.
Illetve 2. kérdés:
Mi az a "kritikus" tömeg, ahonnét már lehet bevételből finanszírozni az üzemeltetést? Az előző kérdésem költségeire gondolok. Kisebb oldalakon egy
PR cikk megjelenítés 5 eurótól a 10-30 ezer forinton át a 350 ezer forintig terjed. Szóval elég komoly a szórás. Bannerek, rendezvények szervezése, hírlevelek, fb promók további bevételi lehetőségek a számukra. Nyilván az elején maximum a google ads el tudnék elindulni, ami nem lesz egy nagy eresztés az elején. (Viszont a téma miatt jó kattintási arányra számítok.) Tehát véleményetek szerint, mi az a mérőszám, ami alapján be tudom árazni a hirdetési opciókat és ahonnét ez a hirdetőket is érdekelni fogja?
Nyilván mindenki más más módszerekkel keres
PR cikk partnert. Sokan ügynökségeket bíznak meg ezzel. Én szerényebb költségvetés okán általában adott kulcsszavak kombinációival gyűjtök be magazinokat, blogokat, amennyit lehet. Mindtől kérek árajánlatot, majd a kapott árakból és a
SEO audit eredményekből készítek egy excel táblázatot és elkezdem a legjobb ár/érték arányú lehetőségeket bevetni. Nem tudom mások áldoznak-e erre ennyi időt. Illetve nem minden ilyen oldal elérhető, vagy nyitott kisebb/új oldalakkal való kommunikációra, még akkor sem, ha az éppen fizetne a szolgáltatásért cserébe.
Könyvjelzők