Gregory Stone (2014-11-15)
En csak a programozasrol tudok ebben velemenyt alkotni, de ha megnezed ezt:
http://www.inf.elte.hu/karunkrol/okt...BSc_2008_C.pdf
akkor latod hogy az ajanlott olvasmanyok kozott 1998-as konyvek vannak. Ismerosok akik nemreg jartak egyetemre, szinten olyanok meselnek, amitol egnek all a hajam. Angol egyetemen Pascal-t tanitanak mai napig
If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.
Ruby blog
Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
Respect all, fear none
Személy szerint gratulálok neked a vizsgádhoz, és sok sikert a jó munkákhoz! Nem akarom megkérdőjelezni az általad írtakat, főleg azért nem, mert a végzettségem nem jogosít fel rá, azonban a fenti statisztikáknál azt hiszem hogy kihagytál kb 300000 embert aki főiskolai vagy egyetemi végzettséggel rendelkezik és jelenleg Angliában vagy más nyugat európai országban dolgozik olyan munkakörben ahol senki nem kérte tőle a végzettségét! Szóval akkor amikor el akarják veled hitetni a kozmetikázott statisztikákat, akkor használd az egyetemen tanultakat és tudj mögéjük nézni!
Gregory Stone (2014-11-15)
Nem is olyan régen kérdezték meg egy személyes találkozón tőlem, hogy hol érdemes seo-t tanulni. Amire az átbeszéltek urán arra a következtetésre jutottunk, hogy olyan gyorsan fejlődik az ipar, hogy a magyar oktatási struktúrával ezt nem lehet követni tehát jól oktatni sem.
A diploma számomra is csak egy papír, ami igazolja azt hogy képes volt elvégezni azt a szakot az illető. Így én is azt mondom, hogy aki akar az kemény munkával és kitartással lehet jó szakember. A papír nem jogosít semmmire. Kettő papír meg pláne.
Múltkor egy üzleti találkozón röhögtünk azon, hogy hála égnek, hogy nem tanultunk sokat, mert akkor nem lennénk ma cégvezetők. Persze ez vicc, reklám-marketinget én is tanultam, csak szart sem ért.
A felsőoktatás eszköz, nem cél. Ha kell a céljaidhoz, akkor használd.
Csurga (2014-11-14), Gregory Stone (2014-11-15)
yatoo:
Először is köszönöm, másodszor pl. én pont olyat szakot választottam, ami lényegében csak arra való, hogy egy kicsit jobban átlássam a világot. Nem
Ezeket az adatokra konkrétan emlékszem, hogy olvastam, de sajnos most nem találtam meg a forrást. De egy hasonló cikk a témában engem igazol:
hvg.hu/enesacegem/20140901_Tenyleg_semmire_nem_megyunk_a_diplomaval
Nem igazán hiszem, hogy ebben pl. a forrás az kozmetikázott.
Szakdolgozatom második fejezetének lényegében első része erről szólt: hiába indítanának bármilyen kreditrendszerű képzést online marketing területén, mire összeszednék az anyagot, leadnák, majd vizsgáztatnának, annyi idő eltelik, hogy megette a fene az egészet.Nem is olyan régen kérdezték meg egy személyes találkozón tőlem, hogy hol érdemes seo-t tanulni. Amire az átbeszéltek urán arra a következtetésre jutottunk, hogy olyan gyorsan fejlődik az ipar, hogy a magyar oktatási struktúrával ezt nem lehet követni tehát jól oktatni sem.
Geri:
Nem tudok állást foglalni az ELTE-vel kapcsolatban, annyi azonban bizonyos, hogy egy 2008-as tantervben lévő ajánlásról nem sok hitelt érdemlő következtetést lehet levonni. Nálunk pl. az egyetem végére szinte már csak digitális jegyzet volt, mintatantervben lévő források meg kb. dísznek szolgáltak. Összehasonlításképpen összesen kb. 2 könyvet, ha megvettem.
Amúgy, amennyire én tudom, az egyetemek közül az ELTE színvonala esett a legtöbbet, lényegében szinte már csak a neve maradt meg, mint érték.
Antioxidánst tartalmaz.
"Galaktikus logók, arculat, weboldalak a KKV-számára!"
stargeckos.com
Ezt abszolút jól látod, még egy kis statisztika: a felsőfokú végzettséget szerzettek kb 30-40%-a dolgozik abban a szakmában, amit végzett. Persze ez is érdekes, mert ha valaki azt mondja, hogy villamosmérnök, akkor kb semmit nem mondott. Az csak egy gyűjtőfogalom, ha hozzáteszi, hogy pl energetikai modulon végzett, akkor már van valami fogalom arról, hogy mihez is ért. Wolf Gábor neve gondolom soknak ismerős, pl ő is villanyosmérnök. Lehet a munkásságának a minőségéről vitatkozni, de azért eljutott valahova.
Másrészt ne felejtsük azt sem el, hogy 18-19 évesen az embernek lövése sincs arról, hogy mi lesz majd az életében. Nyilván megvannak az a tantárgyak amiket szeret, meg amihez ért is, de hogy abból hogyan tud később profitálni azt képtelenség előre látni.
Egyébként a FIVOSZ készített egy felmérést, miszerint a fiatal felnőttek 3%-a tervezi azt, hogy vállalkozik. Ergo a masszív többség alkalmazottként tervezi a jövőjét, amihez - ha jól akar keresni - egyetem nem éppen hátrány.
Gregory Stone (2014-11-15)
Illetve, ami 18 évesen jónak tűnik (4-6 év múlva) a jövőben egyáltalán nem biztos, hogy hiánycikk, ha el is végzed a sulit. Egy jó iskolában egyébként akiket tényleg érdekel az, amit tanulnak simán lehet olyan kapcsolatokat összehozni, hogy az elhelyezkedéssel ne legyen gond a későbbiekben. Általában azok lepődnek meg a legjobban, akik mostani oktatási rendszerre úgy tekintenek, hogy egy komplex és átfogó megoldást nyújt a munkaerő piacon való elhelyezkedésüket illetően. Biztos van olyan szegmens, ahol működik a dolog, de több olyan van, ahol abszolút nem sajnos.
Gregory Stone (2014-11-15)
Megint más kérdés, hogy egyáltalán mennyire motivált rendes szak választáshoz, annak elvégzéséhez valamint, hogy szellemi képességei, valamint a hozott tudás mihez elegendő.
Szerintem a legnagyobb probléma a középfokú oktatással van, az felsőoktatás színvonal-csökkenése csak egy tünet. Hiába lenne normális az oktató, ha a hozott tudás nem elegendő. Mindenkit meg nem lehet megbuktatni mert akkor meg elmennek a diákok, egyetem meg csődbe megy. Így csökkenteni kell a színvonalat, ami egy ördögi kör.
Csurga (2014-11-14)
Könyvjelzők