Oldal: 2 / 4 ElsőElső 1234 UtolsóUtolsó
Eredmény: 11 - 20 (39) összesen

Téma: Mi a véleményetek a pertársaságokról?

  1. #11
    Bölcs Andrea logója
    Csatlakozott
    08-03-26
    Hozzászólás
    1.033
    Begyűjtött 278 köszönetet
    213 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mi a véleményetek a pertársaságokról?

    Én abban látom a problémát, hogy a bankok próbálják azokon leverni a bedőlt hiteleket is, akik még tudják fizetni. A valuta árfolyamváltozása nem indokol 50-60%-os (vagy még több) havi törlesztő emelést. Ennek pedig egyenes következménye, hogy a még fizetők közül is sokan bedőlnek, be fognak dőlni. Tehát vastagon sárosak a bedőlésekben a bankok.



  2. #12
    Mindig van lejjebb Wirg logója
    Csatlakozott
    08-06-04
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.988
    Begyűjtött 413 köszönetet
    215 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mi a véleményetek a pertársaságokról?

    Idézet djarni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem! Amikor már az árfolyam miatt nagyobb a hitel összege, mint a lakás vételára, nem mondsz fel semmilyen szerződést, ugyanis nem tudsz kilépni belőle.

    Szóval nem ilyen egyszerű ez, mint írod! Ettől függetlenül egyetértek a gondolataiddal, de attól még nekem nem lesz jobb.. Én nem vállaltam kockázatot, nem mentem bele buta döntésekbe, mégis áldozat vagyok, ennyi.
    Arni
    Tiszta sor, pont erről beszélek! Amerikában él a walk away elv, itthon nem. Tehát kint ha van egy ilyen szitu hogy nagyobb a hitel mint a lakás akkor azt mondod hogy viszlát, köszi szépen. Pont ezért kellene itthon bevezetni. Így a kockázatok megosztása jobban meg lenne oldva és a bankok is alaposabb ügyfélkockázati felmérésre lennének szorulva.



  3. #13
    Bölcs rendszergazda logója
    Csatlakozott
    09-07-25
    Hozzászólás
    565
    Begyűjtött 108 köszönetet
    65 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mi a véleményetek a pertársaságokról?

    Idézet djarni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nekem speciel nincsen semmilyen hitelem, de ez nem jelent semmit, mert hiába vagyok megfontolt ember, ugyanúgy érint minden tünete, ráadásul egyenes ági leszármazottként szépen örökölni fogom az adósságokat, amit nem is én követtem el.
    Az öröklés visszautasítható a hagyatéki eljárásban, nem vagy köteles örökölni, azonban ha ezt a hagyatéki eljárás során nem teszed meg, később már nem utasíthatod vissza azt. Az esetleges tartozásokért csak az örökrészed erejéig felelsz a hitelezők felé, nem a teljes vagyonoddal, ez is fontos.

    1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK)

    674. § (1) Az örökös az öröklés megnyílta után az örökséget visszautasíthatja. Az államot mint törvényes örököst az örökség visszautasításának joga nem illeti meg.

    675. § (1) Ha az örökös az öröklés megnyílta után a visszautasítás jogáról kifejezetten vagy hallgatólag lemondott, az örökséget többé nem utasíthatja vissza.

    679. § (1) Az örökös a hagyatéki tartozásokért a hagyaték tárgyaival és annak hasznaival felel a hitelezőknek. Amennyiben a követelés érvényesítésekor a hagyaték tárgyai vagy hasznai nincsenek az örökös birtokában, annyiban az örökös öröksége erejéig egyéb vagyonával is felel.
    (2) Azokat a vagyontárgyakat azonban, amelyek nem kerültek az örökös birtokába, továbbá azokat a követeléseket és egyéb jogokat, amelyek nem voltak érvényesíthetők, valamint az átvett vagyontárgyak meg nem levő hasznait csak annyiban lehet az örökös felelőssége megállapításánál számításba venni, amennyiben az örökös ezektől neki felróható okból esett el.


    x

  4. #14
    Mentor
    Csatlakozott
    11-07-21
    Hely
    Bp
    Hozzászólás
    400
    Begyűjtött 72 köszönetet
    50 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mi a véleményetek a pertársaságokról?

    Szerintem van.

    Anno sokan nem gondolták, hogy a CHF felmegy 180-ról 250-re, és ott megáll, s nem akar lejjebb jönni.

    Sokan nem gondoltak bele, hogy jön egy válság, aminek következtében:

    - a törlesztője akár duplájára nőhet
    - elveszíti a biztosnak hitt állását

    Ennek következtében a bank viszi a lakását + élete végéig adós lesz. Vannak aki nem tehetnek róla, hogy fele annyi fizetésből NEM tudják törleszteni a dupla akkora törlesztő részletet
    Idézet charlie eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem ilyen nincs teljes mértékben:

    Senkinek a fejéhez nem raktak pisztolyt, hogy vegyen fel hitelt. Persze, részben nem tehet bizonyos dolgokról, de hogy az egészről nem tehet...




  5. #15
    Mentor
    Csatlakozott
    11-07-21
    Hely
    Bp
    Hozzászólás
    400
    Begyűjtött 72 köszönetet
    50 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mi a véleményetek a pertársaságokról?

    Pontosan így van. A bankok a jól fizető ügyfellekkel fizettetik meg a nem fizető hitelesek által keletkező hiány egy részét......
    Ha valaki bankot választ, akkor elsőként azt nézze, hogy mekkora a bedőlt hitel állománya
    Idézet Andrea eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én abban látom a problémát, hogy a bankok próbálják azokon leverni a bedőlt hiteleket is, akik még tudják fizetni.




  6. #16
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    10-05-22
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    117
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mi a véleményetek a pertársaságokról?

    prosequor
    Tavalyi év második felében felajánlották a fixálást, a megváltozott helyzet miatt most meglehet, hogy könnyebben lehet velük egyezkedni.
    Semmi sincs ingyen, 12 ezer a szövetség éves tagdíja, aminek csak akkor van értelme, ha perre mész. Utána össze kell dobni a perilletéket és az ügyvéd pénzét, ami kb. 50-120 e Ft között jön ki a pertársaság létszámától és a perilleték mértékétől függően.

    serwer
    Egyetértek rettentő fontos a morális kérdés és valóban megkerülhetetlen,de a jog is tényekre alapoz. Azért gondoltam, hogy belépek én is egy pertársaságban, hiszen azzal "kecsegtetnek", hogy ha megnyerjük, akkor nagyvalószínűséggel visszaállítják az eredeti állapotot, és akkor már más a helyzet, mivel forintot vettem fel ( CHF alapján számolnak, de csak forintot tüntetnek fel ), aminek a 75 % -át már így is kifizettem.

    DomainFlotta
    Köszönöm az esetleírásokat, de a másodiknál azt nem értem, hogy egy vállalkozás hiteléhez mi köze a személyes vagyonnak (Bt. esetében felelsz csak a személyes vagyonoddal)?

    djarni
    20 éves autó hitelről még nem halottam, de ez lehet az én hibám.

    Wirg
    Mondtam, hogy a hitelfelvevő tehet róla, így kezdtem, de úgy látszik, nem lehet elejét venni a bizonyos dolgoknak.
    Én sem gondolnám, hogy érdektelenek az autóhitelek, de abban igazad van, hogy nincs szükség mindenáron autóra főleg a városban. De abban egyetértek djarni-val, hogy attól még, hogy a Bank elviszi és eladja nyomott áron az autót, még marad jócskán fizetni való, amit be akar vasalni (ezen talán lehet egyezkedni a Bankkal) a pénzintézet.
    Nálam nem az nem a cél, hogy ne keljen kifizetni, hiszen a nagy részét már kifizettem, ha mindent forintban számolunk, de ha Bank tudja igazolni, hogy az én befizetett forintomból devizát vásárolt, és a számlámon vezette szépen az átváltásokat, akkor más a helyzet. De mivel a szerződésben ilyen deviza alapú számla nem szerepel, így kétlem, hogy ezt tudnák igazolni. Ezeket a vitatható kérdéseket támadják a pertársaságok, ha viszont ezek miatt semmis a szerződés, akkor újra kell számolni az egyoldalú módosításokat.

    Laciboy
    Az még csak egy dolog, hogy a hitelfelvevők nem gondolták, hogy ilyen mértékben is tud emelkedni a CHF, de ezt a bankok vélhetően sejtették smint hozzáértők nem figyelmeztettek, ezért ők is felelősek valamennyire. Másfelől meg nem a duplája nekem sem az akkori CHF és a jelenkori CHF között a különbség, semmi nem indokolja az ekkora emelést csak a kamatok és a vételi/eladási ( ha volt) árfolyam közti nyereség növelése.

    Nem kérdés, hogy változtatásokra van szükség, de vajon, ha a pertársaságok nyernek, akkor az mit indukálhat a pénzügyi szektorban?


    Utoljára módosítva: n.k.i által : 2013-04-24 19:39 Oka: elírás

  7. #17
    Új tag
    Csatlakozott
    10-03-25
    Hozzászólás
    11
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mi a véleményetek a pertársaságokról?

    Morális kérdés megkerülhetetlen? Többrevágyó magánszemélyek?

    Érdekesen fogalmazol. Tömören a saját helyzetem: azért vettünk fel svájci frankos hitelt, mert a forint alapúnak akkora volt a havi törlesztőrészlete, amelyet nem tudtunk volna fizetni. Azt hiszem többrevágyónak azt nevezni, aki csak a családjával szeretne saját lakást venni... Hát érdekes megfogalmazás. Egybként most (6 évvel később) fizetek annyit havonta, mint hat évvel ezelőtt forint alapunál kellett volna.

    Persze mondták a bankban is, hogy van kockázet, mivel deviza alapú, de azt is mondták, hogy nézzükk meg pár évre visszamenőleg az árflyamingadozás mértékét és asszerint döntsünk. Megnéztük. Senki nem számított arra, hogy a sváci frank pár év alatt 70 ft-tal emelkedik. Erre szakemberek sem számítottak.

    "Eredeti állapot visszaállításában" Ezt hogy gondolod? A felújított lakásból szedjük ki az új ablakokat, a felcsíszolt parkettát koptassuk a régi színtre, verjük le az általunk felrakott csempét, stb. Ugye nem gondold komolyan?
    Ha a hitelkárosultak visszaadják a lakást, akkor mi lesz azzal a sok családdal?

    Szerintem probléma az, hogy az ember (többség) tisztességesen dolgozik, az ország mégis rosszul teljesít. Úgy szállt el az árfolyam (az átlag állampolgár hibáján kívül), hogy arra józan *******i ésszel nem lehetett számítani.



  8. #18
    Bölcs charlie logója
    Csatlakozott
    09-11-23
    Hozzászólás
    1.486
    Begyűjtött 364 köszönetet
    284 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mi a véleményetek a pertársaságokról?

    Idézet laciboy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem van.

    Anno sokan nem gondolták, hogy a CHF felmegy 180-ról 250-re, és ott megáll, s nem akar lejjebb jönni.

    Sokan nem gondoltak bele, hogy jön egy válság, aminek következtében:

    - a törlesztője akár duplájára nőhet
    - elveszíti a biztosnak hitt állását

    Ennek következtében a bank viszi a lakását + élete végéig adós lesz. Vannak aki nem tehetnek róla, hogy fele annyi fizetésből NEM tudják törleszteni a dupla akkora törlesztő részletet
    A nagy deviza hitel felvevés előtt pár évvel pont ilyen forint elértéktelenedés volt, csak hát a társadalom emlékezőképessége elég rövid.



  9. #19
    Buherátor Chati logója
    Csatlakozott
    07-12-03
    Hely
    Mohács
    Hozzászólás
    3.303
    Begyűjtött 267 köszönetet
    135 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mi a véleményetek a pertársaságokról?

    Nekem volt egy kicsi autóra és egy nagyobb építési devizahitelem... dolgoztam sokat, aztán még többet (lévén, hogy béna foglalkozásom van)... végül mostanra letudtam (teljesen kényelmes mértékű forinthitel maradt vissza)... számomra egyértelmű volt, hogy a helyzetet nekem kell megoldanom, én írtam alá az akkor még kedvező, de kockázatos szerződést... lényegében nem is bántam meg...

    Ez egyébként valami magyar mentalitás, hogy másokra hárítják az emberek a felelősséget és nem fogadják el, hogy az élet egy olyan játszma ahol veszteni is lehet...


    Nincs mit megmutatnom...

  10. The Following 5 Users Say Thank You to Chati For This Useful Post:

    charlie (2013-04-25), djarni (2013-04-25), Emphus (2013-04-24), Geri (2013-04-24), Wirg (2013-04-25)

  11. #20
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    10-05-22
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    117
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mi a véleményetek a pertársaságokról?

    Mennyivel előtte Charli? Én ilyet találtam nagy hirtelen, ami 98-ig visszamenőleg tudott csak adatot mutatni: hxxp://kepfeltoltes.hu/view/130424/chf-alakulasa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    Idézet charlie eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A nagy deviza hitel felvevés előtt pár évvel pont ilyen forint elértéktelenedés volt, csak hát a társadalom emlékezőképessége elég rövid.
    Másra nem akarom áthárítani a felelőséget csak nem szeretem, ha megkérdezésem és beleegyezésem nélkül változtatnak a játékszabályokon és ezzel nekem kárt okoznak, így ezzel nem értek egyet, de köszönöm a hozzászólásod Chati.
    Ha egy játszmában a játékszabályoknak megfelelően törvényesen a saját nyerési esélyeidet növelheted, azt miért ne tennéd meg? Mondhatnám azt is, hogy ők kezdték....

    Sajnálatosan konkrétan a pertársaságokról elég kevés érdemi hozzászólás/vélemény született...., hátha ezután.



Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •