scs eredeti hozzászólása
Ez csak a látszat.
A valóság meg az, hogy pont az iskolában nem tud a gyerek szocializálódni. Pontosabban fogalmazva az órán nem tud. A szünetben, játék során szocializálódik a gyerek. (Csak sajnos a szünet az órából csak 10-15 percet jelent, ami nagyon kevés.) A padban ülve, órán nem beszélhet, nem mozoghat, nem kommunikálhat. Tehát az iskola éppen hátráltatja a gyerek szocializációját. Nem véletlen, hogy a mai gyerkőcök ilyen téren messze el vannak maradva a korábbi generációktól. Hiszen jóval kevesebbet játszanak egymással, jóval többet ülnek a padban meg otthon az íróasztal mögött.
És bizony éppen otthon lehet ezt a legjobban megadni neki. Amikor lemegy a játszótérre, akkor szocializálódik a gyerek. Ott szabadon kommunikálhat, beszélhet, összeveszhet, kibékülhet, barátkozhat, megtanulhatja a másik gyerektől (meg otthon a felnőttől) a társadalmi normákat, szokásokat, fejlesztheti az érzelmi intelligenciáját, stb. stb.
A szocializáció a játék során történik. Az iskola csak hátráltatja ezt (is).
Könyvjelzők