Az én anyavárosomban (vagy hogy híjják az ilyet
a lényeg, hogy egy ~20 ezres városkáról van szó a Dél-Dunántúlon) van egy ilyen cég - nem, ez nem egy egyszer volt hol nem volt mese, hanem pont 3 régi haverom is, akik valamiért otthon maradtak, vagy hazakeveredtek sikertelen külföldi próbálkozások után ott dolgozik most-.
Ők országos lefedettséggel csinálják, call centeres felállásban. Mindenkinek vannak városai, van akinek sok (kisebb városok, van akinek kevés, vagy épp csak 1, vagy BP csak 1-2 kerülete.) És egész nap megy a telefonálás, minden létező céget ami elérhető multiktól a kisvállalkozóig hívják, hívják és hívják és összeszervezik a helyi hírdető füzet kuncsaftjait. Hogy kikkel terjesztik, azt mondjuk nem tudom, de megkérdezhetem.
Nekik megy a szekér, de ehhez kell egy olyan csapat, ahol a tagoknak nagyon vastag a bőr az arcon, mert keményen kell értékesíteni egy olyan reklámfelületet, amire a legtöbb cégnek igazándiból nincs szüksége (és nem is igen éri meg nekik).
Hogy mennyire tudod sikerre vinni, az szerintem csak egy-két dolgon múlik: hogy hol, melyik városban akarod ezt csinálni, ott mennyi ilyen létezik már (anno még az őskorban, amikor alkalmazott voltam egy IT kisvállalkozásnál, akkor mi is hirdettünk ilyenben -nem ért semmit-, de csak az elsőben aminek az ügynöke abban az évben odatalált. A másodiknak-harmadiknak már mondtuk, hogy köszönjük, de már megjelenünk) és hogy van-e egy olyan embered akinek a vénájában van az eladás.
Ez bagatell dolognak tűnhet, de még távolabb az őskorban, valamikor a világ kezdetén még dolgoztam diákmunkásként a szondaphone-nál, ott egy életre megtanultam, hogy van aki erre születik és a sz*rt is eladja, ezt nem lehet megtanulni, csak egy szintig, viszont neked nem arra az emberre van szükséged, aki szintig tanulta, hanem arra, aki erre született. Ha ezt az embert megtaláltad, akkor konkrétan nincs vesztenivalód, mert egy korlátlan előfizetés ma már bagóért megy, és hamar ki lehet deríteni, hogy meg tudsz-e tölteni egy anyagot otthoni viszonylatban.
Persze előzetesen utánakérdezel, hogy mennyiért hoznak össze mondjuk kész állapotra 10000 darab 20 oldalas A5 füzetet (hasraütöttem) a nyomdában és kikalkulálod, hogy kihordással együtt mennyit felületet kell értékesítened és indulhat a teszt. Simán megérheti amúgy (most kíváncsiságból egy random nyomdában belőttem a kalkulációt, 20 oldal, A5 méret, színes füzet, 10.000 db az 445.210 Ft, a kérdés csak az, hogy postaládába hordás mennyire megoldható ha kikerülöd a postát -azaz olyan helyen csinálod-e, ahol azért be lehet jutni lépcsőházakba ha bent vannak a postaládák, vagy zömében családi házas környék, mert akkor nyert ügy van- és így összesen mennyibe fáj 1 db kihordása, mert nagyon nem mindegy, hogy 5 Ft, vagy 50).
De összességében ha elég nagy a merítés lehetősége és olyan helyen vagy, ahol sok a cég, vállalkozó, akkor egyáltalán nem lehetetlen ügy, főleg ha ez régi vágyad. Egy próbát simán megérhet az előkalkuláció, igényfelmérés, sokat nem tudsz vele bukni.
Könyvjelzők