Oldal: 25 / 27 ElsőElső ... 152324252627 UtolsóUtolsó
Eredmény: 241 - 250 (261) összesen

Téma: Laptop - notebook választás

  1. #241
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    12-12-07
    Hozzászólás
    272
    Begyűjtött 122 köszönetet
    98 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Laptop - notebook választás

    Lehet dicsérni az AMD-t, de nagyon rég nem ér fel az Intellel már. Volt egy köztes időszak, amikor nagyon melegedő intelek voltak, az AMD jobb és hatékonyabb volt akkor. De ez régen volt, kb. 10-15 éve. Lehet, hogy újra felért az intelhez, de nem kell bedőlni a teszteknek, híreknek. Ha megbízható erőt akarsz, akkor továbbra is intel.
    Nézz utána az AMD Ryzen szériának.
    AMD már 7 nm-en gyárt, Intel még 12őn, stb, stb.



  2. #242
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Laptop - notebook választás

    Idézet djarni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az almát elfogultan istenítik a használók. Más rendszer, meg kell szokni. Én egyetlen ok miatt nem veszek azt: van versenytársa bőven, ami hozza ugyanazt azonos áron, vagy olcsóbban. Ettől még persze jó alternatívának tartom, ha valaki áldoz rá.

    Üdv.
    Dehogy más. Csak gyorsabb. Amúgy tök ugyanaz.
    Rendszerszinten lehet, hogy más, de én meg épp hogy a MAC rendszert nem használom sosem, csak a telepített programokat. Pl. Chrome böngésző, Adobe programok, VLC lejátszó, Skype, Gimp, számológép, naptár.... stb. stb. Ugyanazt "látom" a monitoron, mint WIN gépen, csak a MAC békében hagy dolgozni, nem kér enni, nem kell frissítenem (éjszakánként elvégzi magának) nem fagy le (a Chrome havonta egyszer összeomlik, de azt meg 2 second alatt visszanyitom és elfelejtem) összefoglalva a lényeg: nem veszem észre, hogy van.
    A háttérben elvan magában. Ugyanaz teszem most is, mint anno WIN gépeken, csak ezt 1, egyszerűbben, 2, gyorsabban teszem.
    Mintha lenne nektek egy olyan WIN telepítve a gépeteken, amelyiket sosem vesztek észre. Na, nekem pontosan olyan a MAC.

    + ez a hardver elnyűhetetlen.
    Ér a gépen 80ezer forintot, erre ne mondja valaki: hogy a MAC drága, és áldozni kell rá, mert ahogy láthatjátok, ez ostobaság. Olcsóbb gépet nem találtok a piacon. Relatíve olcsóbbat, mert fogadjunk, itt mindenkinek többet ér a gépe, mint ez a gép miről beszélek.
    80ezerért használhatóbb a gépem, mint bármelyik ezt megelőzően WIN gépem. És a használhatóbb szóra teszem a hangsúlyt. Nincs hajtépés, nincs felesleges 5 perc, amikor kénytelen vagyok elmenni kávézni. Csak a munka, akkor és ott, amikor csak akarom. Minden kattintásra azonnal dolgozok a másodperc várakozása nélkül. És mindig. Nem hagy ki, nem gondolkozik, teszi azt, amire kattintok. SOHA nem kell hátradőlnöm, hogy arra várjak, hogy a rendszer eldöntse mit akarok. Imádom azt, hogy azt sem tudom, mi futtatja ezt az egészet a háttérben, mert azt észrevétlenül teszi.

    6 év alatt egyszer voltam szervízben akksi cserén (de nem is kellett volna), akkor kapott egy takarítást is + egy új betap kábelt. Előtte sem, azóta sem volt takarítva sem.
    Fix. hogy nem cserélem le semmire sem, és ez addig lesz a kezem alatt, míg bírja szusszal. Bármire is cserélném, hiába az új gép, csak rosszabb lenne ennél. Ha nem éppen vásáláskor, akkor hát majd 1 év múlva megbánnám, mert eddig csak kifeküdt, szétesett, tönkrement gépet láttam 1 év felett.
    Ebben meg pixelhibát nem találni, nem hogy nagyobb meghibásodást.
    Ezért MAC.
    A dolog pikantériája, hogy épp egy olyan márkát "istenítek", amit azért "istenítek", mert nem veszem észre, hogy van Úgy érzem, mintha nem is lenne alap-gépem (az oprendszerről beszélek), csak a letöltött és használt programok lennének előttem. Többet nem is kívánhatok egy oprendszertől.

    (nem mellesleg az iphone 5s telefont sem cseréltem le még most sem, pont a hasonló okok végett, hiszen ott sem tudom illetve nem veszem észre, hogy "van")

    MAC tutorialt akkor olvasok, ha egy túlkomplikált billentyűkombinációt kell megtanulnom. Különben azt sem tudom, hogy vannak és ha igen, hol vannak a neten MAC help oldalak (tényleg nem tudom, sosem kellett). WIN-ben meg könyvjelzőznöm kellett, hogy hol kaphatok hozzá segítséget. Vicc és egy katasztrófa volt az az időszakom, ehhez képest.



  3. #243
    Bölcs Gregory Stone logója
    Csatlakozott
    09-09-28
    Hely
    Nyíregyháza
    Hozzászólás
    1.319
    Begyűjtött 529 köszönetet
    317 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Laptop - notebook választás

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Dehogy más. Csak gyorsabb. Amúgy tök ugyanaz.
    Rendszerszinten lehet, hogy más, de én meg épp hogy a MAC rendszert nem használom sosem, csak a telepített programokat. Pl. Chrome böngésző, Adobe programok, VLC lejátszó, Skype, Gimp, számológép, naptár.... stb. stb. Ugyanazt "látom" a monitoron, mint WIN gépen, csak a MAC békében hagy dolgozni, nem kér enni, nem kell frissítenem (éjszakánként elvégzi magának) nem fagy le (a Chrome havonta egyszer összeomlik, de azt meg 2 second alatt visszanyitom és elfelejtem) összefoglalva a lényeg: nem veszem észre, hogy van.
    A háttérben elvan magában. Ugyanaz teszem most is, mint anno WIN gépeken, csak ezt 1, egyszerűbben, 2, gyorsabban teszem.
    Mintha lenne nektek egy olyan WIN telepítve a gépeteken, amelyiket sosem vesztek észre. Na, nekem pontosan olyan a MAC.

    + ez a hardver elnyűhetetlen.
    Ér a gépen 80ezer forintot, erre ne mondja valaki: hogy a MAC drága, és áldozni kell rá, mert ahogy láthatjátok, ez ostobaság. Olcsóbb gépet nem találtok a piacon. Relatíve olcsóbbat, mert fogadjunk, itt mindenkinek többet ér a gépe, mint ez a gép miről beszélek.
    80ezerért használhatóbb a gépem, mint bármelyik ezt megelőzően WIN gépem. És a használhatóbb szóra teszem a hangsúlyt. Nincs hajtépés, nincs felesleges 5 perc, amikor kénytelen vagyok elmenni kávézni. Csak a munka, akkor és ott, amikor csak akarom. Minden kattintásra azonnal dolgozok a másodperc várakozása nélkül. És mindig. Nem hagy ki, nem gondolkozik, teszi azt, amire kattintok. SOHA nem kell hátradőlnöm, hogy arra várjak, hogy a rendszer eldöntse mit akarok. Imádom azt, hogy azt sem tudom, mi futtatja ezt az egészet a háttérben, mert azt észrevétlenül teszi.

    6 év alatt egyszer voltam szervízben akksi cserén (de nem is kellett volna), akkor kapott egy takarítást is + egy új betap kábelt. Előtte sem, azóta sem volt takarítva sem.
    Fix. hogy nem cserélem le semmire sem, és ez addig lesz a kezem alatt, míg bírja szusszal. Bármire is cserélném, hiába az új gép, csak rosszabb lenne ennél. Ha nem éppen vásáláskor, akkor hát majd 1 év múlva megbánnám, mert eddig csak kifeküdt, szétesett, tönkrement gépet láttam 1 év felett.
    Ebben meg pixelhibát nem találni, nem hogy nagyobb meghibásodást.
    Ezért MAC.
    A dolog pikantériája, hogy épp egy olyan márkát "istenítek", amit azért "istenítek", mert nem veszem észre, hogy van Úgy érzem, mintha nem is lenne alap-gépem (az oprendszerről beszélek), csak a letöltött és használt programok lennének előttem. Többet nem is kívánhatok egy oprendszertől.

    (nem mellesleg az iphone 5s telefont sem cseréltem le még most sem, pont a hasonló okok végett, hiszen ott sem tudom illetve nem veszem észre, hogy "van")

    MAC tutorialt akkor olvasok, ha egy túlkomplikált billentyűkombinációt kell megtanulnom. Különben azt sem tudom, hogy vannak és ha igen, hol vannak a neten MAC help oldalak (tényleg nem tudom, sosem kellett). WIN-ben meg könyvjelzőznöm kellett, hogy hol kaphatok hozzá segítséget. Vicc és egy katasztrófa volt az az időszakom, ehhez képest.
    pontos gép? Kiváncsi vagyok



  4. #244
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Laptop - notebook választás

    Idézet Gregory Stone eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    pontos gép? Kiváncsi vagyok
    Mi az, hogy!
    És még okos is! Na, ehhez mit szólsz?



  5. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Gregory Stone (2019-07-29)

  6. #245
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.290
    Begyűjtött 597 köszönetet
    460 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Laptop - notebook választás

    Idézet apacska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nézz utána az AMD Ryzen szériának.
    AMD már 7 nm-en gyárt, Intel még 12őn, stb, stb.
    Bla, bla.. Ez üzletpolitika. Az intelnek is megvan minden, de még bevár.. Az AMD pedig próbálkozik, hogy előtte járjon..

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Dehogy más. Csak gyorsabb. Amúgy tök ugyanaz.
    Rendszerszinten lehet, hogy más, de én meg épp hogy a MAC rendszert nem használom sosem, csak a telepített programokat. Pl. Chrome böngésző, Adobe programok, VLC lejátszó, Skype, Gimp, számológép, naptár.... stb. stb. Ugyanazt "látom" a monitoron, mint WIN gépen, csak a MAC békében hagy dolgozni, nem kér enni, nem kell frissítenem (éjszakánként elvégzi magának) nem fagy le (a Chrome havonta egyszer összeomlik, de azt meg 2 second alatt visszanyitom és elfelejtem) összefoglalva a lényeg: nem veszem észre, hogy van.
    A háttérben elvan magában. Ugyanaz teszem most is, mint anno WIN gépeken, csak ezt 1, egyszerűbben, 2, gyorsabban teszem.
    Mintha lenne nektek egy olyan WIN telepítve a gépeteken, amelyiket sosem vesztek észre. Na, nekem pontosan olyan a MAC.
    Felhasználó függő. Nekem más lenne. Ahogy én használnám, át kellene szokni bizonyos dolgokkal.

    A többire is reagálok, csak kitöröltem, ne legyen olyan hosszú..

    Lehet, hogy nehéz elhinni, de nekem sincs több gondom Windows környezetben a gépemmel, mint neked. Sőt, amiket leírtál hibát / problémát, nekem még az sincs. Ez persze azért hihetetlen, mert ritka az ilyen, de alaposan kigondolom mindig, mit és hogyan tegyek, vegyek, telepítsek, mielőtt gépet cserélek. Megjegyzem, ez kizárólag a Windows 7 óta van így, az előtte lévő rendszerek sokkal instabilabbak voltak.

    Neked összeomlik a Chrome, nekem nem. Mondjuk ez elég érdekes is. 3 év alatt egyetlen bajom volt a win10-zel, elcsesztek egy frissítést és meghalt az egész. Biztonsági mentésből 20 perc alatt újra felállt a rendszer ott, ahol abbahagytam, azóta no problem.

    Szóval neked is megfelel a jelenlegi eszközöd, meg nekem is, így mindenkinek jó

    Üdv.


    Prémium Linképítés - sikerek, kockázatok nélkül - Valódi értékek 10 éve.

  7. #246
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Laptop - notebook választás

    Idézet djarni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Biztonsági mentésből 20 perc alatt újra felállt a rendszer ott, ahol abbahagytam, azóta no problem.

    Üdv.
    Én még azt sem tudom, van-e olyanom, hogy biztonsági mentés, mert még mindig 2013 telepítés fut a háttérben (valaki tudja hol és hogyan lehet ezt megtudni?).

    Az egyik legrégebbi fájl a gépen 2013 áprilisi:



    Mondom én, hogy hülyebiztos ez az op-rendszer. Én annyit nem értek ehhez a géphez, mint Kis Mariska a WIN-hez, mert ugye ő kénytelen itt-ott amott foltozgatni, javítgatni, belenyúlkálni.
    Mondok egy példát: ezen a gépen azt sem tudom hogy lehet-e és ha igen, hol van a "rendszer-visszaállítás" opció, amit ugye a WIN-él előszeretettel kellett használnom. Itt meg még azt sem tudom, lenne rá lehetőségem, vagy sem, mert eddig nem kellett.

    Ahogyan a biztonsági mentésről sincs tudomásom.

    Itt csak is kizárólag a megnyitott programokat használom immár 6 éve, + fájlkezelőt, hogy megtaláljam a letöltött fájlokat. A háttérben futó rendszer mibenlétéről gőzöm sincs. Számomra nem létezik. Lehet, nincs is semmi, csak úgy a semmiből futnak a programjaim. Még azt is elhinném. A WIFI mindig kapcsolódik, a programok mindig futnak. Minek is kellene ettől több egy átlag usernek. De most őszintén, nincs igazam?



  8. #247
    Szerkesztő Koala logója
    Csatlakozott
    14-01-29
    Hozzászólás
    238
    Begyűjtött 97 köszönetet
    85 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Laptop - notebook választás

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De most őszintén, nincs igazam?
    Nincs. Én Windowsos gépemmel ugyanígy vagyok. Nem szenvedek vele, csak van. Volt iMacem is, beégett rajta a képernyő. Mindenből ki lehet fogni szart, ez ilyen. Windowsnál pl van olyan gép ami állandóan kékhalálozik, de Macnél ugyanúgy vannak hibák. Csak kezdd el beírni googleba hogy: "My mac is..." és kijön ezer féle hiba.



  9. #248
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Laptop - notebook választás

    Idézet Koala eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nincs. Én Windowsos gépemmel ugyanígy vagyok. Nem szenvedek vele, csak van. Volt iMacem is, beégett rajta a képernyő. Mindenből ki lehet fogni szart, ez ilyen. Windowsnál pl van olyan gép ami állandóan kékhalálozik, de Macnél ugyanúgy vannak hibák. Csak kezdd el beírni googleba hogy: "My mac is..." és kijön ezer féle hiba.
    MAC op rendszer a téma lásd fentebb.

    De ha hadver téma kell, itt van erre reflektálhatsz:
    6 éves WIN laptopot mutassatok már kérlek, mert ami most ott van a kezetek alatt az egyik sem 6 éves laptop, ugye hogy ugye?
    Az enyém, amelyen ezt a hozzászólást írom, az.
    És ebben a házban nincs másik gép, ha csak nem számoljuk azt a másik MAC-et, ami meg a páromnál van, ami típusra és évjáratra ugyanez.
    Véletlenül két laptop, mindkettő 6 éven is túl van és napi munkahasználatra van bekapcsolva, de úgy ám, hogy mellette nincs másik számítógép a házba, de még elfekvőben sem.
    De én majd ugyanezt jövőre, de még 2 év múlva is befotózom nektek, ha kell:





  10. #249
    Bölcs
    Csatlakozott
    11-06-24
    Hozzászólás
    1.271
    Begyűjtött 576 köszönetet
    379 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Laptop - notebook választás

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én még azt sem tudom, van-e olyanom, hogy biztonsági mentés, mert még mindig 2013 telepítés fut a háttérben (valaki tudja hol és hogyan lehet ezt megtudni?).
    Hát ez picit Android - IOS történet, picit pedig "neked ez bejött, így ez a legjobb" történet. Ugyanígy voltam én, 2005 vége óta csak laptopom van, erről is dolgozok, motion designerként, úgyhogy bírnia is kell a kínzást. Kezdtem Dell-el, volt Lenovom, aztán jött az Asus; nálam az Asus egy teljesen más kategóriát képvisel, mint az előbbi kettő. Ettől függetlenül az a sanda gyanúm, hogy kifogtam két szar gépet, most meg egy jót, ettől még az Asus nem lesz a Szent Grál (noha a következő is az lesz, mert az Alienware-t túlárazottnak tartom). Kétszer telepítettem rajta oprendszert, egyszer amikor megvettem (15 nyár vége), meg egyszer amikor lecseréltem win10-re a hetest. Rendszer visszaállítás? Szerintem telepítés után azonnal kikapcsoltam, de tudja a fene. Kékhalál? Viccoldalakon látom hogy néz ki.

    Nem vennék Mac-et, mert minden szart úgy kell összevadászgatni rá, a megfelelő teljesítményű erősen túl van árazva, olyan vékony, hogy elvágja a kezem, szóval a hűtésében hosszú távon nem hiszek (plusz munkára való laptopnál a súly a megbízhatóság jele) persze ettől még lehet, hogy simán jók, ha anyámnak kéne gép, vagy telefon, neki almát vennék, mert tényleg hülyebiztos a rendszerük, annak minden előnyével és egy valagnyi hátrányával.

    Az Apple a cuccaival anno nagyon jól belőtt egy elég széles célközönséget (pénzesebb egyszeri user), de közel sem megfelelő mindenki számára. Ahogy egy Win, vagy egy Linux sem, de míg egy Win aránylag széles bázist le tud fedni, addig a másik kettő már kevésbé, csak az alma divat (ami engem nem zavar, vegyétek, csak ne győzködjetek arról, ami hülyeség)



  11. #250
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    12-12-07
    Hozzászólás
    272
    Begyűjtött 122 köszönetet
    98 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Laptop - notebook választás

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    MAC op rendszer a téma lásd fentebb.

    De ha hadver téma kell, itt van erre reflektálhatsz:
    6 éves WIN laptopot mutassatok már kérlek, mert ami most ott van a kezetek alatt az egyik sem 6 éves laptop, ugye hogy ugye?
    Az enyém, amelyen ezt a hozzászólást írom, az.
    És ebben a házban nincs másik gép, ha csak nem számoljuk azt a másik MAC-et, ami meg a páromnál van, ami típusra és évjáratra ugyanez.
    Véletlenül két laptop, mindkettő 6 éven is túl van és napi munkahasználatra van bekapcsolva, de úgy ám, hogy mellette nincs másik számítógép a házba, de még elfekvőben sem.
    De én majd ugyanezt jövőre, de még 2 év múlva is befotózom nektek, ha kell:

    Van egy Asus laptopom, 3. generációs i7 procival, idén jön a 10. generációs intel processzor, szóval elméletileg idén lesz valamikor 6 vagy 7 éves, nem tudom hogy mikor vásároltam, de 200k forint körül volt és újan vettem üzletből.
    HDD-t cseréltem benne SSD-re és raktam a 4 GB RAM mellé még 8-at.
    Aktívan és kíméletlenül használtam, vittem egyetemre, ágyban is használtam minden nap.

    Idén tavasszal cseréltem le asztali gépre, de még működik, igaz, az akkuja már nem bírja sokat, csak kb. 1.5 órát.
    Jelenleg csak számlázásra használom, azon van feltelepítve és beállítva a számlázó program, lusta vagyok áttenni a másik gépre.
    Munkára jobb az asztali gép, 2 monitorral.





A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •