Oldal: 60 / 78 ElsőElső ... 1050585960616270 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 591 - 600 (779) összesen

Téma: bitcoin - mit tudtok róla?

  1. #591
    prosequor
    Vendég

    Alapbeállítás re: bitcoin - mit tudtok róla?

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Pedig nem ott kell adóznod ahol élsz. Hanem ott, ahol a céged székhelye van, tovább pl. iparűzési adót ott kell fizetned, ahol a telephelyed van vagy tevékenységet végzel (pl. egy étterem, vagy egy fodrászat). További adókat kell oda fizetned (pl. ÁFA) amely országban irányában van forgalmad, vámot is oda fizetsz, ahová exportálsz és a többi és a többi.

    Céged székhelye pedig ott lehet, ahol a helyi hatóságok azt megengedik, és nem az állpolgárságod szerinti hatoság engedélye kell hozzá. Lakóhely szerinti adózás nem sok mindenkit érint. Talán csak egy egyszemélyes vállalkozásokat, akiknek otthon van pl. a fodrászüzletük.

    Eszerint pl. nekem is "offshore cégem" van, mert nem a lakóhelyem van a cégem székhelye, hanem egy másik városban. De ugye arra nincs törvény, hogy a cég székhelyét a nappalimban, vagy a lakóhely szerinti városomban kell létrehozni. Sem megyéhez nincs kötve. Sem országhoz.
    Nagyon rossz hírem van: alapvetően ott kell. Amiket leírtál (kb. elejétől végéig tévesen) lejön, hogy alapfogalmakkal, összefüggésekkel nem vagy tisztában. Az iparűzési adót valóban alapesetben az határozza meg, hogy az adott jövedelem hol keletkezik. Az áfánál viszont már nincs így, mindössze fő szabályként lehet ezt mondani. ezen kívül számtalan variáció van. Továbbá ne keverjük a cégként, illetve magánszemélyként történő adózást.



  2. #592
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: bitcoin - mit tudtok róla?

    Idézet prosequor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nagyon rossz hírem van: alapvetően ott kell. Amiket leírtál (kb. elejétől végéig tévesen) lejön, hogy alapfogalmakkal, összefüggésekkel nem vagy tisztában. Az iparűzési adót valóban alapesetben az határozza meg, hogy az adott jövedelem hol keletkezik. Az áfánál viszont már nincs így, mindössze fő szabályként lehet ezt mondani. ezen kívül számtalan variáció van. Továbbá ne keverjük a cégként, illetve magánszemélyként történő adózást.
    Tehát akkor cégem nyereségadóját ott kell adózni, ahol lakok? Na ugye, hogy nem. "Kriptovaluta" nyereséget sem ott fog adózni egy cég, ahol a tulajdonos nyugovóra hajtja a fejét, hanem ahol a cége nyeresége keletkezett. Ergo: nem attól válik offshore céggé valaki, hogy nem alszik az irodájában, vagy igen.

    De hiszen írtam: cégként
    De hiszen írtam, hogy: azoknak kell lakóhelyükön adózni, akik pl. "egyszemélyes vállalkozásokat, akiknek otthon van pl. a fodrászüzletük."
    De hiszen írtam, hogy: legtöbb estben ott kell adózni, "ahol tevékenységet végzel"
    De hiszen írtam, hogy: és a többi és a többi (a "számtalan variáció van" más szavakkal)

    Teljesen mindegy mit írtam volna, szerintem akkor is tromfoltál volna.

    Rövidebben le lehet írni, mit kell a lakóhelyeden fizetned (városi, vagy országos adót) mint a számtalan variációt, amikor nem. Akkor ebből az következik, hogy a többi adót nem ott fizeted, ahol a nappalid/halószobád van, akkor azok Vittore1982 szerint offshore cégek. Miközben a törvények mondják meg, hogy igen, a legtöbb adót nem ott kell fizetni, ahol éjszaka alszunk.

    Ráadásképpen írtam rá egy példát is: "Eszerint pl. nekem is "offshore cégem" van, mert nem a lakóhelyem van a cégem székhelye, hanem egy másik városban. De ugye arra nincs törvény, hogy a cég székhelyét a nappalimban, vagy a lakóhely szerinti városomban kell létrehozni. Sem megyéhez nincs kötve. Sem országhoz."



  3. #593
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: bitcoin - mit tudtok róla?

    Idézet Vittore1982 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Bocs, nem a könyvelőm mondta, hanem egy pénzügyekkel foglalkozó blogger: "Rossz hírem van, ha te itthon élsz, akkor itthon kell adóznod, semmilyen offshore cég nem legális megoldás."
    Elmondom a saját tapasztalatomat:

    1, Külföldi szolgáltatás. A pénzt a userek egy offshore cégnek fizetik, akinek van megbízott ügyvezetője és tulajdonosa papíron. Minden papíron létezik csak. A bankszámlához, kártyához csak te férsz hozzá. Ott gyűlik a pénz és ott adózol a befolyt összegek után, már ha kell.

    Van egy magyar cég, aki bedolgozik ennek az offshore cégnek. Havonta számlázza a munkadíjat. A bevételt pedig osztalék előlegként veszi ki.

    2, Offshore cég a licensz birtokosa. A Magyar cég végzi a tevékenységet és szedi be a pénzt. Havi licensz díjat fizet az offshore cégnek, hogy a módszertanát használja. Így a nyereség nagy része kintre vándorol. Elkölteni nehéz, de életvitelt finanszírozhatsz belőle: étterem, utazás, ruha. Házat, kocsit ne vegyél.

    Arra is jó, hogy az offshore cégből katásként havi 1M tudsz kivenni havi 50e ért. Vagyis van legálisan 950e bevételed, amiből vehetsz házat, kocsit. A többi mehet étteremre, utazásra stb


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  4. #594
    prosequor
    Vendég

    Alapbeállítás re: bitcoin - mit tudtok róla?

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tehát akkor cégem nyereségadóját ott kell adózni, ahol lakok? Na ugye, hogy nem. "Kriptovaluta" nyereséget sem ott fog adózni egy cég, ahol a tulajdonos nyugovóra hajtja a fejét, hanem ahol a cége nyeresége keletkezett. Ergo: nem attól válik offshore céggé valaki, hogy nem alszik az irodájában, vagy igen.

    De hiszen írtam: cégként
    De hiszen írtam, hogy: azoknak kell lakóhelyükön adózni, akik pl. "egyszemélyes vállalkozásokat, akiknek otthon van pl. a fodrászüzletük."
    De hiszen írtam, hogy: legtöbb estben ott kell adózni, "ahol tevékenységet végzel"
    De hiszen írtam, hogy: és a többi és a többi (a "számtalan variáció van" más szavakkal)

    Teljesen mindegy mit írtam volna, szerintem akkor is tromfoltál volna.

    Rövidebben le lehet írni, mit kell a lakóhelyeden fizetned (városi, vagy országos adót) mint a számtalan variációt, amikor nem. Akkor ebből az következik, hogy a többi adót nem ott fizeted, ahol a nappalid/halószobád van, akkor azok Vittore1982 szerint offshore cégek. Miközben a törvények mondják meg, hogy igen, a legtöbb adót nem ott kell fizetni, ahol éjszaka alszunk.

    Ráadásképpen írtam rá egy példát is: "Eszerint pl. nekem is "offshore cégem" van, mert nem a lakóhelyem van a cégem székhelye, hanem egy másik városban. De ugye arra nincs törvény, hogy a cég székhelyét a nappalimban, vagy a lakóhely szerinti városomban kell létrehozni. Sem megyéhez nincs kötve. Sem országhoz."
    Nem érted. Ami nem baj. Csak akkor nem kéne erőltetni, mert esetleg másokat, akik szintén nem értenek hozzá, vezetsz félre. Ez nem tromfolás kérdése.

    Többek között ezt írod: "Eszerint pl. nekem is "offshore cégem" van, mert nem a lakóhelyem van a cégem székhelye, hanem egy másik városban" Az off-shore teljesen mást jelent. Először talán efféle alapfogalmaknak nézz utána. Meg annak, hogy mit jelent pl. egyes adótörvények területi hatálya, és hasonlók. Onnantól lesz miről beszélni. Addig nincs.



  5. #595
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: bitcoin - mit tudtok róla?

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Elmondom a saját tapasztalatomat:
    Pedig megy ez egyszerűbben is. 3-4 évvel ezelőtt a Szilícium-völgyben nyitottál egy céget, példa kedvéért legyen mondjuk 1 millió dolláros alaptőkével. Majd aztán összes pénzért bitcoin vásároltál. Ennek értéke most legyen mondjuk 100millió dollár. Amit persze mára realizáltál is, tehát már nem bitcoin van a tulajdonodban, hanem dollárban létezik (tételezzük fel, a bitcoin üzlet teljesen legális, fogást nem találhat rajta a hatóság, olyan legális üzlet, mint bármi más a világon)

    Mostanra a Szilícium-völgyi cégednek tételezzük fel, van 100millió dollárja. Mindezt egy Budapesti (budai) villából interneten/telefon a medencéd széléről irányítod. A Szilícium-völgyi céged bérli a villádat, bérli a kocsidat, és fizetni a mindennapok költségeit. Kerestél 3-4 év alatt 99 millió dollárt (mínusz itthon költségeid). és itt jön a csavar: itthon egy forint adót nem fizettél (jó, rendben, a minimális TB fizetned kell, ha itthon nincs bejelentett munkád), szóval itthon még 1 forintot nem adóztál.
    Kérdés: előjöhet egy a hazai NAV olyan követeléssel, miszerint a 99millió dolláros Szilícium-völgyi céged céged nyereségből neked most ez évben adót kell fizetned?

    Most ezt a szituációt (képzeletben) helyezették át, hogy nem Szilícium-völgyi cégről van szó hanem pl. egy egy Seychelle-szigeteki cégről van szó.



  6. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Valeryan (2018-02-10)

  7. #596
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: bitcoin - mit tudtok róla?

    Idézet prosequor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem érted. Ami nem baj. Csak akkor nem kéne erőltetni, mert esetleg másokat, akik szintén nem értenek hozzá, vezetsz félre. Ez nem tromfolás kérdése.

    Többek között ezt írod: "Eszerint pl. nekem is "offshore cégem" van, mert nem a lakóhelyem van a cégem székhelye, hanem egy másik városban" Az off-shore teljesen mást jelent. Először talán efféle alapfogalmaknak nézz utána. Meg annak, hogy mit jelent pl. egyes adótörvények területi hatálya, és hasonlók. Onnantól lesz miről beszélni. Addig nincs.
    Kiragadsz egy mondatot, és nem figyelsz a részletekre.

    Vittore1982 azt írta:
    "Nekem azt mondta a könyvelőm, hogy Magyarországon illegális az offshore cégek birtoklása."

    prosequor (te) azt írtad:
    "A birtoklása nem hiszem, hogy az lenne. Az, hogy mire használod, na az már lehet az. De ez egy baromi messzire vezető téma."

    Valeryan azt írta:
    "Ha ezt így mondta kategorikusan, akkor jobb, ha a jövőben fenntartással kezeled a kinyilatkoztatásait."

    Vittore1982 azt írta:
    "Bocs, nem a könyvelőm mondta, hanem egy pénzügyekkel foglalkozó blogger: "Rossz hírem van, ha te itthon élsz, akkor itthon kell adóznod, semmilyen offshore cég nem legális megoldás."

    Erre írtam én egy kétértelmű mondatot (akkor nem kétértelmű, ha előtte figyeled a szövegkörnyezeted):
    "Pedig nem ott kell adóznod ahol élsz."

    Helyesen fogalmazva (abban az esetben, ha csak egy mondatot szeretnénk kiragadni) neked külön megírom, a többek biztosan értették: "Pedig nem ott kell adóznod ahol a céged van"

    Magyarán, veled és Valeryan értettem egyet, hogy nem a cég székhelyének földrajzi elhelyezkedése fogja megmondani, hogy a cég offshore sem vagy sem (a példámban a saját cégemet hoztam fel)

    Hiszen sem a birtoklása (ezt éppen te írtad) sem a székhely országa nem fontos.

    Valójában a te hozzászólásod próbáltam kibontani más szavakkal. Aláírom, zöldfülű vagyok, gondoltam egyszerűbb példákkal könnyebb elmondani Vittore-nak elmagyarázni, hogy offshore cég "birtoklása" nem bűn.

    Ilyen alapon mondathám, hogy hozz fel az állításodra példákat (amikkel ugye én is egyetértettem) majd abból kiragadott egyik (!) példádat jól lehülyézem. Mintha mindenki az ellenséged lenne. Pedig nem.

    Megsúgom ám, ha eddig nem vetted volna észre: én nem vagyok ellenséged, én minden szakmai állításoddal egyet értek, kivéve akkor, mikor egy mondatra "ráugrasz" (legyen az én, vagy más) miközben a téma a lényeges, amiről beszélünk, és nem egy-egy félrecsúszott mondat.

    Szóval a ""Pedig nem ott kell adóznod ahol élsz." mondatot visszavonom.



  8. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Valeryan (2018-02-10)

  9. #597
    Rubyist Geri logója
    Csatlakozott
    07-12-15
    Hely
    \x90
    Hozzászólás
    5.749
    Begyűjtött 1.432 köszönetet
    895 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: bitcoin - mit tudtok róla?

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Valójában a te hozzászólásod próbáltam kibontani más szavakkal. Aláírom, zöldfülű vagyok, gondoltam egyszerűbb példákkal könnyebb elmondani Vittore-nak elmagyarázni, hogy offshore cég "birtoklása" nem bűn.

    Ilyen alapon mondathám, hogy hozz fel az állításodra példákat (amikkel ugye én is egyetértettem) majd abból kiragadott egyik (!) példádat jól lehülyézem. Mintha mindenki az ellenséged lenne. Pedig nem.

    Megsúgom ám, ha eddig nem vetted volna észre: én nem vagyok ellenséged, én minden szakmai állításoddal egyet értek, kivéve akkor, mikor egy mondatra "ráugrasz" (legyen az én, vagy más) miközben a téma a lényeges, amiről beszélünk, és nem egy-egy félrecsúszott mondat.
    Nem erted a lenyeget. Mi a jobb, ha egyszeru peldaval valamit megmagyarazol, vagy ha felmodatokkal miszitfikalod a sajat szakmadat es ugy tunteted fel, mintha senki mas nem ertene hozza csak te(a tobbinek meg kuss), es ez az utobbi magaval hozza hogy bizzon meg teged akinek erre szuksege van.

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szóval a ""Pedig nem ott kell adóznod ahol élsz." mondatot visszavonom.
    Ez nem ilyen egyszeru kerdes. Van olyan ado amit ott kell fizetned ahol elsz, van amit nem, de sokminden befolyasolhatja, erdemes hozzaerto konyvelovel konzultalni ilyenekre, persze nem olyannal aki azt hiszi hogy o szarta a spanyolviaszt, mert van rengeteg masik is.


    If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.
    Ruby blog
    Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
    Respect all, fear none

  10. The Following 2 Users Say Thank You to Geri For This Useful Post:

    Freedom (2018-02-08), Valeryan (2018-02-10)

  11. #598
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    14-08-26
    Hozzászólás
    167
    Begyűjtött 97 köszönetet
    66 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: bitcoin - mit tudtok róla?

    Itt a lényeg:

    A bajnaiék hoztak egy törvényt, ami a világ "normálisabbik" felén elég furcsának tűnne, itt viszont ez teljesen rendben van:

    "Magyarországon az offshore cégeket az adózási szaknyelvben ellenőrzött külföldi társaságnak nevezik. Kissé leegyszerűsítve: amennyiben a külföldi társaság nem fizet legalább 10% társasági adót, akkor az ellenőrzött külföldi társaságnak minősül. Ennek az a következménye, hogy az ellenőrzött külföldi társaságban levő eredmény adóztatható 33%-os adóval a magyar magánszemély tényleges tulajdonos szintjén. Tehát még, akkor is adóköteles ez a jövedelem, ha nem veszi fel az illető a külföldi társaságból az eredményt."

    Magyarul, ha tulajdonos vagy és az offshore cégben bevétel keletkezik, akkor az után Te, mint magánszemély fizetsz - csak azért mert Magyarországon laksz. Nem a kivett pénz után, hanem az eredmény után....
    Minden évben be kell vallanod - legalábbis a törvény szerint (ha ez még mindíg így van). Ebben motiválnak az egyre gyakoribb különböző automatikus információcsere megállapodások (tehát egyre több ország kötelese lejelenteni a tulajdonosokat).

    Alternatíva az szokott lenni, hogy nem te vagy a tulajdonos, ez viszont elég sok bizalmi kérdést vet fel.

    Forrás:
    Tipikus hibák offshore cégek alapítása során - Crystal Worldwide



  12. #599
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: bitcoin - mit tudtok róla?

    Idézet MrWolf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    [B]akkor az után Te, mint magánszemély fizetsz - csak azért mert Magyarországon laksz.
    Jó, hát akkor áthelyezi a lakóhelyét oda, ahol külföldi cége van, és probléma megoldva. Mit veszít, ha valakinek nem itthon van az állandó bejelentett lakóhelye? Az ingyenesnek mondott orvosi ellátást? Útlevele, személyi igazolványa megmarad. Esetleg még talán hazai bankszámlája ugrik, mert a legtöbb hazai banknál ez feltétel (de nem mindegyiknél).

    Nyilván nem 100ezer forintos nyereségnél nyit valaki külföldi céget. Egy lakcímváltozás meg nem a világ vége, bármikor visszajelentkezhet. (itthon meg lesz egy ideiglenes lakcíme)



  13. #600
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.032
    Begyűjtött 351 köszönetet
    239 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: bitcoin - mit tudtok róla?

    Akkor most mi van a bitcoinnal?



  14. The Following 2 Users Say Thank You to Karessz For This Useful Post:

    Freedom (2018-02-09), Valeryan (2018-02-10)

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •