Mindig más az akciós a különböző helyeken:
Mindig más az akciós a különböző helyeken:
Nagyiparban scrape-lni weboldalakat... legtöbbször felhasználási feltételbe ütközik, s nem fognak érte rajongani, mert kiveszed a kezükből a kontrollt, nem ők döntik el, hogy hogyan reprezentálják magukat.
Ezekhez a cégekhez 99.9% eséllyel nem fogsz tudni eljutni - nem kíváncsiak az utcáról beeső emberekre.
Az ilyen cégek szemében hihetetlenül kicsi lehetőséget tudsz csak kínálni csupán, a marketing vezetés számára értelmezhetetlenül alacsony számokkal. Amit kínálsz annak a reális piaci ára 20 ft CPC körül van. Ha felfuttatod az oldalt, akár 20.000 kattintást is tudsz vinni egy weboldalra. Ez havi 400.000 Ft. A multis döntéshozó szemében ez egy parányi összeg, nem éri meg rá időt fecsérelni.
HA persze már akkora vagy, hogy hallottak rólad, akkor majd jönnek maguktól és szívesen leereszkednek a havi párszázezres szintre is akár - mert ott akarnak lenni.
---
Egyébként tipikus piactér probléma: mindkét fél ( látogató és hirdető ) együttes jelenlétére szükség van hogy működhessen.
Ha nincs látogató senki se fog hirdetni. Ha nincs hirdető, nics mit mutatni a látogatónak s nincs mire látogatottságot terelni.
Szerény véleményem szerint a legnagyobb arányban a piacterek buknak el a webes projectek közül.
Vittore1982 (2019-02-11)
Én sem gondolom, hogy a nagy cégek maguk szolgáltatnának adatot, minek fáradjanak velük, amikor úgyis rájuk találnak.
Viszont ez az űr létezik, hogy ha valamire keres az ember, akkor egyenként el kell menni több oldalra, ami kényelmetlen, szóval lenne tere egy ilyen metakeresőnek, ami egy helyen mutatná a termékeket.
Az előre scrapelés csak egy út, lehetne akár teljesen kliensoldali is.
Pl. lenne egy böngészőkiterjesztés, amibe beírhatnám, hogy asztal pl., és tudná, hogy mely nagy boltokban van ilyen, plusz az árgyűjtő oldalak találatait is mutatná a kis boltokkal.
Az egész a kliensen futna, nem kellene előre scrapelni, hanem realtime kapcsolódna az oldalakhoz, lefuttatná a keresést (a user böngészőjén keresztül), aztán egy helyen mutatná az eredményt.
Ha mondjuk 10 másodpercig tartana, amíg összeszedi az oldalakról az infókat, az is teljesen jó lenne, ha cserébe nem kellene 10 különböző oldalra elmenni.
Szóval akár ebből az irányból is meg lehetne közelíteni. Nem kellene szerver hozzá, semmi, csak egy kiterjesztés lenne a böngészőben.
Igazából már létezik bútorkereső: favi.hu
IKEA-t pl. itt sem nagyon látok, úgyhogy ebből megint az hiányzik, mint az árukeresőknél, hogy a nagy boltok nem foglalkoznak ezekkel.
Illetve az asztal csak egy példa volt, egy ilyen metakereső nem korlátozódik a bútorokra, az lenne benne a pláne, hogy ha lefuttatok bármilyen keresést, akkor egy helyen mutatná a boltok találatait, nem kellene végigkattintgatni külön a boltokat.
Nagyon rápörögtél erre az IKEA témára
Személy szerint engem jobban érdekelnének a napi fogyasztási cikkek árai, azért is mentem abba az irányba.
Nem akarok meggyőzni senkit. Ez a topik arról szól, hogy ilyen szolgáltatás még nincs, és hasznos lenne. Esetleg jár erre valaki, aki lát benne fantáziát és megcsinálja.
Én userként ahogy keresgélek, amikor venni akarok valamit, egyértelműen tapasztalom, hogy egy ilyen szolgáltatás egyszerűsítené a dolgokat és időt lehetne vele megspórolni, és esélyesen sokan mások is hasonlóan vannak ezzel, hogy egyszerűbb lenne egy oldalon látni az eredményeket, mint elmenni külön 10 különböző oldalra.
Ha valaki talál erre egy jó technikai megoldást, és monetizálni is tudja, akkor ez egy jelenleg kiaknázatlan lehetőség.
Utoljára módosítva: spontan által : 2019-02-12 19:40
Freedom (2019-02-12)
Utoljára módosítva: spontan által : 2019-02-12 19:47
Könyvjelzők