Oldal: 2 / 6 ElsőElső 1234 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 11 - 20 (52) összesen

Téma: Lakáshitel - (buktatók, előnyök)

  1. #11
    izb
    izb nem elérhető
    'Say Hello To My Little Friend' izb logója
    Csatlakozott
    07-07-11
    Hozzászólás
    580
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Lakáshitel - (buktatók, előnyök)

    Idézet Tibi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    izb: Ha szükségem lesz Hitelre tuti kikérem a véleményed ! Nem mindig a Bank a legjobb megoldás a Hitel felvételre ! Mondjuk azt ird meg létszi ide is jöhet ,hogy a BAR listás, hogy vesz fel hitelt ! A haverom rajta van a listán és minden bank elküldte,hogy nem tud neki hitelt adni ! Elöre is kösz !
    Haverod kaphat hitelt, csak felárakkal.Óriási kockázat és ezért.
    És értelemszerűen a finanszírozás mértéke is arányosan kisebb mint egy normál hitel esetében.
    Mond meg neki keressen meg, írjon az oldalamon, és felhívom.



  2. #12
    "But no living man am I!" Agaras logója
    Csatlakozott
    07-09-30
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    388
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Lakáshitel - (buktatók, előnyök)

    Idézet Tibi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mondjuk azt ird meg létszi ide is jöhet ,hogy a BAR listás, hogy vesz fel hitelt ! A haverom rajta van a listán és minden bank elküldte,hogy nem tud neki hitelt adni ! Elöre is kösz !
    ilyenkor esetleg külföldi (osztrák) bank megoldás lehet?



  3. #13
    izb
    izb nem elérhető
    'Say Hello To My Little Friend' izb logója
    Csatlakozott
    07-07-11
    Hozzászólás
    580
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Lakáshitel - (buktatók, előnyök)

    Idézet Agaras eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ilyenkor esetleg külföldi (osztrák) bank megoldás lehet?
    Hál istennek, itthon is eljött az az idő, amikor nem kell külföldi befektetőhoz nyúlni.Így az osztrák hitel létjogosultsága megkérőjelezhető szerintem.



  4. #14
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-04-28
    Hozzászólás
    1.115
    Begyűjtött 241 köszönetet
    176 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Lakáshitel - (buktatók, előnyök)

    A deviza alapú hitelekkel azért vigyázzatok, mert egy kis forint kilengés és egyből buktad amit nyersz a kamaton. Pl. Felmarkolsz 15 milla hitelt euró alapon, akkor 10 % Ft gyengülés esetén 16,5 milliáért vetted az ingatlant. Persze lehet kötni fedezeti ügyletet és meg van oldva ez a probléma. Ami még fontos, hogy a jelzáloggal terhelt ingatlan szinte forgalomképtelen. Vagyis ha megvan a tervezett gyerekszám és költözni kellene, akkor nehéz helyzetbe kerülhet az ember. A másik gond akkor jöhet, ha az ingatlan értéke jelentősen csökken. Eddig erre Mo-n nem volt példa, de ami késik nem múlik. Az emberek ritkán vannak annak tudatában, hogy az ingatlan ugyanolyan jószág, mint pl. a részvény.



  5. #15
    "But no living man am I!" Agaras logója
    Csatlakozott
    07-09-30
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    388
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Király re: Lakáshitel - (buktatók, előnyök)

    Idézet izb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hál istennek, itthon is eljött az az idő, amikor nem kell külföldi befektetőhoz nyúlni.Így az osztrák hitel létjogosultsága megkérőjelezhető szerintem.
    Ez egy jó hír a listásoknak.



  6. #16
    izb
    izb nem elérhető
    'Say Hello To My Little Friend' izb logója
    Csatlakozott
    07-07-11
    Hozzászólás
    580
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Lakáshitel - (buktatók, előnyök)

    Idézet Sanyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A deviza alapú hitelekkel azért vigyázzatok, mert egy kis forint kilengés és egyből buktad amit nyersz a kamaton. Pl. Felmarkolsz 15 milla hitelt euró alapon, akkor 10 % Ft gyengülés esetén 16,5 milliáért vetted az ingatlant. Persze lehet kötni fedezeti ügyletet és meg van oldva ez a probléma. Ami még fontos, hogy a jelzáloggal terhelt ingatlan szinte forgalomképtelen. Vagyis ha megvan a tervezett gyerekszám és költözni kellene, akkor nehéz helyzetbe kerülhet az ember. A másik gond akkor jöhet, ha az ingatlan értéke jelentősen csökken. Eddig erre Mo-n nem volt példa, de ami késik nem múlik. Az emberek ritkán vannak annak tudatában, hogy az ingatlan ugyanolyan jószág, mint pl. a részvény.
    Ezzel a deviza alapú kitételeddel vitatkoznék.
    Értelemszerűen a devizából eredő kockázat magas, de ingadozó.Így egy 20 éves futamidővel számolva, az általad vázolt 10-20%-os ingadozás kiegyenlítődik.
    Természetesen a kockázat ott van, ami mondjuk egy forint alapú konstrukciónál nem áll fent, de a kettő közötti difi is számottevő.Tehát ha valaki chf-ben vesz fel hitelt és erősödik a frank, akkor veszít de 20 év alatt nagyon jelentősen le kell értékelődnie a forintnak, hogy a két féle hitel közötti
    felárt visszadolgozza.
    Én az ügyfélre hagyom a döntést, miután minden veszélyre felhívtam a figyelmet.



  7. #17
    LeRoy papys logója
    Csatlakozott
    07-05-14
    Hely
    London, United Kingdom, United Kingdom
    Hozzászólás
    1.465
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Lakáshitel - (buktatók, előnyök)

    Legjobb hitel ha nincs hitel!!!!

    de ha másként nem megy akkor jobban jársz ha megbízol egy hitelközvetítőt, aki lehet elkér 1-3%-ot de elintézi neked a lehető legjobb hitelt.

    Ezzel szemben (ami manapság elég gyakori) bemész pár bankba és előadod az ott ülő hitelreferensnek az igényedet, hogy mit szeretnél, hogy szeretnéd, erre ő, akinek semmi érdeke hogy te "JÓ" hitelt kapj, mert az ő fizetése mindenképp ugyanannyi meg ki van nekik adva, hogy melyik hiteltípust ajánlják ki, nem valószínű hogy a legmegfelelőbbet fogod tőle/ük kapni.

    Azt mindig vedd figyelembe, hogy minél drágább ingatlant és minél magasabb rátájú hitelt igényelsz rá, annál kevesebb lesz a lehetőséged egy esetleges hitelkiváltásra, amennyiben belebuknál. (ezt rengetegen figyelmen kívül hagyják és bukják az ingatlanukat)

    Azt hogy mennyi legyen az önrész az határozza meg, hogy milyen magas a nettó fizetésed, mert azt a jövedelemvizsgálat alapján a kockázatelemzők számolják ki. Legalább félévre visszamenőleg vizsgálják a jövedelmet és ha ebben gondolkozól, folyószámládra érkezzen a fizud, FIZETÉS címén!

    Viszont ha felemeled a fizetésedet pl: 160,000 nettóra ami elfogadható, azt nem tudod később levinni, visszavinni minimálbérre, tehát egyszer fizetsz többlet személyi jövedelmet, másodszor a TB-je jóval magasabb lesz és ezt később ugyanazon a munkahelyen nem tudod visszacsinálni, viszont ez nélkül nem kapsz lakásvásárlási hitelt.
    Pl: 10millió lakásvásárlási hitelre 20éves futamidővel fizetsz kb 65ezret havonta, amit a bank szerint valószínűleg ki tudsz fizetni ebből a 160-ból és a maradékból még épp meg tudsz élni.

    Lakáslizing szvsz a legrosszabb kostrukció, mert mint ahogy izb írta a lakás nem a te neveden van a futamidő végéig, ami 20 év és ha három hónapot csúszol a törlesztéssel kinn találod magad az utcán. Elbukod az önrészt ami lehet 10% vagy több is meg az addig befizetett törlesztőrészeket, ami pár év alatt tetemes összeg is lehet. De meg lehet próbálni, ajánlom a CIB-et erre. Lakáslízing pont olyan mint az autólízing a banké a tulajdon, tiéd a fizetnivaló, ha nem fizeted eladják másnak.

    Olvastam olyan bankról is, ahol a hitel folyósításának feltétele, hogy az ingatlan már a te nevedre legyen bejegyezve (sajnos nem emlékszem, melyik hitelintézet ilyen ügyes). Melyik eladó megy bele abba, hogy aláírja az adás-vételi szerződést stb., amíg nem látja, pontosabban nem fogja a kezében a vételárat?
    Ez így van és így is kell lennie. Mindegyik eladó belemegy mert a tulajdonlapon Tulajdojog fenntartással van van széljegyezve a vétel. Képzeld el a szitut, a bank a vevőnek ad vásárlási hitelt és nem az eladónak, ha az eladó nevén van az ingatlan nem kaphat a vevő rá hitelt. Megvan ennek a jogi lebonyolítási folyamata, ami működik.

    Értékbecslési díj: én amondó vagyok ha egy 30ezer forintos tétel probléma, akkor mi lesz amikor minden hónapban fizetni kell a törlasztőrészleteket????
    Egyébként ezen felül előre kell fizetni a folyósítási jutalékot, ami ált. 1,5% és a közjegyzőt is, ami 0,5-1,5% is lehet, tehát a vevőnek pénzzel kell rendelkeznie a vételhez, nem elég a szándék.

    Manapság a BAR lista nem akadály, ha passzív simán megy ha aktív úgy is megoldható (mostanában szinte mást nem is intézek)



  8. #18
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-04-28
    Hozzászólás
    1.115
    Begyűjtött 241 köszönetet
    176 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Lakáshitel - (buktatók, előnyök)

    Izb én csak az akartam mondani, hogy a deviza a lakásárak változása mellett egy jelentős plusz kockázat (azt, hogy 20 év alatt mi történik senki sem tudhatja - pl. aki 5-7 évvel ezelőtt vett fel devizahitelt az jól járt), amit a kamatelőny nem biztos, hogy ellensúlyoz.



  9. #19
    "But no living man am I!" Agaras logója
    Csatlakozott
    07-09-30
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    388
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Lakáshitel - (buktatók, előnyök)

    Idézet papys eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez így van és így is kell lennie. Mindegyik eladó belemegy mert a tulajdonlapon Tulajdojog fenntartással van van széljegyezve a vétel. Képzeld el a szitut, a bank a vevőnek ad vásárlási hitelt és nem az eladónak, ha az eladó nevén van az ingatlan nem kaphat a vevő rá hitelt. Megvan ennek a jogi lebonyolítási folyamata, ami működik.
    Szerintem nem ugyanarra gondoltunk, nem az aláírt és ügyvéd által hitelesített adásvételi szerződésről vagy a földhivatalnál a vevők széljegyzésről volt szó, hanem arról, hogy egy bizonyos banknál akkor folyósítják a hitelt, amikor már a vevő van bejegyezve tulajdonosként a földhivatalnál.



  10. #20
    LeRoy papys logója
    Csatlakozott
    07-05-14
    Hely
    London, United Kingdom, United Kingdom
    Hozzászólás
    1.465
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Lakáshitel - (buktatók, előnyök)

    Idézet Agaras eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem nem ugyanarra gondoltunk, nem az aláírt és ügyvéd által hitelesített adásvételi szerződésről vagy a földhivatalnál a vevők széljegyzésről volt szó, hanem arról, hogy egy bizonyos banknál akkor folyósítják a hitelt, amikor már a vevő van bejegyezve tulajdonosként a földhivatalnál.
    Kedves Dia, egyről beszélünk! /max két malomban őrlünk/

    Az adásvételi szerződés bekerül a bankba és az alpján történik a hitelszerződés. Ez a két szerződés kerül be a földhivatalba, ahol a vevő már tulajdonos csak az eladó még az ingatlanban csücsűl és még Tulajdonjog fenntartással a tulajdonlapon szerepel. (ez azt jelenti, hogy fenntartja a tulajdonjogát amig a teljes összeg kiegyenlítésre nem kerül)

    Ekkor tud csak a bank fizetni az eladónak, majd ezt követően kerül törlésre ez a Tulajdonjog fenntartási bejegyzés.



Oldal: 2 / 6 ElsőElső 1234 ... UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •