Oldal: 6 / 6 ElsőElső ... 456
Eredmény: 51 - 59 (59) összesen

Téma: Mindennek van ára ?

  1. #51
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: Mindennek van ára ?

    Idézet HAL9000 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hinni csak valóságos és igaz dolgokban lehet
    Idézet HAL9000 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    „A hit pedig a remélt dolgokban való bizalom, és a nem látható dolgok létéről való meggyőződés.”
    Nem érzel a két dologban ellentmondást?
    Az utóbbit ismerem. Szerintem is úgy van - legalábbis valami hasonlót próbáltam gügyögni.
    Reméled, hogy úgy van holott semmi sem támasztja alá.

    Pál esetét ismerem. Meg fogsz lepődni, de annak ellenére, hogy "hithű" szabadgondolkodó-ateista vagyok, olvastam a Bibliát.
    Pálnak valóban más a véleménye a szeretetről. Jézusnak is. De én már csak ilyen vagyok; nem követem őket.

    Idézet HAL9000 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ezszerint minden haszontalan és hasznos is elmúlik, kivéve egyet, ami állandó, önzetlen, és ami nagyobb mindennél. A többi - a hit is - ahhoz kell hogy ezt az egy fontosat megtartsuk.
    Az első felével egyetértek. Egészen a "kivéve egyet" részig. Utána már nem.
    Te nyilvánvalóan a szeretetre gondolsz. Én meg a változásra.

    Idézet HAL9000 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ezért kell a hit. Hinni csak abban tudok, amit szeretnék is hogy legyen, tehát teljesen egyetértek vele, jónak találom, szeretem. A hívő és a gonosz közt az a különbség hogy a gonosz tudja hogy létezik Isten, a hívő meg nem.
    Ez igen érdekes kérdés. Nem tudom, belemenjünk-e vallási és filozófiai kérdésekbe. Nekem nincs ellenemre egyáltalán; más kérdés, hogy mások mit szólnak majd hozzá.
    Nálam az előttem lévő billentyűzet léte sem teljesen bizonyított. Mátyás esetéről már nem is beszélve.
    Most hihetek Mátyásban, az igazságosban? Hát abban hihetek-e, hogy a szomszédnak van billentyűzete? Mert azt sem tudom.
    Ez hit?

    Gonosz-jó. Ez igencsak fekete-fehérnek tűnik nekem. Holott a világ egyáltalán nem fekete és fehér. A világ szürke, és temérdek árnyalata van.
    Korábban írta olvtársunk is, meg én is, hogy a jó és a rossz fogalma szubjektív. Isten lehet jó a te szemedben, míg az enyémben nem az. Szubjektív a dolog.

    Idézet HAL9000 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha nem zárod ki a létezését, akkor ezzel együtt nem zárod ki az összes velejáróját igaz? Érdekes lehet így... "hát igan, elképzelhető hogy van örök élet - és bár én kimaradok belőle mert nem hiszek benne - azért tök érdekes, ne zárjuk ki..."
    Fontosabb ez annál hogy így vélekednél róla. :-) Szerintem más a véleményed...
    Tudom mire gondolsz. De tényleg így gondolom. Lehet, hogy isten létezik. Akár úgy is létezhet, mint ahogy a Bibliában van írva.
    Ezzel csak két problémám van, amellett, hogy ettől függetlenül roppant valószínűtlen a dolog:
    1. Ugyanannyi esélyt látok Visnu létére is. Ha Istent követem, akor Visnut nem tudom. Ha Visnut követem, akkor Istennek nem tetsző cselekedetet hajtok végre.
    Miért követném hát Istent? Semmivel sem több számomra, mint a másik.
    Te arra gondolsz, hogy ha hívő lennék, és nem tagadnám meg, akkor üdvözülnék és megkapnám az öröklétet. Viszont ezzel elveszteném a lehetőségét annak, hogy Visnunál üdvözüljek.
    Mivel egyik sem valószínűbb a másiknál (és ráadásul igen valószínűtlen mindegyik külön külön is), nincs értelme bármelyiket is követnem.
    2. Lehetőségként - mint írtam - az is megvan, hogy Isten olyan, mint a Bibliában írva vagyon. Na, én egy olyat nem fogok követni, ha négergyerekek potyognak az égből, akkor sem. Akkor már inkább a Sátán.
    De ez már erősen vallási téma. Akár nyithatnánk egy filozofálgatás topikot ennek, és ezt jól átpakolhatnánk oda.



  2. #52
    work. don't play. HAL9000 logója
    Csatlakozott
    09-05-31
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    1.205
    Begyűjtött 44 köszönetet
    19 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mindennek van ára ?

    Jájj, félreértettél : D Nem akarlak én megtéríteni, csak filozófálgattam. A szeretet nem lehet önző - csak ezt akartam érvekkel felépíteni. Az ami önző, az valami más. Nemtom... talán vizipisztoly, vagy kisebb kavics =)

    A fenitekben nincs ellentmondás, csak megfelelő aspektus szükséges. (Isten fehér . Nemigen fekete, szerintem az a gonosz. Szerintem nem is szürke - gondolj csak bele! LOL)


    Utoljára módosítva: HAL9000 által : 2009-07-06 18:44

  3. #53
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: Mindennek van ára ?

    Idézet HAL9000 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Jájj, félreértettél : D Nem akarlak én megtéríteni, csak filozófálgattam. A szeretet nem lehet önző - csak ezt akartam érvekkel felépíteni. Az ami önző, az valami más. Nemtom... talán vizipisztoly, vagy kisebb kavics =)

    A fenitekben nincs ellentmondás, csak megfelelő aspektus szükséges.
    Nekem ez ellentmondás. És a szeretet is önző nálam. Máshogy látjuk a dolgokat.



  4. #54
    work. don't play. HAL9000 logója
    Csatlakozott
    09-05-31
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    1.205
    Begyűjtött 44 köszönetet
    19 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mindennek van ára ?

    Nem

    2525252525252525



  5. #55
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: Mindennek van ára ?

    Idézet HAL9000 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem
    Nem látjuk másként? Ezt nem értem. Eddig úgy nézett ki, hogy másként látjuk.



  6. #56
    work. don't play. HAL9000 logója
    Csatlakozott
    09-05-31
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    1.205
    Begyűjtött 44 köszönetet
    19 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mindennek van ára ?

    Áhh... azt kellett volna írnod hogy: De

    Mosmá' mindegy. : D

    Értem amúgy amiket írsz. Tipikus materialista világkép a Tiéd. Nincs benne tagadás, ezért szimpatikus. Így összefér ez enyémmel. Természetesen valahol önző minden emberi szándék és cselekedet. Jól van ez így. Attól még tiszta, egyenes, szívből jövő, és hétköznapi értelemben akár ellentmondóan önzetlen is lehet. Érdek fűz ahhoz minket hogy szeressünk és hogy szeressenek - ha más nem, egyszerűen csak szükségét érezzük. És még blablablablablabla... lehetne folytatni örökké ezt a vitát.

    Az a helyzet hogy Neked is igazad van, és nekem is.

    A többieknek nincs



  7. #57
    abc
    abc nem elérhető
    Bölcs abc logója
    Csatlakozott
    09-04-20
    Hozzászólás
    637
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mindennek van ára ?

    HAL ne tériccsé!
    Ha Te örökké akarsz élni akkor hajrá, nekem elég a 60 év is
    A topicból én Netallica és scs nézeteivel tudok leginkább azonosulni.



  8. #58
    work. don't play. HAL9000 logója
    Csatlakozott
    09-05-31
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    1.205
    Begyűjtött 44 köszönetet
    19 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mindennek van ára ?

    A debreceni m e d i a m a r k t -ban az e n e r g i z e r AA elemnek nincs ára, mert hiányzik az árjelző - íme a bizonyíték!



  9. #59
    WordPress Maniac mahone logója
    Csatlakozott
    08-08-22
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    4.609
    Begyűjtött 249 köszönetet
    170 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mindennek van ára ?

    Idézet hápi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    tehetséget sem láttam még a tescoba eladót
    Pedig ott van a "t" betűnél
    Mahone



Oldal: 6 / 6 ElsőElső ... 456

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •