Oldal: 1 / 4 123 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (34) összesen

Téma: Kézzel tették oda

  1. #1
    Barát ariel logója
    Csatlakozott
    07-07-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    868
    Begyűjtött 107 köszönetet
    74 hozzászólásával

    Levele! Kézzel tették oda

    Szóval, lassan szertefoszlóban van a Seo-ba és az értékes tartalomba vetett hitem. (bizonyos területeken) Napokban néztem egy-két kifejezésre dobott találatot. Pl.: a mérleg kifejezésre G-easy lapja volt a toppon - a maga pr6-jával és "megszámlálhatatlan" linkjével, valamint bizonyos kifejezésre Authority státuszával. Most pedig a mérleg.lap.hu - 13 db bejövő link + egy valag kimenő link. - Hogy van ez ? Mutyiba van a Sanoma meg a Google ? Természetesen, jó pár hasonló eset van még.
    Nem kapnak tőlem pozitív "mérleget".


    Utoljára módosítva: ariel által : 2009-04-28 08:54

  2. #2
    Tag timewriter logója
    Csatlakozott
    08-09-15
    Hozzászólás
    84
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kézel tették oda

    Idézet ariel eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mutyiba van a Sanoma meg a Google ?
    Szerintem igen. Nagyon úgy tűnik hogy a lap.hu-ra seedsite-ként tekint. Bár azt nem tudom, hogy a seedsite státusz eredményez-e jó helyezéseket, mert a dmoz ugye sehol sincs a találati listákon.



  3. #3
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    07-10-21
    Hely
    Közös többszörös
    Hozzászólás
    4.216
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kézel tették oda

    Azt nem tudom, hogy kézzel rakták-e oda, de az tény, hogy bármennyire fájó, de a legnagyobb és legátfogóbb gyűjtemény, ami az első helyre kívánkozik. Jó pár ilyen téma van, ahol az első a lap.hu, én nem bánom, mert ott a helye.

    stef



  4. #4
    Barát ariel logója
    Csatlakozott
    07-07-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    868
    Begyűjtött 107 köszönetet
    74 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kézel tették oda

    Abban igazad van, hogy a keresésnél egy releváns találatot kap, mely tartalmazza az adott kulcsszóval összefüggő gyüjteményt melyből válogathat. De, ahogy a topic címbe írtam abban kételkedem hogy az algoritmus a humán igényekhez igazodjon !



  5. #5
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    07-10-21
    Hely
    Közös többszörös
    Hozzászólás
    4.216
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kézel tették oda

    De, ahogy a topic címbe írtam abban kételkedem hogy az algoritmus a humán igényekhez igazodjon !
    Nagyon sok témában törnek fel a lap.hu oldalak. Itt most következett be. Nem hiszem, hogy kézzel rakták oda, max az algoban lehet egy ilyen rész, hogy "kivételezett" státusz x tartalom, és méret után.

    stef



  6. #6
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: Kézel tették oda

    Valahol érthető ez, meg nem is.
    Ugyan a dmoz-t nem tudom megnézni, mert akárhogy álítom a Google keresőmet, mindig a google.hu-val keres. Hiába írom be, hogy google.com, átirányít a hu-ra. Mindegy.
    Tényleg hasznos, ha egy-két ilyen átfogó gyűjtemény van az első oldalon.

    Viszont azt nem tartom elfogadhatónak, hogy egy 0 km-es aldomain egyből a találati lista elejére kerüljön, csak mert lap.hu. Előfordulhat, hogy pl. xyz.hu linktár gyűjteménye sokkal relevánsabb és átfogóbb, mégsincs kanyarban sem.
    Szóval ebben szerintem tényleg van egyfajta belenyúlkálás. És ez egyrészt nem túl etikus a G. részéről, másrészt igen nagy kib...s a többiekkel szemben. Pl. ilyen az állás téma is, ahol a lap.hu virít az elején. Képzeld azt el, hogy xy állást keres. Beírja a keresőbe, majd eljut egy újabb oldalra, ahol újra kereshet. Ráadásul a találatok igen tetemes hányada amúgy is olyan oldal, amelyek egyébként az első hely után következtek volna (álláshirdető oldalak).
    Én ezért már eleve zsigerből elkerülöm a lap.hu szinte minden megjelenési formáját. (Viszont kifejezetten jónak tartom a kedvencelési meg kezdőlapos dolgokat linktárak esetén. Emberke kezdőlapja az X linktár, és reggel, mikor félálomban keresgél, akkor azt nyitja meg alapból, és máris böngészhet kedvére.)

    Semmi bajom nem lenne a lap.hu-val (és a G.-vel), ha tényleg tisztességesen csinálná a dolgot. De ez nyilvánvalóan nem az.



  7. #7
    Bölcs
    Csatlakozott
    08-01-02
    Hozzászólás
    1.271
    Begyűjtött 82 köszönetet
    53 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kézel tették oda

    Nem kell ezt ennyire túlmisztifikálni. Az emberekben van a hiba! Ha az első 10 találat között megjelenik a lap.hu-s találat, akkor arra fognak kattintani. (ami viszont idővel előreviszi) Ugyanez igaz valahol a wikipédiára is.



  8. #8
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: Kézel tették oda

    Idézet oszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem kell ezt ennyire túlmisztifikálni. Az emberekben van a hiba! Ha az első 10 találat között megjelenik a lap.hu-s találat, akkor arra fognak kattintani. (ami viszont idővel előreviszi) Ugyanez igaz valahol a wikipédiára is.
    Ezzel nem értek egyet. Az emberek az elsőre klikkelnek. Ha "pusztaröcsöge" szóra XY-é az első hely, akkor ő kapja a legtöbb klikket. Így logikus, hogy maradjon is. Erre bejön a képbe egy olyan lap, amire még klikkelés sem nagyon volt. Ez picinykét szemszúrogató. Nekem legalábbis.



  9. #9
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    07-10-21
    Hely
    Közös többszörös
    Hozzászólás
    4.216
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kézel tették oda

    Szóval ebben szerintem tényleg van egyfajta belenyúlkálás. És ez egyrészt nem túl etikus a G. részéről, másrészt igen nagy kib...s a többiekkel szemben. Pl. ilyen az állás téma is, ahol a lap.hu virít az elején. Képzeld azt el, hogy xy állást keres. Beírja a keresőbe, majd eljut egy újabb oldalra, ahol újra kereshet. Ráadásul a találatok igen tetemes hányada amúgy is olyan oldal, amelyek egyébként az első hely után következtek volna (álláshirdető oldalak).
    Állás téma speckó egy tévedés részedről. 2001-es domain és a legátfogóbb gyűjtemény, ami csak található a témában. Miért ne kellene ott lennie? Van egy oldalam, ami onnét napi szinten 20 találatot kap a 600 link közül. Valszeg nem azért mert nem látogatott, és nem hasznos

    stef



  10. #10
    system g-easy logója
    Csatlakozott
    07-04-26
    Hely
    n/a
    Hozzászólás
    4.311
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Kézel tették oda

    Egy kicsit az én hibám is, a szezonra voltak igyekezeteim, most már vége a szezonnak, nem foglalkoztam vele hónapok óta. A lap.hu-nak két oka lehet: startlap bevezette a "add a startlaphoz" ikont, amivel hihetetlen mennyiségű linket szereztek, és a főlap (szinte) minden lap.hu oldalt linkel, a másik, hogy nagyon régi oldal. Látható, hogy egyes freeblog szolgáltatók aldomainjei is sokkal jobban szerepelnek, mint egy új domain..

    másik ok, hogy csak én ismerek vagy 10 embert, aki vagy úgy indít, hogy valami.lap.hu a címsorba, vagy ha nem tudja, hogy van e ilyen oldal, akkor beírja a szót a keresőbe és azonnal a lap.hu-ra.. szal rengetegen klikkelnek a listáról rá.. és ugye ez (ha már kisebb mértékben is) de befolyásoló tényező lehet..

    Viszont.. a lap.hu nem is tekinthető konkurenciának (szerintem).. nem tudom, van aki hirdetett ott kiemelte helyen? Van sok találat róla?

    Aki oda klikkel, az egy "most nagyon ráérek és végignézem a kínálatot" gondolattal teszi, aki siet, az nem is fog a lap.hu-ra klikkelni.. így aki oda klikkel, az a listán sem áll meg az első helyen, hanem végignézi az oldalakat..

    hehe.. és mércének is jó.. ha adott téma lap.hu előtt vagy, akkor már erős az oldal..

    ..szerintem



Oldal: 1 / 4 123 ... UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •