Szerintem már elég jól megfogalmaztátok, hogy melyik mit jelent, csak az a kérdés hogy ezt hol történik, hiszen itt most szinte mindenki az internetről beszél, és azért jelentős különbség van a való világ és a net között még értékesítésben is. Például a neten nem tudsz reagálni azonnal a vevő kérdéseire, nem tudod irányítani az érdeklődését, ezért ha Ő az árérzékeny kategóriába tartozik és van nálad olcsóbb hely a neten, akkor Mo felejtsd el az internetes értékesítést. Azoknál a cégeknél ahol most adok el, összekötöttem az internetes érdeklődést a személyes eladási technikákkal, a neten nem a termék vagy szolgáltatás árát emeljük ki, hanem az egyéb pozitív tulajdonságokat, illetve az ingyenes próba lehetőségét(ahol lehet). És pont azért dolgozok így mert minden cégnél kivétel nélkül a tulajdonosok úgy gondolják vagy gondolták, hogy a kereskedőnek az a dolga, hogy tukmálja a portékát és a nagy számok törvénye alapján ez előbb utóbb sikerül is. Ez igaz de van egy saját példám, az egyik cégnél az egyik tulaj kijelentette, hogy márpedig hideg hívást kell csinálni mert az a jó. Az egyik csaj végig hívott 800 vevőt(ami már elég reprezentatív minta), ráadásul ezek közül nagy részénél pontosan tudtuk, hogy mije van. Szóval 800 hívásból 4 új vevő,..... no comment 0,5%, ehhez képest nekem 100 internetről bejövő érdeklődőből kb 40 új vevő. Ja és a dolog pikantériája, a csaj már nem dolgozik a cégnél pedig nagyon jól tud tukmálni, én meg külsősként minden hónapban találok új vevőt. A véleményem az internetről is hasonló, ahol rám akarnak valamit tukmálni(pop up, .urva nagy bannerek) azokat az ablakokat becsukom és kész, a hideg hívás korszaka is lejárt. Még szerencse hogy értékesítőkre mindig szükség lesz, már csak az a kérdés, hogy az ember mit lő magának, napi 40 látogatás a .oca-.ola vevőinél, egy normális cég ahol megfizetik a munkádat és megbecsülnék, vagy a szabad úszó stílus, ahol annyit fizetnek amennyit eladsz, nekem az utóbbi jött be.
Könyvjelzők