Oldal: 53 / 140 ElsőElső ... 343515253545563103 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 521 - 530 (1397) összesen

Téma: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......

  1. #521
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......

    Idézet mahone eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egyébként érdekes a bannolás, mert pl. ha Kaszparov leül, fél nap múlva bannolnák? Még arra tudok gondolni, hogy elemzik a meccseket, és vmi algoritmus megmondja, hogy túl gépies és nincs mögötte saját ötlet. Fene se tudja, de tudják szűrni ezek szerint.
    He?? Ilyen biztos nincs. Nem létezik "túl gépies" lépés.

    Inkább azt tudom elképzelni, ha túl gyorsan adtad a válaszlépéseket.



  2. #522
    Bölcs sitebuilder logója
    Csatlakozott
    09-08-23
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    1.005
    Begyűjtött 8 köszönetet
    5 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......

    De ha kattintgatsz a java applet, és egy másik progi között az elég egyszerűen szűrhető Használj másik gépet....

    Egyébként ha a progik lépéseit ellenőrzik a tieiddel, így ha egyezik nagyban akkor annyi a dalnak


    main()

  3. #523
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......

    Ha jól vettem ki "kézzel" lépett (legalábbis én úgy csináltam volna), csak épp az ellenfelei lépését meglépte egy igen erős programba, és amit a programban az ellenfele lépett, azt lépte online. Így az ellenfele lényegében a sakkprogram ellen játszott. Az viszont nem nagyon szűrhető. De ha gyorsan lépett, akkor azért rá lehet jönni, hogy közel lehetetlen ilyen jól játszani.



  4. #524
    WordPress Maniac mahone logója
    Csatlakozott
    08-08-22
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    4.609
    Begyűjtött 249 köszönetet
    170 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    He?? Ilyen biztos nincs. Nem létezik "túl gépies" lépés.

    Inkább azt tudom elképzelni, ha túl gyorsan adtad a válaszlépéseket.
    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha jól vettem ki "kézzel" lépett (legalábbis én úgy csináltam volna), csak épp az ellenfelei lépését meglépte egy igen erős programba, és amit a programban az ellenfele lépett, azt lépte online. Így az ellenfele lényegében a sakkprogram ellen játszott. Az viszont nem nagyon szűrhető. De ha gyorsan lépett, akkor azért rá lehet jönni, hogy közel lehetetlen ilyen jól játszani.
    Nem léptem gyorsan, kellett várni az elemzésre, mert azért a mesterek nem gyengék, és a gép nem egyből mondja meg a jó lépést.

    De egyébként van olyan, hogy gépies lépés! Olvassatok után Kaszparov és a Deep Blue párharcának! A gép igenis máshogy játszik, mint egy ember. De hogy ezt a minimális eltérést hogy tudják szűrni, nem tudom.

    A legtöbb sakkprogram ezeket nézi, sorrendben:
    - matt
    - anyagi előny
    - gyalogok állása, bástyák a nyitott soron, bábuk helyzete

    Egy nagymester nem ezeket nézi. Ő olyan kombinációkat is számításba vesz, amelyek rövidtávon anyagi hátrányhoz vezetnek, de hosszútávon mattot ad. A gép "biztosra" megy, és általában brute force technikával elemzi az állást a fenti feltételek figyelembevételével.

    A program nem tud sakkozni, csak pár sémát ismer a nagymesterek több 10 000-jéhez képest.

    A gépnek nincs lelke, ő a tutira megy, nem kockáztat olyan szinten mint egy mester.

    De nem írom tovább, inkább beszéljen olyan helyettem, aki ért is hozzá:

    Egy remek Mérő László írás a témáról és a Deep Blue - Kaszparov csatáról:

    http://delfin.klte.hu/~szucsga/html/sakkprg3.html



  5. #525
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......

    Ez így igaz, de ha valaki alapesetben nem tudja, hogy egy gép játszik éppen, akkor nem hiszem, hogy ki lehet szúrni (saját kezüleg, nem programokkal), hogy az játszik. Egy játékos is megtehet könnyen olyan lépéseket, amiket a gép tett...



  6. #526
    Bölcs sitebuilder logója
    Csatlakozott
    09-08-23
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    1.005
    Begyűjtött 8 köszönetet
    5 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha jól vettem ki "kézzel" lépett (legalábbis én úgy csináltam volna), csak épp az ellenfelei lépését meglépte egy igen erős programba, és amit a programban az ellenfele lépett, azt lépte online. Így az ellenfele lényegében a sakkprogram ellen játszott. Az viszont nem nagyon szűrhető. De ha gyorsan lépett, akkor azért rá lehet jönni, hogy közel lehetetlen ilyen jól játszani.
    Ettől még az ellenőrző oldalon is lehet egy program, ami elemzi a játszmát. Olyan nincs, hogy 10/9x ugyanazt léped mint a progi.

    "A legtöbb sakkprogram ezeket nézi, sorrendben..."

    Ezt nem tudhatod. Attól függ milyen heurisztikát használ, és mennyire terjeszti ki az állapottér gráfot. Tudnak hosszú távra gondolkozni, csak annyi a hátrányuk, hogy nem olyan előre, mint egy sakkmester.

    Aki olvasgatni akar:
    hxxp://www.inf.unideb.hu/~varteres/mi1folia/foliafo.pdf
    hxxp://www.inf.unideb.hu/~varteres/mi2folia/foliafo.pdf



  7. #527
    WordPress Maniac mahone logója
    Csatlakozott
    08-08-22
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    4.609
    Begyűjtött 249 köszönetet
    170 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......

    Idézet sitebuilder eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tudnak hosszú távra gondolkozni, csak annyi a hátrányuk, hogy nem olyan előre, mint egy sakkmester.
    Ezzel nem értek egyet. Adott esetben tovább is látnak. Csak nem tudják, hogy melyik lépéssel kezdjék az elemzést. Nyilván a fentiek befolyásolják a döntését, de pont ettől nem mindig a legjobbat lépik. Ha 5-6 bábú van már csak, akkor előre kitudja számolni a mattig. Ezt a deep blue-ra írták, 10+ éve. Gondolom most még jobbak.

    A gépből az intuíció hiányzik, ezért lesz még nagyon sokáig verhető a nagymesterek által.

    Aki ismeri a FEN sort, az tudja, hogy mi az alábbi:
    n1N3br/2p1Bpkr/1pP2R1b/pP1p1PpR/Pp4P1/1P6/1K1P4/8 w - - 0 1

    Az állást töltsd be, és elemeztesd ki egy programmal. Nekem egy 2 magos, 3 gigahertzes gépen 25 perc alatt jött rá, mert nem szokványosak a lépések, áldozni kell a mattért, mégpedig elég hülye módon.

    A megoldás:
    1.Rh1 d4 2.Ra1 d3 3.Ra3 bxa3+ 4.Ka1 a2 5.Ba3 Kxf6 6.Bb2#

    Visszatérve: Tuti hogy a sakkszervernek van programja, ami minden meccset átnéz, és az számolja, hogy százalékosan ő hányszor lépte volna ugyanazt.

    Ja, és még a kétkedőknek: Elemeztess ki egy Kaszparov meccset programmal, úgy, hogy minden Kaszparov lépés előtt hagyd egy kicsit a gépet, hogy mi lenne az ideális lépés szerinte. Nem 100% az egyezés, azért kevesebb. És ha ő nem úgy lép, és érezhető a játékán az emberi tényező, akkor mindenkién!



  8. #528
    Bölcs sitebuilder logója
    Csatlakozott
    09-08-23
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    1.005
    Begyűjtött 8 köszönetet
    5 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......

    Az emberi tényező számit. Ebben igazad van. MA. De egyre kevesebbet. A sakknál van nyerő stratégia, mint az összes diszkrét, kétszemélyes játéknál. Ahogy írtad is, az erőforrások elég szűkösek ennek kiszámítására.



  9. #529
    WordPress Maniac mahone logója
    Csatlakozott
    08-08-22
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    4.609
    Begyűjtött 249 köszönetet
    170 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......

    Idézet sitebuilder eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az emberi tényező számit. Ebben igazad van. MA. De egyre kevesebbet. A sakknál van nyerő stratégia, mint az összes diszkrét, kétszemélyes játéknál. Ahogy írtad is, az erőforrások elég szűkösek ennek kiszámítására.
    Igen. Erre kíváncsi leszek, hogy mikor lesz az, amikor tutira a gép fog nyerni, mert mondjuk stabilan 20 lépésre ki fog tudni mindent előre számítani.

    Állítólag dámából írtak már olyan programot, ami ellen max döntetlent játszthatsz, mert tökéletesen játszik!

    ui.: Szerinted biztos van nyerő stratégia? Annyit számítana az, hogy egy lépés előnye van a fehérnek? Szerintem inkább olyan van, hogy döntetlent lehet ellene játszani, csak megverni nem Persze ember ellen mindig lesz nyerő stratégia, mert egy apró hiba, és vesztesz. Egy ember soha nem fog tökéletesen játszani. Amikor gép ellen játszok, az a félelmetes, hogy nem hibázik. Ha maxra tekerem úgy elver, hogy kapok előnyt



  10. #530
    Bölcs sitebuilder logója
    Csatlakozott
    09-08-23
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    1.005
    Begyűjtött 8 köszönetet
    5 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......

    Idézet mahone eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Igen. Erre kíváncsi leszek, hogy mikor lesz az, amikor tutira a gép fog nyerni, mert mondjuk stabilan 20 lépésre ki fog tudni mindent előre számítani.

    Állítólag dámából írtak már olyan programot, ami ellen max döntetlent játszthatsz, mert tökéletesen játszik!

    ui.: Szerinted biztos van nyerő stratégia? Annyit számítana az, hogy egy lépés előnye van a fehérnek? Szerintem inkább olyan van, hogy döntetlent lehet ellene játszani, csak megverni nem Persze ember ellen mindig lesz nyerő stratégia, mert egy apró hiba, és vesztesz. Egy ember soha nem fog tökéletesen játszani. Amikor gép ellen játszok, az a félelmetes, hogy nem hibázik. Ha maxra tekerem úgy elver, hogy kapok előnyt
    Igazad van, olyan stratégia van, ami biztosan nem veszít.



A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •