Ez a járvány stressz-próbatétel elé állít mindenkit. Csak a mértéke eltérő, egymáshoz viszonyítva. És még hol a vége.
Inkább törlöm a hozzászólást, mert nem akarok flame-t.
Utoljára módosítva: Vittore1982 által : 2020-11-27 14:35
Inkább úgy mondanám, hogy nem egy állomás, hanem egy marketing csatorna - ami tényleg az ingyenessége és DIY jellege miatt vonzó.
De nem hinném, hogy ki lehet nőni. Nem feltétlenül minden szegmensben, de a legtöbbek számára a SEO az egyik legjobb ROI-ú marketing csatorna. Még mindig a Google a legnagyobb forgalom terelője.
Pont erről szólt a törölt hozzászólásom: külföldön a SEO brutál módon fejlődik, a Google kb. hetente jelent be egy-egy újdonságot, ahol gyorsan lépve szép forgalmat lehet leakasztani a keresőből.
Magyarul persze, hogy nincs szakirodalom, amennyi idő alatt cikkeket írnál, annyi idő alatt felhúzod a következő niche oldalt. Míg ez utóbbinál elég erős az esély a megtérülésre, a SEO hírekből Magyarországon nem lehet megélni.
Hát nem tudom. Én már évek óta nem olvastam igazán érdemi újdonságot SEO téren külföldön sem.
Adnak egy jól hangzású nevet egy új módszernek, de igazából semmi új nincs benne (ennek mestere a Brian Dean féle Backlinko).
A tálalás nagyon magas színvonalú, de a benne leírtakban szerintem kb. semmi forradalmi nincs. Rengeteg blogot nézek/néztem és ez általános benyomás. De küldjetek pár linket és cáfoljatok meg.
És a Google valóban kb. hetente dob be valami újdonságot, de sztem ezeknek nincs érdemi SEO értéke a hagyományos SEO módszerekhez képest. Ugorjunk rá a Core Web Vitals-ra, vagy a Google Web Stories-ra? Oké, de minek, amikor az oldschool kulcsszókutatás és egy evergreen content hosszabb távon sokkal többet hoz.
Félreértés ne essék ezekről Seo szakemberként kell tudni, ismerni őket és alkalmazni, csak idehaza a micro, kis, közép és multi szinten még mindig ott tartunk, hogy a title-be rakjuk bele már a kulcsszót, és csináljunk már egy kulcsszókutatást.
Én arra gondoltam, hogy az evergreen contentnél például nem csak az van, hogy megírod a szöveget és kész, hanem már használsz FAQ-t, célzod a Featured Snippetet, vagy direkt kérdéseket-válaszokat írsz, hogy a Google kiemelje a People Also Ask panelre és így tovább. Mondjuk magyar nyelven ezek többsége pont nem érhető el, de magyarul amúgy is nehezebb pénzt keresni, mert nincs Amazon Affiliates, meg a magyar piac kicsi és az emberek is kevesebbet költenek. Tudom, hogy neked pl. vannak magyar niche oldalaid, de én mondjuk nem kezdenék magyar oldalba, hiába ez az anyanyelvem.
Szerintem nagyon markánsan elválik az evergreen tartalomgyártás és a e-kereskedelem. Előbbinél minél jobb és pontosabb tartalommal lehet előre kerülni, utóbbinál meg egyre inkább, ha tejelsz a Google-nek, hirdetések, Shopping Ads és hasonló dolgokkal.
Utoljára módosítva: Vittore1982 által : 2020-11-27 16:51
Én azért írtam állomásnak, mert egy gondolkozásbeli váltás szükséges hozzá.
Sok vállalkozónál látom és magamon is tapasztaltam, hogy a fizetett hirdetések egy minőségi ugrást hoznak és egy másfajta vállalkozói gondolkodást igényel.
Sokkal inkább a befektetés és megtérülésben kell gondolkodni, nem abban, hogy kevés pénzem van, de sok időm.
Amúgy ma már azt látom, hogy a seo nem DIY. Régebben sokkal inkább az volt.
A fő problémám vele, hogy nem én kontrolálom. Nem tudom eldönteni, hogy mennyi és milyen látogató érkezzen az oldalamra és mikorra.De nem hinném, hogy ki lehet nőni. Nem feltétlenül minden szegmensben, de a legtöbbek számára a SEO az egyik legjobb ROI-ú marketing csatorna. Még mindig a Google a legnagyobb forgalom terelője.
Mivel nem tudom irányítani, így nincs lehetőségem tervezni vele. Nem tudom használni határidős kampányoknál és nem tudok vele terméket sem tesztelni.
Lehet évekig ki sem derül, hogy rossz az irány, csak azt látom, hogy sok a látogató, de nincs vásárlás.
Szerintem is külön kell választani a tartalomgyártókat és a többi vállalozást, ami mondjuk e-kereskedelem vagy szolgáltatás.
Bár hozzáteszem freedom néha elárultz pár titkot arról, hogy tartalomgyártóként mennyi pénzt költ el hirdetésre, hogy márkát építsen és a márka ismertsége hozza utána az ingyen nézőket, akik aztán kattintanak. Ez egy nagyon izgalmas hibrid modell.
Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv
Én sem érzem, hogy nagyokat fejlődne a SEO, a lényeg változatlan: Létező igényt kielégítő jó oldal és jó tartalom.
Google-nek vannak újdonságai, de legtöbb azért inkább a saját UI-ük fejlesztése. Ez gyakran egyébként is az organikus tér szűkítéséről szól, nem a SEO lehetőség teremtéséről.
Egy magyar SEO niche oldal felhúzása kb. annyi energia, mint angolul egy egyéb niche oldal. Az más kérdés, hogy ugyanennyi energiából lehet-e profitábilisabb oldalt építeni. EGy SEO témájú oldal nyilvánvaló előnye, hogy lehet mögé igazi szolgáltatást tenni, és ez magasra teszi a profitnak az elméleti maximumát. ( Ez egyben a hátránya is: nem nagyon fog passzív pénzt hozni )
Könyvjelzők