Oldal: 3 / 5 ElsőElső 12345 UtolsóUtolsó
Eredmény: 21 - 30 (49) összesen

Téma: Mese egy webmesterről, avagy szabadalmi és tulajdoni jogok a weben

  1. #21
    Bölcs Andrea logója
    Csatlakozott
    08-03-26
    Hozzászólás
    1.033
    Begyűjtött 278 köszönetet
    213 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mese egy webmesterről, avagy szabadalmi és tulajdoni jogok a weben

    Idézet timewriter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Elég rossz világ lenne, ha az ilyeneket le lehetne védetni. Ettől van ugyanis fejődés, hogy az emberek felhasználják egymás jó öttleteit.
    Előbb-utóbb ez a divat is ide fog érni amerikából... mármint, hogy mindenféle ökörséget le lehet védetni.
    lásd MS duplakattintás
    hxxp://pcforum.hu/hirek/8419/Szabadalmat+kapott+a+Microsoft+a+duplakattintasra. html



  2. #22
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-04-28
    Hozzászólás
    1.115
    Begyűjtött 241 köszönetet
    176 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mese egy webmesterről, avagy szabadalmi és tulajdoni jogok a weben

    Ha tudod igazolni, akkor igen. Szerintem ha bíróság elé kerül az ügy, akkor az igazolás során azért lehet probléma.

    A szerzői jog a mű létrejöttével egyszerre keletkezik. Sajnos nem találtam arra utalást, hogy egy weboldal mikor keletkezik. Fontos elem lehet a nyilvánosságra hozatal. Pl. Ha a könyv elhagyta a nyomdát, akkor megtörtént a nyilvánosságra hozatal. Ezt nem tudom hogyan lehetne értelmezni egy weboldal esetében. Elvileg ha feltöltöd egy szerverre, ami képes megjeleníteni talán teljesítheti a feltételt és elviekben még igazolható is vagy pl. az archiváló oldalak segíthetnek az igazolásban.



  3. #23
    Bölcs Andrea logója
    Csatlakozott
    08-03-26
    Hozzászólás
    1.033
    Begyűjtött 278 köszönetet
    213 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mese egy webmesterről, avagy szabadalmi és tulajdoni jogok a weben

    Ez igen érdekes kérdés. Elvileg tényleg lehet nyilvánosságra hozatalnak venni a szerverre feltöltést, de szerintem a jogi gyakorlat azt fogja ilyen esetben elfogadni, amikor külső látogatóknak elérhetővé teszi az ember az oldalt. Ami persze nem jelenti azt, hogy a szerverre feltöltés dátuma, archívum nem lenne bizonyítékként felhasználható.
    Miért gondolom így? Ki férhet hozzá, amíg nem nyilvános az oldal? Te, akinek hozzáférést adsz, a szolgáltató és esetleg aki feltöri.
    A szolgáltató (alkalmazottja), ha lenyúlja a tartalmadat ugyanúgy bűncselekményt követ el, mint az aki feltöri, még mielőtt tudná, hogy szerzői jogvédelem alá tartozó művet lopott (nem feltételezem, hogy a fájl neve éppen szerzoijogvedettmu.html ). Azt ne kérdezd, hogy halmazatban megállnak-e a bcs-k, kútfőből nem tudom...



  4. #24
    Mentor ChrIsDrY logója
    Csatlakozott
    07-08-11
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    453
    Begyűjtött 13 köszönetet
    10 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mese egy webmesterről, avagy szabadalmi és tulajdoni jogok a weben

    Ahogy én tudom, (már 4 éve járkálok az MSZH-ba van szabadalmi, szerzői jogi, meg önkéntes műnyilvánításom is), csak az nyeri a pert a -post témájához visszatérve-, aki levédette előbb, nem fogadnak el semmi Google vagy másban kimutatható tartalmat. Ha nincs róla forráskód levésetésed (önkéntes műnyilvánítás 5000.-), akkor cseszheted (magyar törvények nem védnek meg, a szerzői jog ami alapból jár nem sok, ha egy nagyobb cég az aki lenyúlt téged. Az anyagot archiválva lepecsételik (CD/DVD), s megkapod, aztán jó ha biztonságos helyre zárod, jogsértés esetén közjegyző, ügyvéd, ilyenek előtt felbontják, ha neked van igazad akkor megnyerheted, ÁM HA... átírja a forráskódot s a szöveg nem teljesen ugyanaz (pl, minden mondatban pár szót kicserél, már simán mondhatja, hogy ezt ő találta ki, s akkor is megnyeri). Én e miatt a web állapotától 8és a pénztárcától függően, a honlap eddig elkészült anyagát és minden cuccot ami ehhez jár, (saját buttonok, írásos dokumentumok stb.), ami mind igazolhatja, hogy te már ezzel régebben is dolgoztál, az segíthet, de nem biztos, hogy te nyersz. Én ugyanígy jártam a T-mobile-lal szemben (LBS szolgáltatás), hiába volt sztárügyvéd, jogász, programozó, szabadalmi és önkéntes műnyilvánítások, ha nem adta meg anno a prezentáción kért összeget számunkra, simán lenyúlt, úgy, hogy kicsit másra használja fel a már kidolgozott funkciót. Igaz, ez most nem webes példa, csak érzékeltetem, hogy ha nagy cégnek tetszik meg az ötleted, akkor jobb ha megegyezel vele (átadod, eladod), mert pert nem tudsz nyerni... Mindenesetre a portál elkészültekor (mikor még nem publikus -érdemes míg nem 100%-os a site), levédetni (forráskód, meg minden ami ehhez kapcsolódik, adathordozón, 5000.-et megér. Aztán majd kialakul. Ha valakit még részletesebben érdekel írjon PM-et -ha tudok segítek.



  5. #25
    Szerkesztő Szikar logója
    Csatlakozott
    07-12-31
    Hely
    Kemenesszentmárton
    Hozzászólás
    213
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mese egy webmesterről, avagy szabadalmi és tulajdoni jogok a weben

    Ezzel teljes mértékben egyetértek, így van.



  6. #26
    FeN
    FeN nem elérhető
    Se(h)onnai
    Csatlakozott
    07-08-23
    Hely
    Akasha-Krónika
    Hozzászólás
    1.443
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Mese egy webmesterről, avagy szabadalmi és tulajdoni jogok a weben

    A levédéseknek a díjairól rendelkezik valaki információval?! Mondjuk, weboldal esetén, logó, szlogen levédésére gondolok esetlegesen még desing. Vagy valami hivatalos oldal ez ügyben? Vagy olyan weboldal tulajdonos aki ezen már átesett.

    Köszönöm szépen, aki tudja!



  7. #27
    Bölcs szita logója
    Csatlakozott
    07-05-05
    Hely
    18.ker
    Hozzászólás
    868
    Begyűjtött 2 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mese egy webmesterről, avagy szabadalmi és tulajdoni jogok a weben

    Létezik egy archívum ahol megvan az oldalad képe mondjuk 2003-ról. http://web.archive.org/
    Sztem ez lehet elég bizonyíték+ a domain kora, + egy sztárügyvéd és már nyerő az ügy.



  8. #28
    FeN
    FeN nem elérhető
    Se(h)onnai
    Csatlakozott
    07-08-23
    Hely
    Akasha-Krónika
    Hozzászólás
    1.443
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Mese egy webmesterről, avagy szabadalmi és tulajdoni jogok a weben

    Szita: köszönöm a segítségedet!

    De nekem, most konkrétumok kellenének, és olyan weboldal tulajdonos aki már átesett ilyen procedurán. Egy "új" project véget lenne fontos.

    Sajnálattal konstatálom, hogy ezek szerint akkor semmit sem ér a "Minden jog fenntartva" szerző jogi/klasszikus kiírás...bárki bármit lophat... de ha a tolvaj derekát meg letörettem, ( mert ugye a neten gyorsan elő lehet keríteni szinte már bárkit ) akkor engem meg elővesznek...aaahhhh: )



  9. #29
    Tag Timoc logója
    Csatlakozott
    08-11-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    58
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Mese egy webmesterről, avagy szabadalmi és tulajdoni jogok a weben

    Hozzám már futott be olyan megrendelés hogy XY oldalt egy az egyben másoljuk le pont ugyanolyat akar ugyanolyan funkciókkal... de én nemet mondtam rá. "Hasonló" megrendelést felveszek, de másolni... gáz!



  10. #30
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    08-12-06
    Hozzászólás
    104
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mese egy webmesterről, avagy szabadalmi és tulajdoni jogok a weben

    Kedves Barátaim!

    Bár nem tudok a felvetett problémára megoldási javaslattal szolgálni, azért mégis hozzászólnék.

    Meglátásom szerint az Interneten (majdnem) mindent szabad. Attól a ponttól, hogy valamivel (ötlettel, tartalommal) megjelensz rajta, megvan az esélye, hogy lemásolják. Ha jó a dolog, le is fogják. Nem lehet megvédeni, vagy ha igen, akkor sem biztos, hogy a befektetett pénzt és időt megéri.

    Szereintem az egyetlen megoldás a folyamatos fejlődés. Mindent lehet egy kicsit jobban csinálni.
    A hobbi oldalaknak van egy nagy előnye: annyit foglalkozol vele amennyit csak akarsz (természetesen elméletileg). Egy üzleti oldal általában valakié, aki valaki mással készítette el. Tehát, ahhoz hogy tovább fejlődhessen, mindig fizetni kell a készítőknek, ami hosszútávon lehet, hogy már nem éri meg a tulajdonosának.

    Üdvözlettel
    kjaron



A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •