Vittore1982 eredeti hozzászólása
És ez még semmi! Gondolj bele, nap mint nap hány kamion és busz használja az utakat. Közlekedési ismeretek tanárom mondta, hogy a közlekedés minden gazdaság alapja, ami igaz is. Elég csak belegondolni, hogy minden terméket a közlekedés hoz el hozzánk, akár nagyon sokféle módot felhasználva. Most pl. a kamionsofőröknek kötelező pihenőidő van, emberi szükségletek, gondolj bele olyan kamionokba, amelyek 24 órából 24 órát dolgoznak. Nem lesznek betegek, nem kell nekik szabadidő, és nem is hibáznak. Minden addiginál olcsóbb lesz a szállítás, igaz, le kell kezelni a sok munkanélkülivé vált embert. Ugyanúgy, mint az előző technológiai ugráskor.
Számomra azonban az a legnagyobb előny, hogy az ilyen önvezető autók várhatóan nem egyénként működnek, hanem egy hálózat tagjaként. Amit egy autó mérni, tapasztalni tud, azonnal tudni fogja a többi is. Gyakorlatilag nem kell majd gyorsítani és fékezni, mert az autók rendszerben mozogva a másodperc milliomod része alatt tudni fogják a többi autó helyzetét és sebességét, és be tudják állítani az optimális sebességet. Ha valahol egy autó azt észleli, hogy az út jeges, az összes autó tudni fogja. Télen gyakorlatilag pillanatok alatt az összes útról lesz milliméter pontos jégtérképük, így tudják, hogy mi a biztonságos sebesség. Ha az út tovább jegesedik vagy olvad, azonnal befrissül a rendszer jégtérképe. Nem lesz túl nagy, sem túl kicsi követési távolság, így az utakat pont az optimális távolságban egymás mögött haladó autókkal tölti fel a rendszer, amelyek ráadásul egymással együtt mozognak. Informatikusként olyan sokáig tudnám sorolni az ilyen rendszerek előnyeit, hogy az valami durva.
Könyvjelzők