Oldal: 3 / 4 ElsőElső 1234 UtolsóUtolsó
Eredmény: 21 - 30 (40) összesen

Téma: hasznaltauto.hu is elkelt

  1. #21
    robotstxt
    Vendég

    Alapbeállítás re: hasznaltauto.hu is elkelt

    Idézet Contu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Leszámítva hogy épp ez történik.
    Hogyan történhet, ha eddig még nem is volt hegemónia az adott piacon?

    Majd akkor lesz (mint mások is említették korábban), ha a 'keresés = Google' szintjén beég emberek agyába, hogy 'apróhirdetés = valamilyencég'.

    Az, hogy egy márkanév (Expressz) az offline erejéből megélve sokáig jól elvolt, nem hegemónia. Az összes azóta történt próbálkozás szintén nem jutott el idáig.



  2. #22
    Bölcs
    Csatlakozott
    11-06-24
    Hozzászólás
    1.272
    Begyűjtött 576 köszönetet
    379 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: hasznaltauto.hu is elkelt

    Nem értem milyen gondolatmenet alapján jutottunk erre a megállapításra. Két (egy? három?) évvel ezelőttig ha apróhirdetés, akkor expressz. Mi ez, ha nem hegemónia? Épp úgy, ahogy a google=keresés, úgy az apró=expressz is beleégett az emberek agyába, mind online, mind offline tekintetben, hosszú-hosszú évekre.

    Most épp beleég hogy ha apróhirdetés akkor aprod.hu, és jofogas.hu.

    Hogy újabb két-három év múlva nem jön egy aprobb.hu, vagy egy jobbfogas.hu, csak azért, mert már van két (vagy esetlegesen addigra már csak egy) meghatározó piaci szereplő, az éppoly nonszensz, mintha mindezt az expressznél mondták volna pár évvel ezelőtt. Ebben az üzletágban pár száz millió forint nem nagy pénz, pláne nem az igazán nagyok számára.



  3. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Freedom (2014-03-31)

  4. #23
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: hasznaltauto.hu is elkelt

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A gondolatmeneted szerint tehát:
    1. Tévesen látod a gondolatmenetemet. Az új "hegemónia" átvételéhez nem feltétlen kell több pénz később, mint akár most. Miután az apród/jófogás kifulladt, egy új piaci szereplő ugyanazzal az összeggel ugyanúgy átveheti a "vezető" szerepet tőlük, mint ahogy most veszik át ezek a régitől. Sőt, ha éppen nincs olyan vetélytársa, mint ezek most egymásnak, akkor nevető harmadikként akár kisebb összeggel is lesöpörheti őket. (Magyarán az írásodban a "tíz" kiemelése a milliárd előtt nem csak hogy nem az én gondolatmenetem, hanem akár az ellenkezője is lehet.)

    2. Az expressz nem az offline márkaneve miatt volt ott, ahol, mert az csak a kezdése volt. Hanem anélkül is hosszú évekig domináns volt. Sőt, offline nem volt annyira menő, mint online. Eleinte pl. nem is volt egyetlen apróhirdető oldal sem a magyar piacon rajta kívül. Később meg egyik sem ért fel vele. Ha valamelyik oldal valamennyire is domináns volt a neten mint apróhirdető, az az expressz volt. És esélyes, hogy olyan még egyszer már nem lesz, mivel most már mindig lesznek vetélytársak.

    3. Mint írtam is már korábban (http://entity.hu/altalanos-beszelget...tml#post325744), az apróhirdető piacnál hiába éri el azt akárki, hogy "keresés=google / apróhirdetés=apród", olyan sokra nem megy vele. Az emberek amikor keresnek, a Google-ben keresnek. Az ilyen "apróhirdetés=jófogás" dologgal max. csak a hirdetők egy részét lehet elérni. Azokat, akik hirdetni akarnak, de abból sem mindet. Azokat viszont, akik keresnek, nem lehet ezzel megfogni. (És bizony az utóbbiak sokszorta többen vannak - aprós piacon úgy 100X-osra teszem a kettő közötti különbséget, de ez csak sacc.) Ha valaki használt bútort, eladó kerékpárt, kiskutyafülét keres, akkor nem az apródra meg a jófogásra fog felmenni keresni, hanem a Google-be írja be, hogy "használt bútor", "eladó kerékpár", "kiskuyafüle". Innentől kezdve az említett "hegemónia" értelmetlen. Az emberek döntő többsége keres, és csak kisebb részük hirdet. Keresés tekintetében pedig nem valószínű, hogy bármelyik apróhirdető is felveszi a versenyt Google-el.



  5. #24
    Mindig van lejjebb Wirg logója
    Csatlakozott
    08-06-04
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.988
    Begyűjtött 413 köszönetet
    215 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: hasznaltauto.hu is elkelt

    Idézet scs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    3. Mint írtam is már korábban (http://entity.hu/altalanos-beszelget...tml#post325744), az apróhirdető piacnál hiába éri el azt akárki, hogy "keresés=google / apróhirdetés=apród", olyan sokra nem megy vele. Az emberek amikor keresnek, a Google-ben keresnek. Az ilyen "apróhirdetés=jófogás" dologgal max. csak a hirdetők egy részét lehet elérni. Azokat, akik hirdetni akarnak, de abból sem mindet. Azokat viszont, akik keresnek, nem lehet ezzel megfogni. (És bizony az utóbbiak sokszorta többen vannak - aprós piacon úgy 100X-osra teszem a kettő közötti különbséget, de ez csak sacc.) Ha valaki használt bútort, eladó kerékpárt, kiskutyafülét keres, akkor nem az apródra meg a jófogásra fog felmenni keresni, hanem a Google-be írja be, hogy "használt bútor", "eladó kerékpár", "kiskuyafüle". Innentől kezdve az említett "hegemónia" értelmetlen. Az emberek döntő többsége keres, és csak kisebb részük hirdet. Keresés tekintetében pedig nem valószínű, hogy bármelyik apróhirdető is felveszi a versenyt Google-el.
    Nem egészen van ez így. Lásd: Ebay. Ők már elérték sok piacon ezt és rávették az emberek arra hogy náluk keressenek terméket.



  6. #25
    Törzsvendég Kuponozós logója
    Csatlakozott
    13-04-12
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    100
    Begyűjtött 37 köszönetet
    19 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: hasznaltauto.hu is elkelt

    A hármassal én sem értek teljesen egyet. Én például már automatikusan az apródot és a jófogást nézem, ha használt bútor, bicikli... kell (illetve nem elhanyagolható az ingatlanok sem, ami szerintem már abszolút ilyen kategória, hogy nem a google-ben, hanem adott oldalakon keresik, illetve az állások is ilyenek). Azt is tudom, hogy ezzel nem csak én vagyok így.



  7. #26
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.290
    Begyűjtött 597 köszönetet
    460 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: hasznaltauto.hu is elkelt

    Idézet scs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ... akkor nem az apródra meg a jófogásra fog felmenni keresni, hanem a Google-be írja be, hogy "használt bútor", "eladó kerékpár", "kiskuyafüle". Innentől kezdve az említett "hegemónia" értelmetlen. Az emberek döntő többsége keres, és csak kisebb részük hirdet. Keresés tekintetében pedig nem valószínű, hogy bármelyik apróhirdető is felveszi a versenyt Google-el.
    Itt pedig a google csak egy közvetítői szerepet tölt be, ahonnan ugyanúgy a 2 multi valamelyik oldalára jut az érdeklődő, akár az adwords-ön keresztül, akár az organikus találatokból..


    Prémium Linképítés - sikerek, kockázatok nélkül - Valódi értékek 10 éve.

  8. #27
    robotstxt
    Vendég

    Alapbeállítás re: hasznaltauto.hu is elkelt

    Idézet scs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az új "hegemónia" átvételéhez nem feltétlen kell több pénz később, mint akár most. Miután az apród/jófogás kifulladt
    A hegemóniának éppen az a lényege, hogy ha egyedüli komoly szereplővé válsz, akkor a bevételi potenciálod, piaci erőd, tőkeerőd aránytalanul megnő. Tehát nemhogy nem kifulladsz, hanem túlhatalomra teszel szert.

    Ha mindkét említett cég "kifullad", mielőtt egyeduralomra jutna, akkor tényleg hibás volt a stratégiájuk (illetve kevés pénzzel futottak neki; vagy pedig egyszerűen ráfaragtak arra, hogy pont egyszerre kezdték megvalósítani ugyanazt a stratégiát).

    Viszont a már elért piaci dominanciában éppolyan nehéz kifulladni, mint a pezsgőfürdőben heverészve izomlázat kapni.

    A hegemóniát persze idővel el lehet bukni, de a kihívó jellemzően nem erőből nyomja le a valós dominanciával rendelkező játékost (több pénzzel, mint ami annak van), hanem az utóbbi hibái, rövidlátása, arroganciája miatt.

    Az Expresszt itt és most még simán pénzzel le lehetett vadászni; nem volt valódi piaci hatalma és abból nagyra duzzasztott tartalékai, tőkeereje, illetve azt védő exkluzív szerződései, megelőzőcsapás-jellegű felvásárlásai stb.

    -

    Az Altavista és a Google mutatja jól, hogy mi a különbség a látszat-hegemónia (Expressz) és a valós (amire az Apród/Jófogás tör) között.

    Az Altavista is nagy szám volt, mindenki ismerte és használta. De ők jóformán csak belecsöppentek a sikerbe, mert gyenge versenytársak közt egy valamivel jobb szolgáltatással ők voltak a májerek egy igazán komolyan még nem vett piacon.

    A Google viszont már nem csak jobb volt a korábbi keresőknél, hanem céltudatosan (a mai napig) építi a hatalmát, semlegesíti maga körül a potenciális fenyegetéseket, gondozza az imázsát a felhasználók körében. És azt már senki nem gondolhatja, hogy a Googletől egy újabb játékos 'ugyanazzal az összeggel ugyanúgy átveheti a "vezető" szerepet', mint amivel ők lenyomták az Altavistát.

    A hegemónia egy kivívott és gondosan őrzött helyzet; nem pedig egy kényelmes hely, ahová szerencsésen odapottyantam. Márpedig az Expressznél inkább az utóbbi érződött.

    Idézet scs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha valamelyik oldal valamennyire is domináns volt a neten mint apróhirdető, az az expressz volt
    Saját tapasztalatom éppen az Expressz 'dominanciája' és a Jófogás/Apród idézőjel nélküli dominanciája közti minőségi különbséget mutatja.

    Van egy konkrét apróhirdetői szegmens, amit valamennyire figyelemmel kísérek. Ezen a területen voltak/vannak erős specializálódott szereplők (offline ismertséggel és nagyon jó Google-jelenléttel). Mellettük anno átmenetileg bekavartak a találati listán olyanok, mint az Olx és Slando.

    Az Expressz bár kétségtelenül erős, de azért többnyire mögöttük volt/van a találatok között, sőt néha akár még másodvonalbeli oldalak is megelőzték.

    Az Apród ehhez képest mostanra félig lenyomta a szegmens korábbi krémjét is ugyanezeken a találati listákon.

    A Jófogás/Apród kettősben már van egy olyan agresszivitás és céltudatosság, ami az Expressz nevű lusta vén oroszlánban még nem volt (pedig az is az állatok királya - volt).

    Idézet scs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    a "tíz" kiemelése a milliárd előtt nem csak hogy nem az én gondolatmenetem
    Én emeltem ki, de nem én tettem oda.



  9. #28
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: hasznaltauto.hu is elkelt

    Idézet djarni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Itt pedig a google csak egy közvetítői szerepet tölt be, ahonnan ugyanúgy a 2 multi valamelyik oldalára jut az érdeklődő, akár az adwords-ön keresztül, akár az organikus találatokból..
    Ezzel nem értek egyet. Nagyon nem.
    A két multi megszüntette a slando-t, az olx-et, meg valószínű, hogy hamarosan az expressz-t is meg fogja (talán még a hasznaltauto.hu-t is?).
    Így a találati listában adott kulcsszóra keresve ott van mindkettőnek egy AdWords és egy organikus találata. A többi hely szabad bárki számára. A Google nem engedi, hogy egy domain többször szerepeljen az AdWords-ben, de általában az organikus listában sem jellemző.
    Ha az olx meg a slando megmaradt volna, akkor azokkal már plusz 2-2 hely lenne lefoglalva. Ha felvásárolják a konkurenciát, akkor így és csakis így tudták volna elérni, hogy a látogató minden esetben náluk kössön ki. De nem ezt tették.
    (Ez is egy olyan dolog volt, amit pont emiatt nem értettem.)



  10. #29
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: hasznaltauto.hu is elkelt

    Idézet Wirg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem egészen van ez így. Lásd: Ebay. Ők már elérték sok piacon ezt és rávették az emberek arra hogy náluk keressenek terméket.
    Tény, az e-bay elért egy komoly eredményt ezügyben. Ráadásul nagy is, szép is. De nem kizárólagos!
    A google-t ugyanúgy használják a népek, meg megannyi más oldalt is, ebay ide vagy oda. Persze, van, aki eleve ide megy. Mint ahogy nekem is van olyan oldalam, amit a látogatók közvetlenül keresnek fel, mert tetszik nekik. De a keresésben a Google-t lenyomni ... szóval ahhoz erősen fel kell kötni a gatyót.
    (Arról meg már ne is beszéljünk, hogy amit írtam a linkelt posztban, azt a Google-nek megcsinálni nem egy nagy kunszt. Igazából nem is értem, hogy miért nem csinálták már meg. Utána viszlát apród, jófogás meg ebay és többiek.)



  11. #30
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: hasznaltauto.hu is elkelt

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A hegemóniának éppen az a lényege, hogy ha egyedüli komoly szereplővé válsz, akkor a bevételi potenciálod, piaci erőd, tőkeerőd aránytalanul megnő. Tehát nemhogy nem kifulladsz, hanem túlhatalomra teszel szert.
    Ebben annyiban nem értek egyet, hogy:
    Tegyük fel, hogy az apród nyeri a versenyt, de pénzügyileg megviseli a dolog, kiapadnak a készletei, ugyanakkor komoly bevétele még nincs a dologból.
    Ha ekkor jelenik meg az új konkurencia, akkor egy hasonló (vagy akár kisebb) kampánnyal elébe kerülhet még azelőtt, hogy az apród tényleg megerősödne. Csak ki kell várnia, hogy a mostani két versenytárs kicsinálja egymást. Megfelelő időzítés kérdése.
    (Igazából ha az expressz tulajdonosi köre látott volna fantáziát a dologban, akkor erre hajtott volna. Nem reklámoz különösebben, amíg másik kettő közül az egyik ki nem esik. És utána kezd bele egy hajrába, amivel újra első helyre kerül. ... Én legalábbis erre játszottam volna a helyében.)

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha mindkét említett cég "kifullad", mielőtt egyeduralomra jutna, akkor tényleg hibás volt a stratégiájuk (illetve kevés pénzzel futottak neki; vagy pedig egyszerűen ráfaragtak arra, hogy pont egyszerre kezdték megvalósítani ugyanazt a stratégiát).
    Tudod mi az, ami nagyon zavar ebben? (nem a gondolatodban! )?
    Az, hogy a két cég esélyes, hogy nem tudja, hogy a másik mennyi tőkével rendelkezik. Csak azt, hogy ő mennyit tud rászánni.
    Ha van mondjuk 50milliárd Ft-od a magyar piacra, te belekezdenél egy ilyenbe, amikor más országokban már évek óta harcolsz azzal a vetélytárssal?
    Évek óta tolják bele az óriási pénzeket, és senki nem tudja, hogy mikor lesz vége.
    "Nyomjuk ezerrel, oszt' majdcsak mi győzünk! ... Vagy nem. De az biztos!"
    Most komolyan. Ez az a zseniális marketing ötlet, amire egy milliárdos cégbirodalmat fel lehet építeni?
    Ne mondja már nekem senki, hogy két cégnél is ennyiből áll a milliókat kereső marketingesek tudása. Amikor ilyen lutri alapon eljátszanak milliárdokat (márpedig az egyik cég veszteni fog idővel), azt nem úgy hívják, hogy marketing, hanem hogy lottó.
    Nem, én majdhogynem kizártnak tartom ezt a felelőtlen költekezést. Szerintem esélyes, hogy valami más oka van, hogy így versenyeznek.

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az Expresszt itt és most még simán pénzzel le lehetett vadászni; nem volt valódi piaci hatalma és abból nagyra duzzasztott tartalékai, tőkeereje, illetve azt védő exkluzív szerződései, megelőzőcsapás-jellegű felvásárlásai stb.
    Én ebben inkább csak azt látom, hogy az expressz tulajdonosi köre már kihozta az oldalból, amit akart, és másba akart befektetni. Ergo kihasználta, hogy el tudja adni az oldalt jó pénzért. Mert ugye egy harmadik helyes felvásárlása bármelyiküknek jó falat lehet.

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A hegemónia egy kivívott és gondosan őrzött helyzet; nem pedig egy kényelmes hely, ahová szerencsésen odapottyantam. Márpedig az Expressznél inkább az utóbbi érződött.
    Az expressz nem a szerencsés odapottyanás, hanem inkább a szerencsés időpont volt a nyerő. Ők voltak az elsők, időben reagáltak.
    és akárhogy nézzük, 1996 és 2013 között ők voltak az elsők. Ez 17 év. A neten nem sokan mondhatják el, hogy a saját kategóriájukban ennyi ideig vezetők lettek volna. És most sem azon múlott, hogy ne tudtak volna kesztyűt húzni, mint ismert brand. Csak pénz (befektetők) kellettek volna (akár egy harmadik forrásból), és a másik kettőt elpicsázzák pár hónap alatt.

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A Jófogás/Apród kettősben már van egy olyan agresszivitás és céltudatosság, ami az Expressz nevű lusta vén oroszlánban még nem volt (pedig az is az állatok királya - volt).
    Más az, ha nem tud(na), meg más az, ha nem akar. Itt szerintem az utóbbi volt a jellemző. Bár ezt nyilván nem fogjuk megtudni.



Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •