Az embert manapság sok információ éri, és sokszor később derül ki valamiről, hogy hasznos lett volna. Nektek milyen módszeretek van arra, hogy ha rábukkantok valami hasznosra, vagy rájöttök valamire, akkor azt úgy rögzítsétek valahol, hogy utána könnyen elő lehessen keresni?
Olyasmire gondolok, hogy ha van egy tudásszeletke (egy link, egy hasznos bekezdés, saját ötlet), akkor az később többféleképpen is előkereshető legyen, mert az agyunk néha különböző utakon jut el a problémákhoz. Pl. az információ legyen megcímkézve többféle címkével, legyen kereshető a szövege, bárhonnan hozzáférhető legyen, stb.
Ezt a topikot azért indítom, mert biztos sokan jutottak már ezzel valamire és ha mindenki beírja ide, hogy ő hogyan szervezi az információit, abból sok jó ötletet lehet kapni szerintem.
Én pl. több különböző rendszert használok egyrészt azért, mert így próbálgathatom a különböző megközelítések erősségeit, másrészt mert a specializált oldalak sokszor jobbak, mint egy általános megoldás.
Gondolom nem probléma, ha ezeket linkelem, mert ezek elég hasznos oldalak.
A GMail az egyik információtároló eszközöm, ahol sok levelet tárolok és gyakran küldök el magamnak levélben olyan dolgokat, amire most nincs szükségem, de úgy gondolom, hogy egyszer még kellhet.
Linkeket a del.icio.us-ban tárolok felcímkézve, megjegyzésekkel, hogy könnyen előkereshető legyen.
Ötleteket, teendőket a Remember the Milk-be pakolom, ami a legkiforrottabb és sokoldalúbb listakezelő rendszer, amivel eddig találkoztam. Magyarul is tud, ha valakinek erre van igénye.
A saját jegyzeteimet struktúráltan TiddlyWiki-be teszem, amit bárhova magammal vihetek akár egy pendrive-on is, de online is lehet tárolni a TiddlySpot-on. Ez is tud magyarul.
Kb. ennyi. A fentieknek az is előnye, hogy bárhonnan elérhetőek, ahol van net, így bárhonnan hozzá tudok adni és ki tudok szedni belőle dolgokat.
Ti hogy csináljátok ugyanezt?
Hasonló témák:
Könyvjelzők